Waarschijnlijk is de discussie al geweest, maar ik kan hem nergens vinden op het forum.
Weet iemand het voordeel van het tanken van gewone diesel ten opzichte van diesel(super/ultra) die een aantal euro centen duurder is.
Heeft het misschien zin om zulke duurdere diesel eens in de zoveel tijd te tanken om de motor of brandstofpomp te `cleanen`
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
allemaal onzin tank maar gewone diesel loopt ie het beste op
tdi ryder
[quote=tdi ryder]allemaal onzin tank maar gewone diesel loopt ie het beste op
tdi ryder[/quote]
ryder, misschien kun jij jou ervaring hier eens mededelen. alleen maar zeggen DAT HET ONZIN IS daar kan men niet zoveel mee.
wat jij meent is namelijk net het omgekeerde.
paul,
op die duurdere diesel zal je in theorie ietsje verder komen per liter....echter is de literprijs hoger...dus in de praktijk komt het op het zelfde neer.
er zitten in de duurdere diesels reiningsdope's die heus wel wat zullen doen......verwacht er geen wonderen van...
de verbranding is iets beter..bij sommige auto's in zeer lichte mate merkbaar (ik voel geen verschil).
in feite is het heel goed spul......voor de brandstof leverancier....wie wil nou niet en een schone motor...en tig pk's meer met een litertje racediesel..
kan je nog wat vertellen, was geen v power diesel...maar v power benzine, toen dat der in kwam werd hier in de buurt ook de pomp van superplus voorzien van v power stikkers met bijbehorende literprijs...echter de tank in de grond was nog half gevuld met de 'oude' super en werd aangevuld met de nieuwe v power, echter mocht men wel afrekenen voor de dure v power.
tank maar gewoon de 'ouderwetse' branstoffen dat is voldoende..
V-Power Diesel is volledig zwavelvrij en bevat ook een volledig synthetische component op basis van aardgas, onder de naam GtL (Gas to Liquid). er is dus degelijk verschil tussen beide brandstoffen, zeker indien het om uitstoot van fijnstof gaat.
paul,
Maar daar moet je dan wel een "neus voor hebben...?"
17 jaar
Ik tank zelf BP ultimet het is niet zuiniger als je de zelfde rijstijl aanhoud maar hij is wel stiller en sneller ik gebruik overgens wel mobil 1 (0 W 40) de gewone versie en Bosch of orginele filters
17 jaar
Een zeer interessant artikel ivm zwavelvrije diesel :
http://www.roetfilter.com/ (zie volgend artikel : Huidige roetfilters ongeschikt voor nieuwe generatie diesels )
17 jaar
Moi,
De beste manier om er achter te komen lijkt me, een maandje of twee/drie met de ene diesel te rijden, en daarna zo'n periode met de andere. Kijken of je verschil merkt in verbruik en/of prestatie. Het verbruik is i.i.g. meetbaar.
De olieboeren willen je doen geloven dat de duurdere diesels beter zijn voor je motor. Ik dacht juist begrepen te hebben dat zwavel goed is voor de smering (van pomp? verstuivers?) Weet iemand hoe dát zit?
Groet,
Bert
17 jaar
Remia zal zich nu wel rustig houden, dus: hier staat wel het een en ander over de 'diverse soorten verschillende dieselsoorten'. Met interessante doorverwijzingen.
http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1531&s...
Echter ook hier vind ik niet een antwoord op de vraag of er een soort zwavelvervanger in de duurdere diesels zit.
Elders op die site vind ik toch iets (amt): http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=276&hi...
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar