Ik heb een volvo gekocht met 140000km erop.
Toen ik de auto ging kopen had de eigenaar de moter schoon gespoten en niet zo,n beetje ook.
OOk met het proef rijden stotterde de auto heel erg.
Verder is de auto een plaatje en rijd ook erg lekker.
Reden was dat er mensen kwamen kijken en die wilde een schone moter zien.
Ik heb al de bougies vervangen en nieuw filter er in gedaan en heb ook alles met vocht verdrijver in gespoten.
Heb hem nu 4dagen en het gaat veel beter maar toch doet ie het af en toe en bij hoge toeren gaat het dan wel goed.
Kan het ok aan de thermostaat liggen want die doet het niet of moet ik de verdelerkap er af halen, ik weet niet of ik die dan schoon kan maken. Kan iemand me zeggen waar de thermostaat zit.
Ik denk dat ie voor aan de moter zit maar wil er niks af halen wat niet goed is .
graag advies.
gr erwin. LEIDEN
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb de kabel die ik er af heb gehaald gelijk op de nieuwe kap op de oude plek gedaan. Ik haalde gister van m,n eerste cillinder de bougiekap er af toen de moterliep en hij bleef het zelfde lopen??????????? is dat normaal, later ff kijken en dan de kappen nog nalopen .
Greets
hallo erwin...
naar verwachting zal de verdelerkap vol vocht zitten, deze kun je gewoon verwijderen.. en goed vocht vrij maken, begin daar maar eens mee!
paul,
als je voor de auto staat enm je kijkt naar de motor (kap open natuurlijk) dan zit de thermostaat aan de rechterzij kant van de motor (met 2 of 3 boutjes) maar je ziet het gelijk de dikke slang van de radiateur loopt er naar toe.
gr tijne
ps: als de motor kout is start hem dan is en voel of de radiateur gelijk warm wort zo ja moet je hem vervangen.
18 jaar
Hallo Paul, heb net de verdelerkap er af gehaald en er zat wel een paar druppels in. Er zat ook groene erosie op de puntjes die heb ik voorzichtig er af geschuurd en drog gemaakt.
Ben erna gaan rijden en volgens mij is het verholpen.
Kan het zo zijn dat ie versleten is? want dan haal ik wel een nieuwe, moet volgende week een weekje weg met de auto en wil geen problemen onderweg.
Dag Tijne, lees net de bericht pas dus moter is warm . Als ie koud is ga ik het gelijk ff proberen en laat het ook ff weten.
gr erwin
18 jaar
hallo erwin...
indien de puntjes/contacten in de verdeler zijn in gebrand? vervang deze dan maar! te samen met de rotor.. dit zijn de kosten ook niet!
paul,
Hoi Paul,
ben net 20 km heen en trug gegaan op de snelweg en had er geen last meer van.
Voor mijn huis deed ie het nog een keer dus verdeler kap ga ik vervangen, alleen de rotor weet ik nog niet . Omdat ik niet weet hoe ik die er af kan halen.
Als iemand het weet en mij dat wil vertellen dan vervang ik die natuurlijk ook.
Voor tijne
er zit naast de slang een ding(sensor) met een bout in de motor gedraaid als ik het goed heb is ie orangje, is dat de thermostaat?
gr erwin
18 jaar
erwin..
de rotor kun je gewoon van z'n asje aftrekken! bij het gaan monteren we even opletten dat de rotor goed op de as wordt geplaatst!
paul,
Of een waterpomptang op de rotor en dan kapot knijpen, NIET wrikken!!!!!
Vandaag verdeler en de rotor vervangen.
Toen ik de nieuwe kap zag begreep ik dat ie echt versleten was, puntjes waren nog geen 1.5 mm meer.
Heb ze dus vervangen hij reed weer prima, en voor de deur begint ie gewoon weer te horten.
Ik wet niet of ze in moeten werken, maar ja het kon geen kwaad in iedergeval.
Kan het ook nog aan de kabels liggen of gaat dat niet?.
gr erwin
18 jaar
Besten mensen, mijn jaar eindigt niet best.
Vandaag begon de auto met stotteren en het lijkt wel of ie op 3 polen rijd.nu doet de auto de hele tijd wat ie anders afen toe deed. Aleen bij hoge toeren trekt ie door en anders blijft ie horten en stoten hoe hard ik ook mijn gas in druk.
Als ik 60 rijd in ze drie dan komt ie niet op gang alleen als ik terug naar z,n 2 ga trekt ie hem door en anders vald ie terug.
Iemand suggesties, heb ook al m,n vacum slang dor geblazen.
Gr erwin
18 jaar
erwin...
mogen we er van uitgaan dat alle bougiekabels weer op hun juiste plaats op de nieuwe kap zijn gekomen? dus in volgorde! de volgorde is 1 3 4 2.. nr,1 begint aan de distributie zijde..
wat je even kunt controleren..
volg bougiekabel nr,1 tot aan de kap en controleer of kabel nr,3 na nr, 1 volgt, daarna nr, 4 daarna nr, 2 dus rond met de klok mee.. en hou daarbij de juiste volgorde aan dus 1 3 4 2
paul,
het is een Renault motor, dus tellen vanaf vliegwielzijde.
dan is of de bougie van cylinder 1 kapot of de kabel zelf.
wissel de bougie van cylinder 1 is om met die van 3 of 2 en controleer wat hij dan doet en met welke los ligende bougie kabel hij nog steeds het zelfde blijft draaien.
gr tijne
18 jaar
dan is of de bougie van cylinder 1 kapot of de kabel zelf.
wissel de bougie van cylinder 1 is om met die van 3 of 2 en controleer wat hij dan doet en met welke los ligende bougie kabel hij nog steeds het zelfde blijft draaien.
gr tijne
18 jaar
Vandaag alls na gelopen en alles zit goed naar mijn weten.
Weet nu wel dat het horten begind als de mter warm word.
Als ik hem start heb ik nergen last van maar na een paar minuten begint de pret.
Als iemand nog wat weet kom maar op gr erwin
18 jaar
vandaag dougies kabels maar ff vervangen, en toen dacht ik dat ik klaar was. Nee Dus.
Als het stooten begind en het inhouden lijkt het wel of er een pakking uit ligt ergens aan de onderkant.
Boven is alles schoon en voel ik niks(ga wel even voelen als de moter koud is nu voel je er toch geen warmte) hoor ok geen lekke paking, maar an de onderkant hoor ik hgoeeeeeee of zoiets en ik denk dat daar het probleem ligt.
Ik weet nu ook dat er een hoop stroom op je moter zit want ik was gelijk wakker, hehe.
Iemand nog iedeeen?
gr erwin
18 jaar
Bobine, stappenmotor, stekkertjes controleren aan gasklephuis, pakking inlaatspruitstuk vervangen. Dat zijn zo'n beetje de meeste problemen die ik ben tegengekomen (naast de verdeelkap, bougiekabels en rotor)
18 jaar
Ik weet nu ff niet meer waar ik moet zoeken.
Ik denk toch dat ie naar de dokter moet.Een voordeel is dat ze niet meer de dingen hoeven te vervangen die ik al gedaaan heb dus dat scheeld weer in de rekening(hhahahh).
Ik heb echt het idee dat het aan de onderkant fout zit dat er geen klep open gaat of iets gescheurd is. hij lekt geen druppel olie of zoiets.
Als ik weet wat het is geweest laat ik het nog even weten. gr erwin
18 jaar
Ik heb het probleem gevonden.
Waar de voor pijp de katalisator verbind is de las kapot. dus als ik harder gas geef, word de pijp uit de katalisator gedrukt door de druk die er dan op gebouwd word.
de verbindingen zijn gewoon intact maar de pijp is los.
Heb hem op oprijsteunen gezet en hij zit er gewoon los in.
Ik weet niet of het te lassen is en anders word het toch een nieuwe.Hij heeft wel netjes een beurd gehad dus die kan er weer een tijdje tegen aan.
gr erwin
18 jaar
Hoi Erwin,
Nog niet eerder meegemaakt maar toch mooi dat je de oorzaak gevonden hebt
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar