close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Wellicht mijn koppelingsplaten

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TD 55 KW

Dag vrienden,

Ik zit met een probleempje. Mijn golf heeft naar mijn idee weinig vermogen. Het duurt ontzettend lang voor deze de 100 km/h haalt (slipt overigens NIET). Hij trekt langzaam op, echter is dit bekend hoewel het wel een TD is (geen TDI) en vooral het van 80 naar 100 duurt een eeuwigheid. De topsnelheid krijg ik op 150 km/h en ook dit is een jarenplan.

Koppeling moet een kwart worden ingetrapt alvorens hij de koppel pakt/loslaat. Volgens EEN monteur zou die late koppeling erop duiden dat het hier gaat om de koppelingsplaten die er aan zitten te komen en moeten deze vervangen worden. Echter mijn auto maakt niet het slip geluid wat hier op moet duiden.

Hoe dan ook.\, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Geplaatst door

Mojack (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je koppeling niet slipt ligt het ergens anders aan,en er zit maar ,,een,, plaat in.zit je uitlaat niet dicht of je luchtfilter en een td trekt harstike goed werkt je turbo wel??

Ha Robby,

Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen eens kijken naar de luchtfilter. Weet jij een mogelijkheid hoe ik kan zien of mijn uitlaat niet dicht zit? Ook moet ik mijn brandstoffilter eens bekijken. Wellicht dat deze ook smerig is, al weet ik niet of het daardoor kan komen dat mijn karretje niet trekt.

However ik hoor graag van je.

Mojack 0

15 jaar

Harrie..

Ik zou eerst de genoemde dingen eens controleren.

Luchtfilter moet schoon zijn,brandstof filter ook,dit kan ook het probleem veroorzaken,een nieuwe kost +/- 30,- en kan nooit kwaad deze eens te vernieuwen,en de uitlaat/kat verstopt ook nog wel eens graag,wat resulteerd in geen of weinig vermogen..

Maar ook als de turbo zijn werk niet meer goed doet,heb je problemen met de trekkracht..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hoi,

Ik wilde jullie ( de geinteresseerden ) even laten weten wat ik gedaan heb. Van het weekend nieuwe koppelingset in laten zetten, de oude waren idd aan hun eind. Deze vervangen en auto trekt weer redelijk al hoewel ik het nog wel lang vind duren voordat de auto een beetje plankt. Max snelheid zit nog steeds op 140 150. Is dit niet gewoon heel laag? Over 2 weken ga ik richting zuid spanje en dan krijgt mijn auto te maken met erg veel berg op berg af verkeer. Ik zou graag wilen dat mijn auto iets sneller trekt en hogere snelheden behaalt. Kan iemand mij vertellen wat mij nog rest te doen?

Mojack 0

15 jaar

Overigens gelijk turbo laten controleren deze werkte nog prima. Brandstoffilter is nog zo goed als nieuw ook uitlaat ziet er nog bijzonder goed (bijna nieuw) uit en luchtfilter schoongespoten met lucht en uitgeklopt, maar ook deze leek nog vrij nieuw.

Mojack 0

15 jaar

tja toch vreemd want een volkswagen turbo trekt barstens goed en die uitlaat hebben ze daar niet misschien de verkeerde onder gezet en staat je timing wel goed

Het is idd een vreemd verhaal. Wat de uitlaat betreft? Ik heb echt geen idee. Distributrieriem hebben we gisteren vervangen timing stond volgens mijn broer wel goed. Niet specefiek uitgelezen ofzo

Mojack 0

15 jaar

Het komt echt vrij nauw met de timing,deze moet echt perfect staan,hoe reageerd hij op het gas ? als hij wat traag reageerd kan het zijn dat de pomp wat te laat staat..je hebt normaal een klokje wat je achterin de pomp draait en zo de fijnafstelling kan controleren of bijregelen.. ( hoe meer je de pomp naar de motor draait,hoe vroeger de inspuiting )

Ook kun je de pomp iets meer brandstof geven,dit resulteerd in meer trekkracht,en loopt stukken beter,zegelring verwijderen en de schroef iets naar binnen draaien,met iets bedoel ik geen halve cm,maar begin eens met 180 graden naar binnen,en stationair toerental terug draaien..je zult verstelt staan wat hij nu doet.

Het gaat om deze bout :
[url=http://img188.imageshack.us/i/63254392.p...][img]http://img188.imageshack.us/img188/7388/...[/img][/url]
[url=http://img149.imageshack.us/i/62194518.p...][img]http://img149.imageshack.us/img149/5873/...[/img][/url]

Zijn echte topsnelheid zal hij waarschijnlijk niet meer halen,denk aan de km stand en conditie van de motor zelf..maar echt sloom hoort hij natuurlijk niet te zijn..

Heb zelf diverse TD's gehad,dan wel de 1.6 en daar was ook wat aan de pomp gedraait,en deze liep en loopt als een trein,wel met een iets dikkere downpipe en open uitlaat,wel rookt hij iets meer door het indraaien van de bout,maar je krijgt er wel wat voor terug..
Voor de rest niet veel aan de motor veranderd omdat de koppen nog wel eens graag scheuren.

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Dag stefan,

Heb vandaag weer een stukje gereden op de snelweg. Golf zat op een maximum snelheid van 140 km/h harder ging hij niet. Overigens stond en bleef de toerenteller hier op 3500 staan. Dit vind ik dus vreemd hij zou normalitair toch meer toeren moeten kunnen maken.

De reactie op het intrappen van het gaspedaal is verder prima. Zit uiteraard wel iets vertraging in echter is dat geen ramp reageert in principe vrijwel direct. Ik zal morgen eens kijken naar die brandstof pomp en eens wat open schroeven. Ik hoop dat het effect heeft.

Bedankt voor de verduidelijking met plaatjes en uitleg super.

Mojack 0

15 jaar

Stefan,

Ik kwam dit tegen op een ander forrum. "
Dan je turbodruk iets opvoeren en de brandstofpomp verder open draaien. Dan moet je volgens mij al een eind richting je beoogde 90 pk zijn!
Let wel! Ga dit niet allemaal op eigen houtje doen, vooral het opendraaien van je brandstofpomp en turbodruk verhogen is niet iets voor mensen met -heel- weinig ervaring. En ga er vanuit dat je verbruik ook zal stijgen daardoor....En ze zijn al niet zo heel zuinig die TD's....helemaal niet in vergelijking met een TDI"

Heb jij enig idee hoe ik die turbodruk iets op kan voeren? En vind jij dat wanneer ik die diesel pompschroef 180 graden indraai, ik dit zelf kan doen?

Mojack 0

15 jaar

afblijven dit is niet de oplossing[quote=Mojack]Stefan,

Ik kwam dit tegen op een ander forrum. "
Dan je turbodruk iets opvoeren en de brandstofpomp verder open draaien. Dan moet je volgens mij al een eind richting je beoogde 90 pk zijn!
Let wel! Ga dit niet allemaal op eigen houtje doen, vooral het opendraaien van je brandstofpomp en turbodruk verhogen is niet iets voor mensen met -heel- weinig ervaring. En ga er vanuit dat je verbruik ook zal stijgen daardoor....En ze zijn al niet zo heel zuinig die TD's....helemaal niet in vergelijking met een TDI"

Heb jij enig idee hoe ik die turbodruk iets op kan voeren? En vind jij dat wanneer ik die diesel pompschroef 180 graden indraai, ik dit zelf kan doen?[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.