Hallo, ik heb onlangs met mijn diagnoseapp. een golf3 uit 1995 uitgelezen en kreeg toen de volgende foutcodes:
00525 - Lambdasonde (G39)
07-10 - Signaal te laag - Geregeld
01249 - Verstuiver 1e cilinder (N30)
31-10 - Onderbreking/kortsluiting met massa - Geregeld
01250 - Verstuiver 2e cilinder (N31)
31-10 - Onderbreking/kortsluiting met massa - Geregeld
01251 - Verstuiver 3e cilinder (N32)
31-10 - Onderbreking/kortsluiting met massa - Geregeld
01252 - Verstuiver 4e cilinder (N33)
31-10 - Onderbreking/kortsluiting met massa - Geregeld
Wie weet hoe ik deze problemen kan verhelpen?
Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst alle foutcodes uit het geheugen halen en kijken of ze terugkomen. Daarna pas beginnen met reparatie.
Met 4 cilinders waarvan de verstuivers niet werken, zal je auto vast niet lopen. Dus misschien heeft ooit iemand de boel los gehaald en toen per ongeluk geprobeerd de auto te starten.
Nee dat is het probleem niet, ik heb de codes reeds een keer gewist en ze komen terug!. Maar de auto loopt gewoon, dus daarom snap ik ook niet wat de codes betekenen!
20 jaar
Ik denk dat je gas in je auto hebt.Dit omdat ie de injectoren aan geeft.
De lambda sonde geeft ie waarschijnlijk,omdat de mengselverhouding te arm is of de sonde is zelf defect.
Wat is eigenlijk de motorcode?
Het is inderdaad een auto op gas, en de motorcode weet ik zo niet, het is een 1600
20 jaar
Als je een ALM of AEE motor hebt dan is de lambda sonde voor 99% zeker defect.Motorcode staat op de distribtiedeksel/serviceboekje/in de kofferbak,bij de reservewiel op een sticker.
Je CO zal nu ook wel te hoog staan,zo 6%.
Betreft de foutcode van injectoren is normaal als je gas hebt.
Bedankt, ik zal het even contoleren
20 jaar
Volgens mij heb je geen problemen! O2 sensor wordt nl. overgenomen door LPG systeem net zoals het uitschakelen van de injectoren ziet de computer dit als een draadbreuk. Kijk maar eens naar de actuele waarde van de O2 sensor en schakel over tussen gas en benzine. Bij benzine zal je hem zien regelen en bij gas staat ie vast op een waarde (0)omdat het lpg systeem de sensor overneemt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groet Ivo
20 jaar
Bedankt Ivo, ik zal de waarde van de sensor controleren
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar