close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Zwarte rook

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo iedereen, heb passat 1.9d van '92, 252.000kms die lichtblauwe rook gaf, nieuwe distributieriem, spanrollen, klepsteelhoedjes en koppakking gestoken.
Nu geeft ie nog meer (zwarte) rook en verklikkerlichtje olie blijft branden, pff wat zou dit kunnen zijn, als iemand idee's,tips heeft hoor ik het graag

Geplaatst door

skeelingape (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Er staan 2 oliedrukcontacten op de motor, één in de cilinderkop 0,15-0,35 bar en één op de oliefilter is iets rond de 1 bar.
Als je een oliedrukmeter hebt en een aansluiting van 1/8 kan je kijken wat de druk is, of er eventueel één van de 2 contacten kapot is.
Als je dat contact er uit draait kan je zien bij welke druk dit moet schakelen, staat er op.
Het éne contact heeft een blauwe kleur (lage druk) het andere een rode kleur (hoge druk).
Je kan ook bij draaiende motor de draad los trekken van één van de contacten en kijken wanneer het lampje uit gaat.

Bij volle gas meet je in de cilinderkop 1 bar en aan de oliefilter is de druk dan 5,5 bar.
Je moet dus een oliedrukmeter tot 6 bar hebben.

De blauwe rook kan onverbrande diesel zijn of olie.
De zwarte rook is dat de injectiepomp niet op het juiste punt inspuit.
Die moet je goed zetten met een meetklok in uw pomp te draaien.
Aangezien je een nieuwe distributie riem gestoken hebt kan het zijn dat de pomp niet goed staat.

Rudi

Ruudjedk 0

13 jaar

Hallo Rudi, bedankt alvast voor de nuttige tips, kga dit asap nakijken, ik hoop maar dat er geen oliekanaal in de cilinderkop is gebarsten dat nu pas boven komt nu hij terug normale druk heeft (oliedruppeltjes lopen uit de uitlaat)
wordt vervolgd

skeelingape 0

13 jaar

Hallo,

De olie die je er in gedaan hebt is toch niet te dun?
Normale olie is 15W40.

Rudi

Ruudjedk 0

13 jaar

olie is goed volgens voorschrift van constructeur morgen die andere dingen eens controleren, ik heb gisteren al een occaziekopcilinder gaan halen mocht ik hem nodig hebben, ik heb dan ook nog eens dezelfde staan die moet ook aangepakt worden binnen afzienbare tijd, heeft +-30 a 45min zonder water gedraaid, daar zit het koelreservoir onder de olie.. zou wel eens kunnen dat ik bij deze sowieso een andere culasse zal moeten plaatsen, bedankt om mee te denken..

skeelingape 0

13 jaar

2e hands culasse gaan halen, erop geschoefd.. motor draait als zonnetje alles ok, oliekanaal was gescheurd bij de vorige.. bedankt voor de reacties

skeelingape 0

13 jaar

Super, hoeveel heb je voor die culasse moeten betalen?
Rudi

Ruudjedk 0

13 jaar

heb heel wat afbrekers gebeld als ze het al hadden vroeg er me 1, 150 e, finaal vond ik er 1 voor 75 e

skeelingape 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.