auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: zwart/Grijze rook en vermogenverlies GOLF IV 1900 SDI

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 SDI 68pk

Ik heb het probleem met dat zwart / Grijze rook bij het optrekken en bij het verzetten van versneling bij ongeveer +- 3000 toeren ,
maar bij mij is het wat heviger dan bij normale rookuitstoot ,

Ik heb een GOLF IV 1900 SDI bj98 , 120.000 km,

Ik heb wat van dat ding voor in uw brandstof toe te voegen voor de sproeiers te reinigen in het tank gegoten ,
En de inlaat kanaal gespoten met een product voor het reinigen van de kanaallen en de egr ,
Mijn egr klep is niet afgesloten en er zit een nieuwe KAT ,

Wat mij opvalt dat hij enorm lui is ik moet planché gas geven om echt op toeren te komen , B.V.B : 5 de versnellingg 4000 Toeren = 140 km/u.

is dit normaal



Wat zou het zyn ,,,

ik heb de wagen al 2 weken geleden pas gekocht van VW dealer , de wagen werd altyd goed onderhouden groot onderhoud op 110.000 km gebeurd.





PLSSSSSS HELP ME!!!!

Geplaatst door

Emporio (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EGR klep afdichten. Dat stopt het roken.

Dat je auto niet snel gaat, kan kloppen. Het is een SDI met 68 pk.......

Voorts zou je LMM defect kunnen zijn of foutieve waarden door kunnen geven.

Het eerste is uit te lezen bij de dealer, het tweede dient RIJDEND uitgelezen te worden met een mobiele "testkast" (veelal laptop).

Voor het overige zie:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Santa 0

17 jaar

Ik geloof dat de SDI geen LMM heeft; de AEY tenminste niet.
Voor de EGR: 100% mee eens.

Thijs11395 0
badge

17 jaar

Ik zou de gloeibougies eerder na kijken, als die kapot zijn rookt ie ook en loopt op 3 pitten, en trekt dus voor geen meter.

prietje 0

17 jaar

[quote=prietje]Ik zou de gloeibougies eerder na kijken, als die kapot zijn rookt ie ook en loopt op 3 pitten, en trekt dus voor geen meter.[/quote]
hey........... dit is iets nieuws> [color=red]en trekt dus voor geen meter[/color]< die kende ik nog niet!

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Gasten alvast dank voor al kulie reactie's , ik ga morgen de egr afdichten , moey ik deze egr klep eerst eens opkuisen met remreiniger of niet???,

Ik dacht dat gloeibougies eerder voor het opwarmen was om gemakelijker te ontsteken bij het starten ????,



Zou er iets mis zijn met het brandstofpomp of de verstuivers???,,,,,, Donderdag gaat de wagen binnen bij bosch service voor uitezling van pomp en verstuivers,,

Emporio 0

17 jaar

oei!! een aantal schrijffouten hihihi!!! ;-))

Emporio 0

17 jaar

paul ik heb nu manuele airco , kan ik deze omzetten naar een digitale ???,
En wat heb ik daarvoor nodig,
ik heb al een digitale aico bakske gevonden van een sloop,, zou ik deze kunnen monteren in plaats van de manuele draaiknopkes??,,,


graag reactie ,

greets,

Emporio 0

17 jaar

Nee, dat gaat in het geheel NIET lukken.

Santa 0

17 jaar

Gewoon egr dicht maken. Heeft natuurlijk niets te maken met de gloei bougies.

Voorts de ac mooi laten zoals ie is, je kan er niets aan veranderen.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Thanks guys ,

ok dan maar de airco zo laten en de knopkes verder draaien ,
Weet er imand hoe ik wat pk tjes bij kan krijgen LET WEL: SDI = zonder turbo,


Cya,

Emporio 0

17 jaar

Nog even op een rij:


Zwarte of donkergrijze uitlaatrook Dat wijst op zodanig veel onverbrande brandstof dat de koolstof zichtbaar wordt in de uitlaatgassen. De oorzaken moeten in het algemeen gezocht worden bij de brandstof, het inspuitmechanisme of de toestand van de motor. Ook het gebruik van de motor speelt een rol in de samenstelling van de uitlaatgassen. Zo zal een dieselmotor op grotere hoogten gaan roken wegens de lagere luchtdruk en minder goede cilindervulling. In het bijzonder moet bij zwarte of donkergrijze uitlaatrook aan één of meervan de volgende punten aandacht worden geschonken:
- Te veel ingespoten brandstof
- Openingsdruk van de verstuiver(s) te laag
- Versleten verstuiver(s)
- Niet de juiste verstuiver(s)
- Slecht gerichte brandstofstralen
- Foutief inspuitmoment
- Vervuild luchtfilter
- Te lage compressiedruk
- Niet de juiste of onzuivere brandstof
- Inspuitpomp defect of versleten

Vraag is of tunen echt veel meerwaarde heeft, eerst zorgen dat het blok goed is afgesteld etc, dan zien hoe het rijdt.

Cor1822 0
badge

17 jaar

hallo ,
ik heb de EGR afgesloten en nu heb ik ZWARTE ROOK !!!

Emporio 0

17 jaar

Luchttekort. Zit de vlinderklep niet dwars?

Thijs11395 0
badge

17 jaar

waar zit de vlinderklep??????

Emporio 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.