Volkswagen VW golf 3 GTI 16 v: welk wiellager is nu stuk .(Help)

Bouwjaar: 1995

Ja ja , ik heb weer kosten .
Ik hoorde tijdens het rijden een gezoem .
zeer verveelend .
Nu dacht ik , dat het aan mijn banden lag (waren toch versleten ).
Ik nieuwe banden leggen , niet opgelost .
Nu is er nog één optie , ben er vrijwel 100 % zeker van dat ik een versleten wiellager heb .
Maar kan niet vinden van welk wiel het is .
Heb al met de 4 wielen gedraaid , en speling vind ik niet , buiten op één wiel een heeel klein beetje ( op een punt wel , en één punt niet .
Wie heeft er een goede tip voor mij om toch nog te weten te komen welk het dan toch zou zijn ??
En welk vet gebruiken jullie om het nieuwe lager te monteren en stellen jullie de bout van het wiel zo tegen het lager dat het toch nog een ietsiepietsie speling heeft ?

Vriendelijk bedankt !!

Dollar

Geplaatst door Dollar (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

blijegeit (0) PRO, 19 jaar geleden

Betreft het hier voor of achter wiellagers?!

Dollar (0), 19 jaar geleden

Dat weet ik dus niet hé

Ik denk dat het één van de lagers van het achterwiel is .

blijegeit (0) PRO, 19 jaar geleden

Achter is redelijk te controleren.. kijk en voel voor axiale speling.... krik de achterzijde op en draai het wiel.. je kan aan de veer voelen of je trillingen voelt.. zo ja.. dan is deze zijde waarschijnlijk defect....

suc6

H&k (0), 19 jaar geleden

Noël, Als een wiel vrij hangt van de grond en je geeft hem een flinke slinger hoor je een lager gonzen als het versleten is.
Stel eventueel je remmen( indien mogelijk) even terug.
Je kan ook als je rechtuit rijd, en de zoem hoort een heel klein beetje sturen. Stuur je links en het geluid gaat weg, dan is het rechts. De auto leunt daar dan op. Voor of achter weet je dan nog niet, maar je bent 50% verder.
Als je rustig optrekt en bij ca 40-50 km begint dan het stuur te zwabberen, een ietsje maar? dan is het een voorlager.
Het voorlager kan je volgens mij niet stellen.
Achter stellen: rustig vast draaien, tot je merkt dat het wiel moeilijker draait. (ikzelf zet altijd het wiel er ff op) rustig terugdraaien totdat je met een schroevedraaier nog net de plaat achter de moer kan verschuiven.
Suc6

Dollar (0), 19 jaar geleden

Kan ik dit vervangen door gewoon het wiel eraf te nemen .
Achter dat deksel zit dus een kogel lager .
Als ik het goed voor heb kan ik dit wel eruit nemen zonder de volledige schijf enz. te demonteren .
Of niet ?
Is dit het enige lager of zit erachter nog een lager ?

Alvast bedankt.

Dollar (0), 19 jaar geleden

Sorry het moest zijn dat achter dat deksel een KEGELlager zit .

H&k (0), 19 jaar geleden

Nee helaas je kan niet 'zo maar even' een wiellager verwisselen.
Als ik jouw vraagstelling goed intepreteer, dan adviseer ik je het uit handen te geven. Ik zeg niet dat het onmogelijk is zelf te doen, maar er is wel de nodige sleutelervaring voor nodig. Begrijp me niet verkeerd: Ik wil niet rot doen tegen je, maar als je het verkeerd monteerd is het nieuwe lager binnen 3 dagen weer aan vervanging toe, afgezien van de gevaren.

Dollar (0), 19 jaar geleden

Ja , ik begrijp het H& K ik ga mijn wagen zeker binnendoen voor ik weer stukken heb .
Maar toch bedankt voor de raad die jullie me hier geven .

Groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.