Volkswagen Golf V: witte rook GOLF V pompverstuiver

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: AZV

ik heb hier een GOLF V pompverstuiver AZV motor met witte rook uit uitlaat zoveel dat na ong 1/2 minuut draaien de hele werkplaats is gevuld met mist ge ziet niks meer.
geenfoucodes opgeslagen . opbengst injectoren is OK allemaal rond + en - 0.50 , wat tot 2.8 mag gaan.
water is normaal , gaat niet weg ,geen druk.
Turbo zit los en draait vlot ,schoepen inlaatzijde zijn blijkbaar wel beschadigd ??
geen overmatige olie in inlaat kanalen .
start normaal = vlot , draait vrij rustig normaal. zou volgens klant geen vermogen hebben .luisterd wel vrij goed naar gaspedaal
hier is niet mee op straat te komen (mist rook) denk wel dat oliepeil daalt.hier is niet lang mee te draaien.
distributie ziet er normaal uit ,riem goed gespannen, is niet aan distributie aangeweest .
wel is kort ervoor de cater vervangen omwille van een barst = olieverlies
iemand iets dergelijk voor gehad ?

Luc6672

Geplaatst door Luc6672 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

enige keer dat ik zoveel rook uit een uitlaat zag komen was de turbo kapot
er zat toen ook meer dan een liter olie in de inlaat

als je zegt dat hij geen olie en geen kvs verbruikt zal hij dus brandstof moeten verbruiken
maar opbrengst van de verstuivers liggen goed (injectoren denk ik aan benzine motoren en zal het dus ook niet gebruiken zelf)

het is dus de vraag hoeveel olie in de inlaat al weg gezogen is door de motor zelf
maar kan ook iets met de carterventilatie te maken hebben
ik neem aan dat vloeistof overmatig gebruik ook naar gekeken is

jokertje (65) PRO, 13 jaar geleden

witte rook of grijze rook?

bij het laatste heb je geheid een timingfout met het brandstofsysteem. (kan ook inwending in de pomp zijn )
je zou het met een druk kristal kunnen testen onder het draaien van de motor.

met vr gr

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Zijn alle turboslangen heel? en zitten ze ook goed vast ?

Gr. Harry

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Controleer de klepstoters eens of ze niet gebarsten zijn (heel goed kijken),of dat de nokken van je nokkenas niet rond zijn afgesleten,daar zou heel goed je probleem kunnen liggen,gaat ook vaak gepaart met tik of plop geluiden tijdens stationair.Met rijden voel je dan wel je turbo inkomen maar hij gaat dan schokken/ploffen/stoten e.d.

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, waarschijnlijk een of meerdere pompverstuivers die niet goed inspuit(en) . Dat de waardes in je meetwaardenblok goed zijn, zegt niet zoveel, als je verder geen afwijkingen aan de motor kunt constateren, haal de pompverstuivers er dan uit en breng ze naar een Bosch dienst om ze te laten testen. Groet Jan227.

gerjan1980 (0) PRO, 13 jaar geleden

kijk eens naar de gasklep in de inlaat of die goed werkt of niet los zit

gr gerjan

Luc6672 (0) PRO, 13 jaar geleden

het is een moeilijk geval en weet niet goed waar beginnen, ik denk nu na allerlei pogingen dat het olie is maar die moet er da

Luc6672 (0) PRO, 13 jaar geleden

het is een moeilijk geval en weet niet goed waar beginnen, ik denk nu na allerlei pogingen en testen ,( turbo overbrugt met buis ,rechtstreeks luchtfilter ,massadebietmeter naar inlaatcollector ),dat het olie is maar die moet er dan inkomen in de cylinderkop maar langs waar ,tot aan de gasklep is alles realtief vrij van olie, of toch timingfout bij pompverstuiver ??injectoren ?

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je mijn suggestie en die van de anderen al gecontroleerd??

Ook kan de afdichting tussen kop en verstuiver uitgesleten zijn.

Luc6672 (0) PRO, 13 jaar geleden

in de cilinder kop was niets abnormaal te vinden
probleem is gevonden , turbo toch kapot , langs uitlaatzijde . draait langs inloop nogthans vlot
schoepenwiel uitlaat afgebrokenen neemt daar olie binnen , uitlaatgassen verbranden olie daar blijkbaar al direct zelfs bij koudstart
wist niet dat dit zo vlug kon ,dacht dat olie eerst door verbrandingskamer moesten gaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.