Heb een golf variant highline 2000. TIJdens rijden heb ik sinds kort dat na een uur het vermogen/trekkracht wegvalt. Na uitzetten motor is het probleem verholpen, maar na een tijdje begint het weer. Lijkt wel hoe warmer, des te eerder het begint.
Herkent iemand het probleem, kan ik het zelf repareren en is het een duur geintje?
alvast bedankt voor de reacties...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
relais 109 al geprobeerd? is vaak voorkomende kwaal
Ik zit meer te denken aan de luchtmassameter relais 109 is het hoofdrelais en daardoor stopt de motor helemaal.
Hans
heb dit toch meegemaakt met een golf tdi zelfde kwaal ook wegvallend vermogen bleek wel relais 109 te zijn. maar hans heeft wel gelijk kan ook luchtmassameter zijn. succes
heb je het motorregelapp al uit laten lezen?
want het weg vallen van vermogen kan door tal van zaken komen.
succes max.
Afgelopen donderdag bij de dealer geweest. tijdens het uitlezen gaf de computer aan:
- Laaddrukregeling Regelgrens overschreden.
Hiermee gaven ze aan dat het magneetklepje (N75) defect zou zijn en hierdoor het vermogen zou uitvallen. Herstel kosten: 117 euro.
Bleek daarna dat het nog steeds niet goed was. Na 150 km snelweg viel de auto weer in de noodloop. Vandaag bij de dealer geweest en kreeg te horen dat waarschijnlijk de turbo danwel defect zou zijn. Heb aangegeven en over te willen nadenken, want het blijkt een gigantische bedrag te kosten. Tevens twijfel ik aan de garage en zoek naaar een second opinion van een VW- kenner. Heeft iemand tips's of waar kan ik het beste terecht.
20 jaar
Ik heb bij mijn golf tdi ook zoiets gehad. Bleek ook magneetklep N75 defekt te zijn. Kostte mij 50 euro. En het probleem was over. Het was bij mij alleen dat dat bij 100/120 km/u gebeurde. Uitzetten, opnieuw starten en hij deed het weer totdat ik weer bij de 100 km/u kwam. Hij is trouwens uitgelezen en bij diep zoeken kwamen ze erachter dat de klep defekt was. In jouw geval zou ik toch eerst denken aan de lmm. Succes.
20 jaar
ik rij nu sedert 4 maanden zonder problemen en joost mag weten wat er aan de hand was. Heb alleen na alle testen wat niets opleverde zelf de luchtfilter vernieuwd. Vreemd genoeg bleek dat deze helemaal zwart te zijn, terwijl nog geen 2 weken daarvoor een grote beurt had gehad bij de VW- dealer.
ik klop het af, want weet nog steeds niet wat het was......
19 jaar
hoi, sezer.
dit is geen turbo probleem laat die dealer toch kletsen heb dit al zo vaak meegemaakt ( overgens niet alle dealers zijn geldgierig )
ze noemen nog al eens dingen die achteraf helemaal niet stuk zijn.
en jij blijft maar met geld rondstrooien. stoppen daarmee..
sezer, kom maar eens met deze auto, ik wil het nog wel eens voor jou herzien ( overgens kosteloos ) want ik gloof helemaal niks van die turbo op deze typen DI heb ik er nog nooit één af gehad.
paul,
heb zelfde gehad
Uitvallen wagen is relais 109 die defect was
Geen trekkracht of vermogen is LMM die defect was
Turbo is bullshit ik heb de mijne toen ook veranderd maar dat was niet de oorzaak :) die dealers weten soms er ook niet veel van echt waar, waarom bestaat er deze forum
en vertrouw mij maar Sezer Sezer P. Kelder kent er echt waar VEEEEEEL van :)
veel success
ps: tnx again for everything Paul Kelder
19 jaar
hoi, migo.
ik denk zelf dat dit probleem even niks met relair 109, te maken
heeft.
ben vandaag nog bij een goed bevriende vw/audi dealer geweest daar bleek het onderdeel ( turbo van dit type ) een courantheid van 00,0 te hebben
dus kun je zeggen dat het bijna niet verkocht word of dan wel er is geen vraag naar.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar