Hallo allemaal,
Ik heb een vreemd probleem.
Ik wou mijn remblokken vervangen van mijn golf dus wou ik de voorwielen er af halen.
De bouten waren geen probleem en waren zo los.
Maar toen ik het wiel er af wou pakken lukte dat niet.
Wat ik ook probeerde hij wou niet van de naaf af komen, er zat geen millimeter speling in.
Heeft iemand dat ook gehad en wat zou ik hier aan kunnen doen?
gr. michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Michel,
Neem een rubbere hamer en deel eens een paar rake klappen uit, auto even omhoog krikken en boven - onder slaan, en eens links - rechts..
Nu moet hij los komen..
Gr Stefan
Die kunnen flink vast zitten, als je hem eraf heb, naaf goed schoonmaken met staalborstel-schuurpapier en invetten met kopervet.
Ik zet meestal een flinke blok hout aan binnenkant van het wiel, dan met moker flink erop los slaan en wiel stukje bij beetje verdraaien. Op een gegeven moment schiet ie wel los.
dat heb ik ook al geprobeerd. ik heb zelfs al een brander op de velg gezet in de hoop dat hij dan los zou komen.
maar allemaal zonder resultaat.
Maar als het jullie zo gelukt is dan ga ik het gewoon nog een keer proberen.
14 jaar
Los komt hij altijd, niet bang zijn om te slaan, mep er maar eens flink op, anders met een blok hout aan de binnenkant tegen de velg aan..
Hoe denk je dat ze hem bij de bandenboer / garage af halen ?
14 jaar
ja dat is zo.
Ik kan er verder geen grote schade mee maken toch?
14 jaar
Nee helemaal niet eigenlijk, wel enigzins met verstand te werk gaan, dan komt het vast en zeker goed.
Als je een blok hout gebruikt, zet hem dan aan de binnenkant tegen de velg aan, en sla erop, niet tussen andere delen gaan breken met een voorwerp o.i.d.
14 jaar
Hoi Michel,even kijken hoe stevig dit alles op de krik staat.Anders op een bokje of een stapel stenen en met een beste balk links en rechts op je band meppen.Zelf een fanatiek WD-40 gebruiker wat het vuil ook wat lost.Succes
14 jaar
wat ik wel eens gedaan heb:
Even naar een landweggetje: Alle bouten van een wiel ongeveer een paar mm los. dan even rijden en je hoort hem dan vanzelf klikken als die los is. Daarna volgende wiel. Werkt goed.
14 jaar
Je kan ook met 80 km/h over een stuk onverharde weg scheuren, met veel gaten en on ff heden in de weg, dan komt hij ook los..
Alleen lijkt me dat niet zo goed voor de ( alu ) velg, wielbouten en naaf..
Volgens mij moet het dan ook wat meer dan een paar mm zijn, het wiel ligt tenslotte toch gewoon op de naaf..
14 jaar
Te kleine naafring in het lichtmetalenwiel is vaak het probleem.
met een rubber hamer links en rechts een tik tegen het wiel geven terwijl deze opgekrikt is moet helpen.
Daarna de juiste naafringen aanschaffen!!
14 jaar
Met een te kleine centreer ring krijg je het wiel niet eens erop, lijkt me niet echt het probleem te zijn, het is gewoon troep en aangekoekte zooi die hem 'vast' houd..
14 jaar
gewoon tegenaan trappen je gaat met je rug naar de auto staan en trapt als een paard met je hakken links en rechts tegen de band
14 jaar
Sjonge wat een discussie om een band eraf te krijgen..
Gewoon meppen en hij valt eraf..
14 jaar
Je hebt toch wel org. vw wielen bijv. opel wielen hebben een kleinere wielnaaf als je de bouten aan draait pers je het wiel er op. Wat ik nog wel eens doe [ten einde raad] is een grote twee armige poelietrekker gebruiken zo krijgt hij een beetje voorspanning wil het wel eens wat makkelijker gaan. Michiel
14 jaar
hallo allemaal.
Geweldige ideeen allemaal en geloof me ik heb getrapt, geslagen, getimmerd, enz maar niks haalde uit.
Mijn geluk was dat mijn nieuwe overbuurman (automonteur bleek later) toch eens kwam vragen wat het probleem was.
Zijn oplossing was geniaal. Zet een blokje hout tussen de velg en een stevig punt van de auto. start de motor en draai je stuur voorzichtig om. de stuurbekrachtiging doet de rest. zorg wel dat er niemand bij het wiel staat want hij komt nogal met een klap eraf en zorg dat je auto op stevige blokken staat.
Toch bedankt voor alle ideeen.
groetjes michel
14 jaar
inderdaad heel slim
14 jaar
om nog eens effe op terug tekomen,wat zou ie gedaan hebben als deze geen stuurbekrachtiging zou hebben of bij de achterwielen????
14 jaar
17 reacties om één wiel eraf te démonteren, nu nog de remblokken vervangen...........
zonder stuurbekrachtiging had ik denk ik de wiel bouten los gezet en zachtjes een stukje gereden. veel sturen en dan hopen dat hij los komt.
maar dat zou ook echt mijn laatste oplossing zijn want ik dat soort dingen gaan altijd mis bij mij hahaha
14 jaar
ik had mijn oplossing al gegeven maar op een verkeerde manier want nu sluit deze topic niet.
Oplossing:
Zet een blokje hout tussen de velg en een stevig punt van de auto. start de motor en draai je stuur voorzichtig om. de stuurbekrachtiging doet de rest. zorg wel dat er niemand bij het wiel staat want hij komt nogal met een klap eraf en zorg dat je auto op stevige blokken staat.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar