Probleem, auto start prima indien koude motor. Echter met warme motor starten, slaat hij niet aan. Afgekoeld doet hij het weer. Het probleem begon voorheen met langer doorstarten met warme motor. Nu erger en krijg hem dus niet meer aan.
De accu ed. is dus gewoon goed.
Inspuittiming is ook correct afgesteld. NB: de injectoren zijn wel onlangs vervangen, sindsdien heet hij het probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er geen lucht in het systeem dat er op een of andere manier lucht in het systeem komt
zou toch bij de injectoren beginnen want sinds dien is het begonen
Hoe controleer je of er lucht in zit?
11 jaar
zit er niet ergens een doorzichtig slangetje van het brandstof systeem in de motorruimte.
motor starten en dan door het slangetje kijken of je lucht bellen ziet
1 van de verstuivers is voorzien van een naaldlichthoogtesensor is deze weer op dezelfde plaats terug gemonteerd?
Deze moet geloof ik bij cilinder 4 gemonteerd worden, controleer dit ook.
Pomptiming is dus bij draaiende motor ook gecontroleerd?
Ja naaldslagsensor op cilinder 4, pomptiming met computer gemeten.
nb, nadat ik de injectoren gemonteerd had, gaf die wel een storing aan op de naaldslagsensor. Na resetten is het niet meer terug gekomen. Motor zingt een beetje in de stationair toeren, heel lichtjes nauwlijks merkbaar, maar voorheen had hij het niet.
Net weer gereden, loopt prima.. zet je hem uit en direct weer starten.... niet aan de praat te krijgen. Koelt hij af, start hij als een zonnetje.
Heb ook een staatje gelezen dat brandstofpomp relais, dezelfde storing kan geven (bij warm niet starten) Weet iemand waar dat ding zich bevind? Dan check ik die even voor de zekerheid.
11 jaar
Het is een zelf aanzuigende brandstofpomp,verder zit er geen pomp,werkt de afsluiter op de pomp correct?
Distributietiming is vaak het probleem..
Hoe kan ik de afsluiter op de pomp controleren? waar zit dat ding?
11 jaar
Oplossing:
Bedrading van de naaldslagsensor is kapot, maakt sluiting tegen het blok.
Bij warme motor gaat de brandstofpopm pas inspuiten als het motortoerental boven een bepaalde waarde uitkomt, wat hij meet vanaf de naalslagsensor.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar