hallo,
Ik heb een golf 3 maar nu doet hij heel vreemd...Mun gasklephuis was defect en heb deze vv...Hiervoor was de klacht ook al dat als hij koud is gewoon bijna niet aan de praat wil.....
het lukt me dan toch naar veel proberen,starten en wat gas geven...en als hij loopt hou ik een paar minuutjes de gas op ongeveer rondt de 2000 toeren en dan loopt hij wel goed en zonder problemen en uitvallen....
Wie zou hier de oorzaak van weten?
alvast hartstikke bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi heb je hem al laten uitlezen,zo niet moet je dat eens laten doen. En mischien ook je gasklep opnieuw laten inleren.Wat ook veel voorkomt is de koelvloeistof temperatuurzender die geeft dan een verkeerde waarde aan en dan wil die ook niet starten.
nee,ik heb hem nog niet uitlaaten lezen...dat gebeurd dinsdag of donderdag..weet je toevallig waar die tempratuur zender zit?is dat diegene in de radiateur?of naast het blok in een zwart pijpje die je met een vreemd pennetje er uit kan trekken?
15 jaar
De sensor in de radiateur stuurt de koelventilator aan.
De temp.voeler voor de motortemp. zit in de koelvloestofslang-aansluiting op de kop en idd op z'n plaats gehouden met dat ( vreemde ) borgpennetje.
Niet met hete motor losnemen omdat de hete koelvloeistof je handen kan verbranden!
15 jaar
Als gasklephuis vervangen is zal deze zeker ingeleerd dienen te worden.
[quote=E.T.Wiersum]De sensor in de radiateur stuurt de koelventilator aan.
De temp.voeler voor de motortemp. zit in de koelvloestofslang-aansluiting op de kop en idd op z'n plaats gehouden met dat ( vreemde ) borgpennetje.
Niet met hete motor losnemen omdat de hete koelvloeistof je handen kan verbranden![/quote]
maar ik heb maar 1 sensor in mijn koelwater kanaal en dat is de sensor die geeft aan op mijn tellerpaneel hoewarm het is...die werkt gewoon goed...of is dit hem niet?
verder kan ik op mijn AEE blok geen andere sensoren vinden
zal hem dan 1st ma uitlezen en gasklep in leren...Lukt dit met vagcom?want waar ik heen ga die heeft dat wel
15 jaar
Is als ik me niet vergis een gecombineerde sensor met 4 aansluitingen. Dus en voor meter en voor MM.
[quote=garageburgwal]Is als ik me niet vergis een gecombineerde sensor met 4 aansluitingen. Dus en voor meter en voor MM.[/quote]
ja,klopt is ook 1 met 4 aansluitingen.....Ik w8 af tot volgende week en kijk wat voor foutmeldingen er in zitten en de gasklephuis moet dus worden in geleerd...dan zien we wel even verder..
Alvast bedankt allemaal en ik laat het weten als hij weer beter loopt
15 jaar
Inleren gasklephuis gaat met vagcom:
Eerst alle fouten die in motormanagment staan wissen.
Procedure calibreren gasklep bij Gas-via-Kabel auto's:
Dit zijn auto's met een kabel tussen gaspedaal en gasklep, maar ZONDER Stationair-stabilisatie klep.
Zet het contact aan maar start de auto niet.
[Kies]
[01 - Motor]
[Meetwaardeblokken - 08]
Groep 098 (NB: kies Groep 001 bij motorcode ADY en AEE )
[Ga!]
[Ga naar to Basisinstellingen]
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[Naar Meetwaardeblokken] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt!
Wanneer de temp sensor defect is krijg je foutcode G2(meter dashbord) of G62 (aansturing motormanagment).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar