Door de offieciele dealer is een nieuwe aandijfashoes ( bakzijde) en stuurhuishoes vervangen bij mijn v40 (185000 km).
Er is vervolgens 300 km mee gereden en hierna tijdens het optrekken een enorme knal gehoord in 2e versnelling en de auto stond in een keer stil. Hierna de koppeling ingetrapt en kon ik verder rijden. De volgende dag na 10 km gereden te hebben en de auto opnieuw te starten was er een mega ratel te horen. Als ik de koppeling intrapte was het geluid weg. Er viel nog wel mee te schakelen. De dealer heeft het onderzocht en er blijkt een tandwiel van de versnellingsbak afgebroken te zijn. Mijn vraag is dan ook de volgende; is het mogelijk dat de aandrijfas tijdens het vernieuwen van de hoes niet juist gemonteerd is geweest en is dit achteraf te controleren ? De dealer is nu op zoek naar een 2e hands bak.
Bedankt,
Aad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaliter hoeft de as voor het vervangen van een ashoes niet uit de bak gedemonteerd worden. Met name de Renaultbakken die ook bij deze auto's gemonteerd zijn, hebben nog wel eens last van loslopende tandwielen. Dus ik denk dat het puur toeval is en dat je gewoon pech hebt.
Gr.
Als je de aandrijfashoes aan de bakzijde vervangt moet de as wel degelijk uit de bak.
[quote=rensk001]Als je de aandrijfashoes aan de bakzijde vervangt moet de as wel degelijk uit de bak.[/quote]
Maar dat stond er niet bij............Maar inderdaad, dan moet de as wel los.
Gr.
[quote=Petje57][quote=rensk001]Als je de aandrijfashoes aan de bakzijde vervangt moet de as wel degelijk uit de bak.[/quote]
Maar dat stond er niet bij............Maar inderdaad, dan moet de as wel los.
Gr.[/quote]
Dat klopt de as is los geweest. De dealer heeft wel gezegd dat hij er ook nog over nagedacht had maar hier ben ik tot nu toe nog niet op ingegaan.
Aad.
16 jaar
Maar al is de as er uit geweest: op zich heeft dat niets met de tandwielen in de bak te maken. De as wordt in het differentieelgedeelte gemonteerd. Dat staat weer apart van het versnellingsbakdeel al zit het wel samen in 1 huis gemonteerd.
Gr.
Dat de as uit de bak moet heeft niet veel met een tandwiel die afbreekt te maken , hoewel ik al aardig wat ervaring heb , lijkt het me het erg vreemd dat van zo een redelijk jonge auto een tandwiel breekt ... Dit komt eigenlijk niet meer voor .
Het is best moeilijk op na te gaan wat er exact gebeurt is , aangezien ik er niet bij was , maar is er uberhaubt wel versnellingsbakolie bijgevult toen die as los was? Als dat niet of te weinig gedaan is dan kan er inderdaad wel grote schade binnenin ontstaan.
[quote=Maarten6789]Dat de as uit de bak moet heeft niet veel met een tandwiel die afbreekt te maken , hoewel ik al aardig wat ervaring heb , lijkt het me het erg vreemd dat van zo een redelijk jonge auto een tandwiel breekt ... Dit komt eigenlijk niet meer voor .
Het is best moeilijk op na te gaan wat er exact gebeurt is , aangezien ik er niet bij was , maar is er uberhaubt wel versnellingsbakolie bijgevult toen die as los was? Als dat niet of te weinig gedaan is dan kan er inderdaad wel grote schade binnenin ontstaan.[/quote]
Het blijft altijd moeilijk om als een leek als ik de (waarheid) juiste oorzaak van het onstane probleem boven tafel te krijgen. Ik moet er maar vanuit gaan dat het inderdaad een afgebroken tandwiel betreft. Door de dealer werd medegedeeld dat het zo'n 6 uur sleutelen is om een bak te verwisselen (650 euro). Hier komt de prijs van de bak dan nog bij. Hij wil het uiteindelijk voor 750 euro totaal inc. bak gaan proberen rond te maken maar heeft tot nu toe nog geen geschikte bak kunnen vinden. Ik zit dus al 2 weken zonder auto.
Het is dat ik er een paar weken geleden 865 euro aan heb laten verdienen (hoezen,banden etc.) anders had ik de V40 denk ik "op laten knijpen".
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar