auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Weer problemen Passat

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1600

Weer problemen met Passat,
Een jaar geleden heb ik een Passat aangeschaft, 1.6 benzine/Gas (Necam
G3-systeem) van 1997 met een 40 liter gastank inhoud. In het begin had ik problemen met moeilijk starten en te weinig kilometers op een volle tank (maximaal 330 km op 40 liter!), terwijlk ik van anderen venomen heb dat zij ruuim 450 km op een volle tank haalden. Bij de garage hebben ze de verdamper schoongemaakt, probleem van moeilijk straten was niet meteen opgelost maar na een paar weken startte de auto probleemloos. Echter, het verbuik is nog steeds hetzelfde, tijdens het starten regelmatig backfire (knal uit de uitlaat) en het allerergste is dat sinds kort de auto tijdens het rijden op hoge toerental blijft hangen, schakelt die van gas naar benzine en van benzine naar gas, het lampje van de schakelaar knippert dan mee dan weer oranje dan weer rood. Lijkt ook alsof die zich inhoudt (hoge toerental weinig trekkacht) terwijl pas nog de koppelingsset volledig vervangen is. Op het gebied van gasinstallaties ben ik een leek en vraag ik om jullie reacties en/of hulp. Hakeem, hellup! Wat kan er mis zijn, wat kan ik zelf controleren alvorens ik naar "de specialist" moet en weer vele euri's armer wordt! PS: Ik lees het een en ander over sensoren, maar uuhm, waar zit welk sensor?

Geplaatst door

Virtual (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In ieder geval houd de luchtmassameter die op de luchtfilterbak is gemonteerd helemaal niet van backfire......

Maar deze vervangen voordat het backfire probleem opgelost is lijkt mij geen strak idee.

Eigenlijk moet je beginnen met hem goed te laten lopen op benzine, uitlezen op storing, deze verhelpen, en dan het gas goed zien te krijgen.

Vaak wordt andersom begonnen, met hoop euri's kosten en weinig resultaat.

Verder nog een tip voor de toekomst, overweeg een TDI motor; kon je wel eens goedkoper mee uitzijn aan het eind van de rit........

audia4 0
badge

18 jaar

Hoe rijd de auto op benzine?.
Als tie op benzine al niet goed rijd, dan zal die op gas zeker niet goed rijden.
Dus moet je eerst zorgen dat tie op benzine goed loopt.
Ik heb de indruk dat tie op gas op een te arm mengsel loopt, of dat tie ergens vbalse lucht aanzuigt.
Maar ik zou eerst kijken hoe die zich op benzine gedraagt.

primera p11 0

18 jaar

Hallo allemaal,
Nou na enig speurwerk (doormeten van alle sensoren) en vervanging van vele onderdelen (LMM , revisie verdamper, schoonmaken van de verdeler etc), nog steeds probelemen met mijn Passat 1997 1600 AHL motor. De auto start gewoon op bezine, en schakelt na een paar minuten over op gas. Maar hij blijft zowel tijdens het rijden op benzine als op gas op ruim1800 toeren. Ik krijg dit niet lager. Ik heb wel ontdekt dat er een lek is in d euitlaat tussen de spruitstuk en net voor de katalysator (de harmonicagedeelte). Zou dit een oorzaak kunnen zijn waarom het toerental zo hoog blijft hangen, wat mij wel bevreemd. Voor revisie van de verdamper en schoonmnaken van de verdeler deed hij dit niet, toen was het enkel dat hij stotterde en af en toe afsloeg, dit probleem is na revisie opgelost maar het toerental probleem doet zich nu voor, best wel irritant. Ik weet echt nioet meer waar ik het nog moet zoeken, iemand een voorstel? Bedankt alvast voor jullie reacties.

Virtual 0

18 jaar

uitlaat tussen kat en motor 100% potdicht. Dit lek verkracht je lamdameting en die kan de computer aardig in stress helpen. Waarom heb je dit in eerder verhaal niet aangegeven??

Niet nieuwe kat halen, maar nieuw flexibel tussenstuk bij automateriaalzaak. (dealer heeft dit niet) Moet wel even aan de pijp gelast worden. Voor apk moet ie trouwens toch dicht zijn, dus dit is zeker niet over de balk gegooit.
gasklephuis schoonmaken en opnieuw inleren na deze aktie. Systeem regelt zichzelf dan geheel opnieuw in. Het kan wel dat het gasgebeuren er door van slag raakt...

Mijn motto blijft overigens: gas is om op te koken, rijden doe je op diesel of benzine.

audia4 0
badge

18 jaar

Is opgelost (Alle gas onderdelen laten schoonblazen)! AUto is verkocht. Topic mag afgesloten worden.
Sorry voor de late reactie (was vergeten deze nog stond).

Virtual 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.