close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Wie geeft DE oplossing

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKE

We hebben een klant waarvan de motor niet meer liep, vrij logisch........
Zeer grote motorschade we hebben een discusie wat het probleem zou kunnen zijn.

4e cilinder compleet verband de andere 3 niet.
Komstotors zijn van alle cilinders, of de deksel door geslagen, of erg in gesleten.
Nokken zijn afgetopt
Lagerschaaltjes (de onderste) van de nokkenas iets in gesleten bovenste niets aan te zien.
Je zou zeggen geen smering maar de turbo heeft geen schade en als er 1 niet tegen geen smering kan is het de turbo wel.
Andere 3 cilinders hebben ook geen vreter dus smering is het waarschijnlijk niet.

Maar wat is het wel.........

Groeten Stefke

Plaats morgen wel wat foto's

Geplaatst door

Stefke Mirakel (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft die niet te lang door gereden met dezelfde olie?
Wat is de km stand?

thijs11387 0
badge

17 jaar

Sorry vergeten te vermelden klant heeft zijn beurten optijd laten uitvoeren en heeft de juiste olie gebruikt met bijvullen.
zo'n 70.000 km heeft de motor er opstaan

70.000 voor een diesel op 2 jaar ?????, pfff, ding is net ingelopen. Dit soort schade zou normaliter niet moeten kunnen.
Ware het niet, dat wij dit met een 3 maanden oude Volvo Bedrijfswagen ook hebben gehad. Deze had pas 30.000 gelopen, en de schade was niet te overzien.

Oorzaak ???????, men vermoedt materiaalfout, bij ons was geen lagerschade te zien.Echter, de zuiger was kompleet uitgebroken van de pistonpen, en de drijfstang had zich zijdelings een paar keer door het carter geboord.

Ik zou eens even een oliemonster opsturen naar de olieleverancier, en laten contoleren of deze niet vervuild is met diesel. Dit zou aanleiding kunnen zijn voor het gebrek aan smering.
Indien zo, zou de verstuiver van 4 weleens kapot kunnen zijn, dus diesel tegen de cilinderwand, te schrale smering van de zuigerveren wordt dus vreter.

Ik hoor het wel

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Hier zijn wat foto's zichtbaar

http://bontapart.nl/problemcar/index.htm...

[quote=hellbat]70.000 voor een diesel op 2 jaar ?????, pfff, ding is net ingelopen. Dit soort schade zou normaliter niet moeten kunnen.
Ware het niet, dat wij dit met een 3 maanden oude Volvo Bedrijfswagen ook hebben gehad. Deze had pas 30.000 gelopen, en de schade was niet te overzien.

Oorzaak ???????, men vermoedt materiaalfout, bij ons was geen lagerschade te zien.Echter, de zuiger was kompleet uitgebroken van de pistonpen, en de drijfstang had zich zijdelings een paar keer door het carter geboord.

Ik zou eens even een oliemonster opsturen naar de olieleverancier, en laten contoleren of deze niet vervuild is met diesel. Dit zou aanleiding kunnen zijn voor het gebrek aan smering.
Indien zo, zou de verstuiver van 4 weleens kapot kunnen zijn, dus diesel tegen de cilinderwand, te schrale smering van de zuigerveren wordt dus vreter.

Ik hoor het wel

Groeten Marcel[/quote]
Hoogst waarschijnlijk zit er nu wel diesel in de olie want wat is er allemaal niet langs die verbrande zuiger gelopen

Groeten

Ik blijf bij mijn verhaal

Metallisch contact door verdunning van de smeerolie, oorzaak, verrstuiver 4 defect.

stuur een oliemonster op ter keuring bij een laboratorium, je zult verbaasd staan wat ze er uit kunnen halen, bijv aan de hand van ophopingen van brandstofadditieven die nog in de olie zitten, zouden ze kunnen bepalen, hoeveel diesel er door de olie is geweest.

Vraag 1
Zitten er bij dit type motoren brandstofleidingen ONDER de klepdeksel ?????????

Vraag 2
Heeft die man eerder gemeld, dat hij wazige geluiden hoorde, of gebrek aan trekkracht.

Groeten Marcel

Navraag bij Paul Kelder leert, dat er een pompverstuiversysteem gemonteerd zit in dat type motoren.
Paul opperde meteen dat het probleem zich niet voordoet bij de verstuiver zelf, maar de afdichting hiervan in de kop ( dieselgalerij zit in de kop verwerkt). dus, afdichting kapot, diesel loopt in de cilinder. verdunning van de smeerolie, en verbranding van de zuiger tot gevolg.

Groeten, van Paul en Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

we hebben op het werk een golf gt staan van 1/2007 met 10.300 km op de teller waar de drijfstang is gaan lopen :-) ook op de 4de cilinder.
we hebben het gemeld naar brussel,en zei vroegen of de motor gechiptuned was,we hebben de storing afgevraag en deze gaf aan motorstuurdoos verkeerd gecodeerd.

misschien heeft het bij jullie hier ook iets mee te maken.

Mvg
fabrice

fabrice2995 0

17 jaar

wij hebben nu ook een passat staan en daar ligt de pistompen van de 4e cilinder uit we hebben eerst compressie gemeten en daar zagen we al aan dat de 4e cil. minder compressie had en bij vw na gevraagd blijkt vaker voor te komen bij deze auto's

alex drost 0
badge

17 jaar

[quote=alex drost]wij hebben nu ook een passat staan en daar ligt de pistompen van de 4e cilinder uit we hebben eerst compressie gemeten en daar zagen we al aan dat de 4e cil. minder compressie had en bij vw na gevraagd blijkt vaker voor te komen bij deze auto's[/quote]
waarschijnlijk met het motorcode AJM ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

waren die zuigers allemaal zo schoon bij demontage?????

