close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : zoemen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2H

Vorig jaar heb ik een nieuwe computer in mijn Golf 1 cabrio van 1993 gekregen (2H motor, km stand 230.000), sinds die tijd werkt de temperatuurmeter niet meer. 2 weken geleden heb ik olie laten verversen, nieuwe olie en luchtfilter laten monteren. Sinds die tijd knettert er af en toe iets in mijn dashboard en knippert het olielampje af en toe. Als het lampje knippert en het knetterende geluid (absoluut geen zoemer) er is (enkele seconde) houdt de motor ook iets in en het acculampje flikkert dan ook heel snel even op, eigenlijk op dezelfde manier als het olielampje. Er is niets te ontdekken en ik ben zelf eigenlijk bang dat er ergens in het dashboard kortsluiting is. Het gebeurt overigens alleen met warme motor (rijtijd ca. 20 min/22 km).
Is hier iemand die enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Ik ben zelf bang voor kortsluiting en de gevolgen (brand?) ervan. Hoe kan ik deze storing opsporen en wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Geplaatst door

zeeuws meisje (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt me stug dat het een met het ander temaken heeft de ene reparatie is buiten de auto de andere storing is in de auto.
Ik zou het dashbord er eens uithalen en alles eens goed bekijken op brandvlekken of zwarte punten van vonkoverslag.
Als je het geknetter hoort eens goed luisteren of dit niet lager weg komt bij de zekeringkast linksonder want daarin gaat nog weleens wat fout bij golf1 (klopt het type of bj wel) 93 cabrio is toch al een 2

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

jazeker gaat het om een Golf 1 CABRIO, bj 93, is 1 vd laatsten, ik heb hem 8 jaar en ben er nog net zo blij mee als op dag 1. Maar dit buiten beschouwing. Het is niet mogelijk om te luisteren of het ergens anders vandaan komt, het geknetter is hooguit een halve seconde hoorbaar en zo lang brandt het lampje ook, het flitst echt op, is amper waarneembaar. Het zekerkastprobleem is bij mij bekend, mijn monteur heeft daar al naar gekeken, maar daar zit het niet. Ik durf momenteel nog net naar mijn werk te rijden (ca. 25 km), als de motor warmer is omdat ik meer km's gereden heb knettert ie dus. Ik blijf zelf het idee houden dat het in het dashboard zit, maar dat zou betekenen dat het complete dashboard eruit moet. Is dat veel werk?

zeeuws meisje 0

12 jaar

Het klok gedeelte is er zo uit 10 minuten werk ik neem aan dat jou monteur toch wel weet van hoe of wat.

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

zeker weet mijn monteur dat, maar die is door de week onbereikbaar. Bovendien wil ik zelf ook wel erg graag vooraf weten hoe lang ik kan verwachten mijn auto kwijt te zijn, ik woon wel in the middle off knowhere.

zeeuws meisje 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.