close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Slecht koud starten 1.9 td v40 66kw

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4192T

Ik heb vorige week de cilinderkop vervangen van een 1.9 td v40.
Tevens zijn de kleprubbers en alle pakkingen, keerring en andere vervangen, dit was nodig omdat er in de oude kop een scheurtje zat en de pakking was doorgeslagen (olie in het koelsysteem).
Na montage van dit alles start de motor slecht als hij koud is, er moet vol gas worden gegeven en lang gestart worden. De motor loopt dan ook te laag stationair (600-700 tpm) en tot de motor warm is schudt hij en rookt hij grijzig. Als hij warm is is het allemaal prima. Dieselpomp is niet verdraait geweest tijdens montage en distributie staat goed.
De gloeipluggen zijn goed, verstuivers komen uit de oude kop, kleppen sluiten goed, geen lekkende diesel-leidingen of slangen.

Is er een manier om de opbrenst van de pomp te testen, of simpel af te stellen, of moet ik dit toch ergens anders zoeken?

Geplaatst door

janbakker (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de klepspeling goed?

rensk001 0
badge

15 jaar

[quote=rensk001]Is de klepspeling goed?[/quote]
Dit lijkt inderdaad een geval van (GEEN) klepspeling !!!

Als je de kleprubbers hebt vernieuwd dan controleer je toch meteen de klepspeling.............of niet soms ??????

Je hebt dan toch alles los en het is DAN in een paar minuten gebeurd !!

Er zitten van die bussen in zonder plaatjes erop, zijn er dan verschillende busmaten?

janbakker 50
badge

15 jaar

[quote=janbakker]Er zitten van die bussen in zonder plaatjes erop, zijn er dan verschillende busmaten?[/quote]
Ja !!

Ja, volgens mij 10 verschillende dikte's. En inderdaad als je de kop er af hebt altijd klepspeling controleren. Nu ben je weer een halve dag kwijt.

rensk001 0
badge

15 jaar

worden deze busmaten aangegeven in lettercodes bijv bv,bt,bu

alfredb 0

15 jaar

[quote=alfredb]worden deze busmaten aangegeven in lettercodes bijv bv,bt,bu[/quote]
Dat wilde ik ook graag weten, er staan codes in de bussen, is er ergens te vinden wat de maten zijn, of moet ik gewoon met de schuifmaat de binnenafstand meten?

janbakker 50
badge

15 jaar

Je moet met een micrometer de dikte van schotel opmeten. Heb je de klepspeling al opgemeten?

rensk001 0
badge

15 jaar

Morgen ga ik de boel meten en dan demonteren, heb er wel extra bussen bij, hier staan enkel cijfers in de binnenkant.

janbakker 50
badge

15 jaar

Inmiddels zijn de klepspelingen goed,
starten gaat nog niet optimaal s`morgens.

Stationair loopt hij warm te hard en koud iets te langzaam.

Is er nog iets waar ik verder naar kan kijken?

janbakker 50
badge

15 jaar

Stationair toerental afstellen en koudstart-verstelling controleren/afstellen !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.