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]waren die zuigers allemaal zo schoon bij demontage?????[/quote]
dat zegt al genoeg, allemaal mooi schoongebrand ; heeft het ook tijd voor gehad.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

en t verbruik viel ook niet op
als t waait en mijne gebruikt een liter meer per 100 mtr maak ik me al zorgen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

denk dat we hier spreken over een geringe lekkage, waarschijnlijk op 1 verstuiver. kan ook niet anders, was de lekkage groter dan zo ook het oliepeil moeten stijgen. een kleine lekkage doet diesel in olie wel verdampen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

maar als ik de foto's en dan zeker de nokken as bekijk is ie ook lange tijd warm geweest als ik de verkleuring mag geloven
of ligt dit aan de foto

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]maar als ik de foto's en dan zeker de nokken as bekijk is ie ook lange tijd warm geweest als ik de verkleuring mag geloven
of ligt dit aan de foto[/quote]
duidelijk een schrale smering, let wel..... dit is niet van 1 week, dit moddert al een poosje aan.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

maar je moet iets gemerkt hebben
inhouden
slecht lopen/starten
tikken/rammelen
kweenie
duidelijk en staaltje west duits(indisch) doof of zo

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]maar je moet iets gemerkt hebben
inhouden
slecht lopen/starten
tikken/rammelen
kweenie
duidelijk en staaltje west duits(indisch) doof of zo[/quote]
een pompverstuiver is bij voorbaat al geen stille diesel, rammeltjes, tikkertjes worden dan algauw verdonkeremaand. en niet iedereen heeft een gehoor naar techniek..

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]maar je moet iets gemerkt hebben
inhouden
slecht lopen/starten
tikken/rammelen
kweenie
duidelijk en staaltje west duits(indisch) doof of zo[/quote]
Dit lijkt mij ook
Klant zegt niet gemerkt te hebben en ook niet gehoord, hij stopte plots...............ja ja en ik ben op de maan geweest.
Maar goed maak jij maar eens hard dat hij het wel moet hebben gehoord dat krijg je niet voor elkaar!!!!

[quote=CARS&MOTORS]waren die zuigers allemaal zo schoon bij demontage?????[/quote]
Ja

[quote=CARS&MOTORS]maar als ik de foto's en dan zeker de nokken as bekijk is ie ook lange tijd warm geweest als ik de verkleuring mag geloven
of ligt dit aan de foto[/quote]
Foto is wat slecht ziet er niet blauw uit gewoone normale zilvere kleur niet warm gelopen

[quote=Stefke Mirakel]Klant zegt niet gemerkt te hebben en ook niet gehoord, hij stopte plots..............
Maar goed maak jij maar eens hard dat hij het wel moet hebben gehoord dat krijg je niet voor elkaar!!!![/quote]
de klant hoeft ook geen verstand van auto's en van de techniek te hebben, daarvoor gaat hij naar een garage...... en hoopt, mocht er iets zijn dit opgemerkt wordt......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Precies Paul, ik krijg een beetje de indruk dat de klant het verkeerd gedaan heeft.
De meeste mensen hebben geen verstand van een auto en vinden het al heel wat als ze de olie kunnen peilen en de rest van de vloeistoffen.
Voor grote zaken kloppen ze bij de garage aan.
En idd een pompverstuiver is niet een hele stille diesel en als het ding koud draait dan denk je dat er heel wat mis is met dat blok.
Daar filter je niet zo effe een geluidje tussen uit.
En met die intervallen van tegenwoordig kan een probleempje uitgroeien tot een serieus probleem.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Daar filter je niet zo effe een geluidje tussen uit.
En met die intervallen van tegenwoordig kan een probleempje uitgroeien tot een serieus probleem.[/quote]
Ok 2 dingen die ik hier even wil uithalen.
Een geluidje ok maar dit geeft wel meer als een geluidje
En de interval vindt ook een slechte smoes mbt deze auto 14.000km geleden een beurt, hadden we vroeger ook geen 15.000km intevallen!!!???

Goed ik wil niet zeggen dat het de klant zijn schuld is!!!!! maar ik denk wel dat er minder motorschade was ontstaan als hij eerder was gestopt.
Hoogstwaarschijnlijk komen we er nooit achter wat nu presies de oorzaak is geweest van deze motor storing.
Daarmee kom ik ook weer terug met waar het me eigenlijk om ging en dat is wie weet wat hier de oorzaak van had kunnen zijn, en NIET wie de schuldige is de garage of de klant.

Gegroet Stefke

de klant of garage heeft in dit geval ''domme pech'' afhangkelijk van afspraken/garantie ? weet iedereen waar hij of zij aan toe is.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hellaas is het bij deze klant een geval part, maar er lopen nog meer zaken mbt deze auto.
Ik kan hier niets over zeggen.......

[quote=Stefke Mirakel]Hellaas is het bij deze klant een geval part, maar er lopen nog meer zaken mbt deze auto.
Ik kan hier niets over zeggen.......[/quote]
oké.....

apart geval of niet, (GARANTIE) RECHT op iets hebben en ook de VOORWAARDEN zijn voor iedereen gelijk.... daarbij wordt geen rekening gehouden met, of de persoon anders is dan anderen. uiteindelijk denk een rechter daar ook zo over............................ ik bedoel, je moet het feit zien en niet de persoon.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Laat me er niet overuit..

Sorry

[quote=Stefke Mirakel]Laat me er niet overuit..

Sorry[/quote]
hoeft ook niet, alle begrip.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.