auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Witte kleur op afsluitplaatje

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Hallo,
ik maak zorgen op de witte kleur op de afsluit plaatje van olie (zie afbeelding)
Wie weet wat is dit en hoe ontstaan ?

[url=http://imageshack.us][img]http://img138.imageshack.us/img138/7368/...[/img][/url]

Geplaatst door

sander de jong (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

L.O.I.
fotograferen
dan hier effe een scherpe foto plaatsen
lijkt nu of de dop ziek of dood is

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Blijft de thermostaat niet open staan ? De motor komt niet voldoende op temperatuur of veel korte stukjes.

Gr. Ary

Ary 0
badge

16 jaar

Ary,
wat bedoel je precies

noemen ze mayonaise, de substantie die je tegenkomt lijkt hier op, is olie geëmulgeerd met water, komt voor als motoren niet op bedrijfstemperatuur komen door b.v. korte ritten of een thermostaat die open blijft staan.

Remedie: Oorzaak wegnemen, carterventilatie schoonmaken, olie verversen en lange rit maken, dan is het weg.

Temperatuur bij deze motoren hoort 90 graden te zijn.

audia4 0
badge

16 jaar

audia4 ,bedankt voor je echte technisch antwoord.
Mijn vraag ,is deze ernstige zaak voor de auto?
ik heb de olie vorige week vervangen ,ik weet niet waar zit de carterventilatie om hem schoon te maken ?

Deze zit aan de achterzijde van het motorblok. Tevens de slangen en het luchtfilterbak schoonmaken. Het wel zaak dat dit schoon is. Er zijn genoeg auto`s waar de carterventilatie dicht vriest door die emulsie in de slangen. Let goed op de werking van de thermostaat....

Succes Ary

Ary 0
badge

16 jaar

Kan het niet heel goed zien maar het lijkt mayo of tewel sludge te zijn. Dat is gewoon condensvocht vermengd met olie. Dit ontstaat altijd bij de koude start en verdwijnd wanneer de motor goed warm is, meestal na zo'n 20 minuten. Veel korte ritten is het vaakst de oorzaak maar kan ook komen door defecte thermostaatklep, dan wordt de motor niet goed meer warm. Carterventilatie slang kan ook zacht en poureus geworden zijn, misschien is vervangen de enige optie. Ik heb er bij mijn eigen auto ooit een koperen buis in gezet om die slang open te houden. Maar niet elke auto is het zelfde.

ricardo9623 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.