close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: onregelmatige toerental, 800-1500 RPM

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TFSI

Beste forumleden,

ik heb sinds vanochtend een probleem met mijn GTI. Bij stationair draaien van de motor, schommelt deze tussen 800 en 1500 RPM. Het lijkt net of de motor dreigt uit te vallen en dit wordt dan opgepakt door extra gas te geven. Echter het motormanagement grijpt dan in, zelf doe ik niets. Motor stokt en proest, lijkt net of hij aan het verzuipen is. Verder op de snelweg, pakt hij het gas goed op, heb m.i. net zoveel vermogen als voorheen. Wat zou het kunnen zijn? A.s. maandagmiddag ga ik even naar de dealer om het te laten uitlezen. Op dashboard wordt er geen lampje weergegeven van een defect. Graag zou ik jullie expertise willen raadplegen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Geplaatst door

Twikkel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lampje hoeft niet altijd te branden, denk wel dat er een storing opgeslagen is.
Laat ook even controleren of de software wel actueel is van het motoerregelapp.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Net terug van de VW dealer, laten uitlezen en het volgende kwam er naar voren:

08825 P2279 002
Valse lucht in het inlaatsysteem

Na visuele inspectie blijkt dat het motorafdekkap van het motorblok een scheur vertoonde (die grote grijze afdekplaat waar Turbo FSI erop staat). Volgens de medewerker is de scheur dusdanig groot, dat dit de veroorzaker is van de valse lucht aanzuiging. Er is nu een nieuwe plaat besteld en morgen wordt het gemonteerd. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Herkent iemand dit probleem? Mijns inziens is zo'n afdekplaat alleen voor de sier en heeft het verder geen functie. Kosten voor zo'n groot stuk plastic: 250,- euro!

Twikkel 0

14 jaar

Als die scheur zich na de luchtmassameter bevindt (dus er komt meer lucht binnen dan wat de meter meet) dan kan het kloppen,maar de luchtmassameter zit aan het einde van de afdekking en de scheur zal daarvoor zitten denk ik zo te horen dus dat zou geen invloed moeten hebben.

ricky 10
badge

14 jaar

Inderdaad, LMM zit na de scheur. Het vervangen ervan had dus helemaal geen nut. De monteurs gingen daarna op zoek naar de ontsteking. Ze hebben alle 4 de bougies vervangen, probleem is nog steeds aanwezig. Vacuumklep, LMM, bougies, bobine, alles is gecontroleerd. De auto is nog steeds niet gemaakt, probleem is nog steeds aanwezig. Morgen gaan ze inlaatspruitstuk demonteren op zoek naar mankementen/problemen. De rekening loopt zo wel lekker op.

Twikkel 0

14 jaar

Horen ze niet een sis geluid tijdens stationair? Zoja dan zou het redelijk makkelijk op te sporen moeten zijn.
Dit probleem kan ook liggen aan de egr klep die open blijft staan terwijl dat niet moet,ik weet alleen niet uit mijn hoofd hoe deze geregeld wordt.
Gasklephuis reinigen en weer in de basisstand zetten zou kunnen,maar een defect gasklephuis kan ook de oorzaker zijn.
Zelfs de rembekrachtiger kan inwendig lek zijn waardoor de motor valse lucht aanzuigt.
Soring is valse lucht dus moeten ze zoeken naar iets wat dat kan veroorzaken.

ricky 10
badge

14 jaar

Het probleem zit waarschijnlijk in de stappenmotor en/of stekkerverbinding op de turbo.
Wat je kan proberen is met de motor op contakt de stekker er uit halen en er weer in steken.


gr john

probleem opgelost, defecte inlaatspruitstuk en turbo.

Twikkel 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.