Hallo,
mijn vader heeft voirg jaar een Volvo V40 2.0T gekocht. speciaal de 2.0T gekozen omdat er een geruchte gaat dat de 2.0T orjineel Volvo motor's zijn, maar jammer genoeg hebben we sins het 1e dag al het probleem dat de auto niet een nette optrek kan maken. wat ik bedoel met nette is dat het lijkt als of de Turbo niet werkt. wij hebben binnen een jaar 2 tot 3 keer alle bougies vervangen, de injectors laten verschonen (door Bosch) en de bougie kabels vervangen. het probleem komt nog steeds voor. en als of dat niet genoeg is is er in Turkije naar de motor gekeken, maar nu hebben we het probleem dat de motor smorgens niet meteen op pakt. je moet namelijk eerst volle gas trappen en na 4 5 seconde begint de motor te starten waardoor de uitlaat meteeen naar benzine begint te stinken. verbruik van de benzine is ook heel veel het lijkt als of de benzine onverbruikt er uit gaat.
smorgens zijn we naar duitsland en ja op de snelweg kwam de auto moeilijk tot 190km/u. optrek zoals ik eerder heb vermeld is helemaal niets aan.
ik heb heelveel berichten gelezen op meerdere forum's de ene zegt dat het ligt aan de bezinedrukregelaar, en de andere weer aan orjinele bougies. vandaag zijn we weer naar de garage geweest om uit te lezen tijdens het rijden. en het bleek dat de turbo geen genoeg druk gaf waardoor de turbo niet werkt of zo iets.
ik snap er helemaal niets meer van. graag hulp alstublieft:$
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat bij de koude start de motor veel te veel krijgt en waarschijnlijk tijdens het rijden ook.
Bij de koude start is dat meestal de koelwater temperatuur sensor die kapot is of verkeerd aan geeft.
In heel uitzonderlijke gevallen kan inderdaad de benzinedruk regelaar de oorzaak zijn, als deze blokkeert en een te hoge druk veroorzaakt.
Te weinig turbo druk kan een begrenzing zijn in geval van koude motor (dat denkt de computer vanwege de fout) of omdat er een fout aanwezig is.
1e probleem is het verbruik weer goed krijgen, kost niet alleen veel geld aan benzine, maar kan ook gevolgschades hebben.
Ik zou na reparatie de olie gelijk verversen en een nieuw oliefilter monteren.
Misschien eens een andere garage proberen? Dit had moeten opvallen tijdens het rijdend uitlezen.
maar met het starten lijkt het als of de accu leeg is. de motor doet er moeilijk over. het probleem is ontstaan toen we in Turkije aankwamen vond mijn vader de optrek van de auto niets waard, maar het was ook niets waard. dus lieten we het daar nakijken. daar hebben ze alles uitelkaar gehaald de bougies zijn er uitgehaald, de injectors (de bougies zijn vervangen en de injectors schoongemaakt en weer terug in gezeten met nieuwe rubbers) de benzine filter of zoiets die langs de tankligt is schoon gespoten zei hij. en na al deze dingen is deze probleem voorgekomen (het moeilijk start probleem).
eerst hadden we alleen last van te weinig turbo en nu ooknog het starten van de auto...
tijdens het rijden gaf die iets aan van map klep ofzoiets. dat hij teweinig druk opbouwt 2 bar als ik me niet vergis. de monteur zei dat dat heel weinig was. hij heeft zelf vaker turbo gereden en zegt ik kan het niet geloven dat dit een turbo motor is zo zwak is de turbo. bij het gas geven hoor je heel veel geluid het lijkt als of de auto wel wil gaan maar iets tegen houd. normaal moet een turbo toch na 3000r/pm eeen kick geven en flink naar voren vliegen. nou bij ons is het de zelfde als tussen de 1000 en 2000 toeren. wat er anders wordt is het benzine verbruik die oplooopt tot 25l/100km.
.
+ je voelt tijdens het statsioneer draaien van de motor dat de motor even omhoog gaat en daan weer zakt met de toeren. de auto trilt dan ook.
13 jaar
2 bar absoluut (1 bar overdruk) is een hele mooie druk voor een benzine turbo, misschien zelfs iets te hoog voor deze.
Als je heel veel geluid hoort, dan is ofwel het inlaat traject lek - maar dan meet je geen 2 bar absoluut - of de uitlaat/katalysator zit verstopt.
Verstopte katalysator kan ik wel inkomen als er langdurig veel te veel benzine wordt ingespoten.
Map klep? Die ken ik niet, wel een map-sensor. De map-sensor meet de druk in het inlaatspruitstuk.
Als de motor geen lucht massa meter heeft, dan is die map-sensor ook heel erg bepalend voor de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten.
Waarom is dat niet verder onderzocht? Lijkt me toch een heel belangrijke aanwijzing.
Zelfs met een luchtmassameter blijft die sensor belangrijk. Het signaal dat deze geeft wordt gebruikt om de turbodruk te regelen.
Ik zou toch maar eens iemand gaan zoeken die er wel verstand van heeft.
ja de gene waar ik het heb laten kijken zei dat we het verder helemaal gaan uitzoeken. we zijn er nu nog niet bezig mee mischien aan het einde van de weekend omdat we de auto nu nodig hebben. maar met die bar zou ik het niet weten hij zei in iedergeval dat er teweinig bar was. en dat het iets temaken het met map-sensor dan ofzo. we gaan het laten uitzoeken.... ik heb veel onderwerpen hier gelezen en ik dacht dat het mischien toch de benzine drukregelaar zou zijn. maar we wouden niet iets halen die ons niets op zou leveren.
en met dat geluid he,
hetlijkt als of er ergens in de uitlaat een gat zit waardoor soms best stevig geluid uitkomt. ik heb toen de auto op de brug stond de uitlaat van onderen bekeken maar er is nerges iets dat lekt, maar wil wel er bij toevoegen dat aan de uiteinde van de uitlaat een mooiere kap of hoenoem je zoeiets soort van eeen sport ding opzit.(hij zat er al op toen we de auto kochten)
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar