Mijn S40 heeft het volgende probleem, sinds begin deze zomer ging de ventilator/aanjager soms even hard blazen, ongeacht welke stand de snelheid stond.
Sinds de vakantie blijft hij continu hard blazen of hij nou in stand 1 of stand 6 staat.
Zeer irri en veel lawaai :-(
(note: Ik heb geen climatcontrol)
Wat ik hier en daar heb vernomen is dat er mogelijk een weerstand stuk is, zou iemand weten waar die zit?
Hoe haal ik die kachelunit los zonder de boel te beschadigen......En...
Is deze te vervangen? Ik heb genoeg soldeer ervaring ;-)
Groetjes
CocaCola
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb hem van de zomer ook stuk gehad. Zit opzij van de kachelunit tegen achterkant dashboardkastje aan. Als je onder dashboard kijkt (na weghalen afdekplaat) zie je hem zo zitten...zit met 2 parkers vast. Vierkant plat doosje met 1 stekker. Kost ca. 30 euro.
Het kachelpaneel (waar de knoppen op zitten) is defect, er is nog een tijd een verlengde garantie op geweest.
Het is een redelijk bekend probleem van de 2001 S/V40.
Ok, dus de weerstand vevangen is geen optie? En het hele knoppen paneel moet vervangen worden?
Mocht alleen de weerstand vervangen moeten worden, welke waarde heeft die? zodat ik die bij de speciaal zaak kan halen.
Of waar haal ik een goed kachelpaneel vandaan? Of is deze ook zelf te repareren?
Of is dit gewoon zaak voor de garage....$$$
18 jaar
Iemand nog een idee welke van de 2 nou defect is?
De weerstand of de knoppenunit?
18 jaar
Meestal, als de kachelweerstand kapot is, dan loopt hij enkel op de stand HOOG, en doet niets meer op de andere standen.
Ik zou dus gaan voor het knoppenspel.
Groeten Marcel
Ok, morgen toch bij de garage in Amstelveen..meteen is even vragen wat dat allemaal gaat kosten.
Wellicht kan ik het op eBay voor een mooi prijsje vinden.
Coke.
(ps mocht iemand zo`n ding hebben liggen.....)
18 jaar
Hellbat bij mij loopt hij overgens alleen maar in stand hoog, of ik hem nou op 1 of 6 zet.
Echter op null(uit dus) gaat hij iets zacht blazen.
18 jaar
Die van mij ging ook eerst dan weer zacht, dan weer hard blazen, net of er een draadje loszat. Later alleen maar hard, ongeacht welke stand. Alleen de zekering eruit kom hem tot zwijgen brengen.
Het is trouwens niet alleen maar een weerstand maar een regelmodule.
In ieder geval, na het vervangen deed alles weer zoals het hoort.
Mijn auto heeft trouwens wel climate control, ik weet niet of dat uitmaakt.
Hmmm, ik hoop alleen maar dat het niet honderde euro`s kost ;-) Morgen ochtend staat hij voor onderhoud bij de dealer.
Ik zal laten weten hoe het is afgelopen en een foto plaatsen van die regel module (als die het is).
18 jaar
Ok, auto grote beurd gehad.
Echter bleek het niet de module onder het dashboardkastje te zijn, maar volgens de garage echt de unit (knoppenunit) zelf.
Kost ex btw en zonder de inbouwkosten al 380,- :-(
Iemand zo`n ding op voorraad?
Ralph.
18 jaar
Iemand die dit ding op voorraad heeft liggen?
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y213/Ze...[/img]
18 jaar
schopje
18 jaar
bel eens naar Boy geenacker in nijmegen 024-3733815 , wel vermelden dat het om een fase 2 s/v 40 gaat met gewone manuale airco
Succes
michiel
18 jaar
is dit probleem de reden dat het service lampje gaat branden? Mijn knoppen unit is namelijk ook stuk (exact dezelfde als de afbeelding), en het service lampje blijft branden tot 2 minuten na de start.
Ik heb de auto pas een maand en heeft een afleverbeurt gehad bij de dealer. Eerstvolgende beurt staat pas over 7500 gepland, dus dat kan niet de oorzaak zijn van het branden van het service lampje.
groet,
Alphons
v40 europa phase II 1.9 D 115 pk
17 jaar
Of ze hebben vergeten hem te resetten.
J. F.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar