Hoi
Ik ben van plan een volvo s60 aan te schaffen. We hebben nu een s40 1.8 uit 1997.
Mijn voorkeur gaat uit naar een s60 2.4 140 pk.
Nu kom ik in mijn zoektocht op internet veel s60-ers tegen.
- veelal uit (begin) 2001 met zo'n 70 / 90.000 km
- veelal uit (half/eind) 2002 met zo'n 115.000 a 125.000 km.
Waar doe ik wijs aan.
We willen ongeveer 4 a 5 jaren rijden en doen dat gemiddeld 15/20.000 km per jaar.
Wat zijn veel voorkomende problemen.
- Ik lees iets over portiersloten
- Ik lees iets over bekabeling?
- Ik lees iets over injectoren? of zo
Komen bepaalde mankementen voor bij bepaalde bouwjaren?
Alle info is welkom.
Gr Arjen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
De S60 is een prima auto. Het probleem van de portier sloten is nu opgelost. De andere problemen ken ik niet. Injectoren komt voorbij de eerste diesels.
Punten zijn: Draagarm rubbers, gasklep (veelal op te lossen door goed schoon te maken.) als er nog oude portiersloten in zitten de portiersloten.
De meeste mensen valt de ruimte tegen als je kinderen hebt of vaker meerdere mensen vervoert. Het is wel een wereld van verschil ten opzichte vanje S40.
Tja, qua ontwerp aan de buitenkant vind ik de S60 geweldig! Maar met 2 kleine kinderen op de achterbank is het van binnen een ramp! Zodra de kinderen wat groter zijn en zij de voeten normaal op de bodem kunnen plaatsen, gaat het wel. Maar als je kinderen nog klein zijn en in een zitje of op een zitverhoger moeten zitten, zitten ze continue met hun schoenen tegen de rugleuning van de voorstoelen. En dat is ergerlijk .......
De VW Passat biedt dan uitkomst. Ik weet het, het is geen wonder van ontwerp maar als je het woord PRAKTISCH belangrijk vindt, kom je met een Passat qua ruimte achterin VEEL beter weg dan met de S60! En het woord praktisch staat vrijwel synoniem met Scandinavie........ Bovendien, zaten er in de eerste S60's geen VW TDI-blokken....?
18 jaar
Hoi
Leuk, nu al reakties. Bedankt daarvoor.
Sinds wanneer / welk bouwjaar is dat probleem met de sloten opgelost?
En op het volvo forum hoorde ik ooit nog iets over een bepaalde kabel die in de s60 v70 is gebruikt en problemen kan geven. Wie weet hier iets van en tot wel bouwjaar is dat probleem.
M.b.t. de binnenruimte dat is klein achterin. Helaas maar dat zullen we maar op de koop toe nemen. Met alle respect, maar in mij ogen komt een passat niet in de buurt van een s60 qua uitstraling en qua stoelen voorin. Passat is vast geen slechte auto en is veel ruimer, dat klopt. Maar voor ons gaat het vast een s60 worden. Het zal niet kleiner zijn als een s40.
Wij krijgen trouwens rond augustus een 1e kleine!!!!!
Iemand trouwens nog een adsvies over kilometerstanden / aanschaf.
Gr Arjen.
18 jaar
Hallo Arjen,
De S60 is een aanrader, die van mij is een D5 uit 2003 met 160 dkm hij rijdt geweldig en heb nog geen problemen gehad, iedere auto cq merk heeft wel zijn specifieke probleempjes en dat zal bij de S60 ook wel zo zijn maar laat je desondanks niet weerhouden om een S60 te kopen want het is wat rijden betreft een geweldige auto, confortabel in korte maar zeer zeker ook op lange afstanden.
De diesel die jij voor ogen hebt is superstil en snel, je merkt niet dat je in een diesel rijdt, ik zou overigens wel gaan voor een D5 deze heeft iets meer pk's (163) en is daardoor iets makkelijker handelbaar mbt accelereren cq inhalen.
Wat km stand betreft, met deze diesel haal je gemakkelijk en zonder problemen (normaal onderhoud ) de 3,5 á 4 ton dus de tijd en km's die jij met de S60 wilt rijden blijft hier ver onder.
Veel sucses met jouw aankoop.
Gr, Johan.
18 jaar
Ik wil niet vervelend zijn, maar is die 2.4 diesel niet dat blok waar nog wel eens wat over te doen was en later vervangen werd door de 2.5 van VW? Was die 2.4 niet zo'n LT-blok? En over het design ben ik het met Arjen eens. Maar de ruimte.... daar kom je nog wel achter, helaas. Wij reden Golf 3 Variant en wat een gemak zo'n laadbak! Kinderwagen, boodschappen, speelgoed, driewieler, alles ging mee! Ik begrijp wel dat de S60 mooi is, dat vinden mijn vrouw en ikzelf OOK, maar bij ons gaf het PRAKTISCHE gedeelte de doorslag. Uitstraling is prachtig, maar je hebt er zo weinig aan als er niks in past.... Zij die meerdere kinderen hebben WETEN wat ik bedoel.... Zou je niet liever kijken naar een V70? En ja, een D5 is super!! En wanneer de jongste ook de voeten op de bodem kan zetten.... wie weet? Zo'n mooie D5? Tot die tijd rijden wij nog smakeloos, maar met meer dan voldoende ruimte EN onbeschadigde stoelen door in de Passat...... Let wel: grijze muizen vallen in de natuur MINDER op dan WITTE muizen en leven daarom ook langer.....
18 jaar
Je hebt het toch over een 2.4 van 140 pk?
Dat is een benzine en niet een diesel of wil je misschien toch een diesel?
De diesel is in een S60 nooit van VW geweest en altijd van Volvo.
De kabel waar je het over hebt kun je die wat nader toelichten want ik weet echt niet wat je bedoelt. ik heb nog nooit een kabel vervangen van een S60 dat veel voorkomt.
De sloten zijn nu ongeveer 2 a 3 jaar goed dus vanaf model jaar 2003.
kilometer stand en aanschaf maakt niet zo veel uit mits de auto goed is onderhouden. Het is wel zo hoe jonger de auto is, dan zijn er minder kleine kinderziektes omdat die dan opgelost zijn.
Je kunt nog steeds gebruik maken van de ANWB of TUV voor onafhankelijke keuringen.
Hoi
Ja ik kijk naar een 2.4 benzine en geen diesel.
Dus naar dit model ben in ik nieuwschierig naar de ervaringen en kilometerstanden.
M.b.t. problemen kom ik eigelijk twee zaken tegen die de aandacht vragen maar slecht zijn te controleren denk ik. Ik heb als voorbeeld een stukje van een andere site gekopieerd.
1) de sloten
2) vezelbekabeling
Gr Arjen.
Ohja heeft iemand nog ervaring met de ruimte ivm komst 1e kind. (kenderwagen etc)
Wie kan me hier meer over vertellen en komt het t/m bepaalde bouwjaren voor?
----------------------------
Ik heb sinds 1 juli een Volvo S60, in diezelfde maand juli kreeg ik problemen eerst met mijn portierslot (na 3 uur in het bezit te zijn van de auto) daarna met het gashuis die allebei vervangen moesten worden, kosten ruim ¤ 900 euro.
Ik heb deze auto gekocht bij van Aarle in Nuland met een maand basis garantie!, kort gezegd van Aarle Nuland wil mij de storing van het gashuis ¤ 639,60 euro niet vergoeden, opeens had de maand basis garantie een hele "vreemde" defenitie!
Maar goed, nu je er verder met mensen over praat is mij ten gehore gekomen dat dit probleem te maken heeft met het gebruik van een bepaald soort vezel bekabeling in de S60
-----------------------------------------
18 jaar
Vezelbekabeling daar heb ik nog nooit van gehoord.
Geloof niet alles wat op een forum staat.
De sloten zijn nu goed en het probleem zat in de sloten.
De gasklep is wel een probleem maar, het blijkt dat de terug gestuurde gaskleppen die vervangen waren er MEER dan 50% niet defect waren. De fabrikant heeft als belangrijkste aanbeveling eerst schoonmaken.
Als je een auto van 2003 pakt heb je van het gasklep ook geen last meer want dat is een ander soort geworden.
Van Aarle zo als hier boven staat klopt wel.
verkoopt veel volvo's maar er zijn ook veel klachten over hem met de afwikkeling van de garantie.
Auto's hebben ook vaak grote schade gehad.
Koop dan maar bij een echte dealer.
Kinderwagen kan wel in de kofferbak die is ruim genoeg maar als ze groter worden is er wel een probleem kijk maar naar de antwoorden hier boven. Ik heb klanten daar ook over gehoord en stappen ze over op een V70 maar in de tijd dat jij dat probleem hebt heb je al jaren lekker genoten van een S60
Dan zat dat VW blok zeker nog in de 850...... Time flies!
18 jaar
Die benzine motoren zijn super, echter raad ik je wel een 170 pk aan. Heb ik ook mijn V70 liggen en dat verschil merk je goed, zeker als je op de snelweg even wil inhalen e.d.
@ Santa Die VW 2.4 zat in de 2-,7- en 9-serie al dan niet met turbo. Zowel in de 850 als in de 1e V70's liggen 2.5 audi motoren.
Hoi
Ik denk wel dat wij voor de 2.4 140 pk s60 gaan. Ik heb zowel in de 140 als in de 170 pk gereden. Het hogere vermogen is vooral merkbaar bij veel toeren / koppel.
De 140 pk rijdt wat rustiger vind ik, zonder dat deze lui is. Vergelijking met mijn huidige auto s40 1.8 is qua prestaties gewoon goed.
Verder is de 140 pk volgens mij 1448 kilo en valt net in een houderschapsgroep later dan een 170 pk.
Ik denk dat het verbruik ook iets later ligt bij de 140 pk t.o.v de 170 pk.
Waar ik nog niet helemaal uit ben is de kilometerstand / bouwjaar. Is een gevoelsmatig iets....
Hogere kilometerstand en een jongere bouwjaar (eind 02 / begin 03)
Lagere kilometerstand en een iets ouder bouwjaar (2001 / beging 02)
- Ik schat dat ik zoek in de prijsklasse 14000,- t/m 17.000,-
- wij rijden tussen de 15.000 en 20.000 per jaar.
- gaan denk ik 4 jaar in dezelfde auto rijden. (dus maximaal
80.000 kilometer).
Mocht iemand nog ergens een leuke s60 zien, hoor ik het graag.
Alle andere info blijft natuurlijk ook welkom.
Gr Arjen.
18 jaar
Zonder flauw te willen zijn, Arjen: een VW Passat is LICHTER en als je een 130 pk TDI rijdt, is dat OOK een wereld van verschil met een S40.... Eigenlijk is ALLES wat groter en zwaarder gemotoriseerd is dan een S40 een wereld van verschil met een S40. Die is gewoon van een andere klasse/segment... Zelfs een Alfa met een dikke JTD is een verademing t.o.v. een S40 1.8.....
Qua motorisering bedoel ik dan!
Maar de S60 is nu eenmaal een PRACHTIG model!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar