bij een s60 gebeurt het af en toe dat als je optrekt het toerental even omhoog doorschiet en dan weer terug valt .
wie weet of herkent dit probleem.
het gebeurt soms 1 of soms weer weken niet .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slippen van een koppeling. De automaat spoelen en je zult zien dat de olie die er uit komt er uit ziet als motorolie. Gebruik ALLEEN Esso ATF T4 is speciaal gemaakt voor deze bakken. Deze olie is ook te bestellen bij de dealer. Goed spoelen voorschrift van Volvo is een liter of 6-8. Je zult ook merken dat de olie schooner wordt tijdens het spoelen.
Bovenstaand probleem met de automaat heb ik nu ook een aantal keren ondervonden,
waar ik nu een oplossing voor zoek.
Ook bij een S60 140pk uit 2002. Gaat ook wel gepaard met voelbaar ''hard'' schakelen van de bak.
Tot nu toe alleen gemerkt bij snelheden tot 50 km/u en bij het optrekken.
Gebeurt ook heel af en toe en geen regelmaat in te ontdekken.
Normaal schakelt de bak prima.
Bij mij is de olie is nu gewoon helder rood aan de peilstok.
Is het een mogelijke oorzaak dat er olie ververst is zonder dat de bak is gespoeld?
(vervuiling in de bak aanwezig)
Of is een resetten van de bak cq. software update een oplossing?
17 jaar
Dit is mogelijk maar zeker niet afdoende. de olie kijkt op de peilstok vaak rood maar als je dan gaat spoelen lijkt het afgelopen olie.
Sw update is ook mogelijk en resetten van de bak.
dit probleem kan ook duiden op slecht werkende solenoids.
heb dit ook zelf ervaren.
wordt dan wel een duur grapje !!!!
worden de problemen met slecht werkende solenoids na verloop van tijd ook erger,
d.w.z. dat bovenstaand omschreven klachten steeds vaker voor gaan komen ??
Nu is het eigenlijk nog maar een vage klacht die enkele keren is voorgekomen.
En bij een bezoek aan de dealer is de kans groot dat de klacht niet wordt geconstanteerd.
De Volvo zit nog in de garantie periode vandaar.
Als de bak uitgelezen word, biedt dat uitsluitsel , of alleen als er solenoid defect is een foutcode?
17 jaar
Als de bak uitgelezen wordt en er zit een foutcode dan kunnen ze er iets mee.
In veel gevallen helpt de bakolie vervangen door spoelen zoals boven aan gegeven veel storingen op.
Ik ga proberen te achterhalen bij de dealer waar de S60 in onderhoud is geweest
of er uberhaubt wel eens de bakolie is vervangen en gespoelt bij één van de laatste beurten.
Als dit wel het geval is dan heeft nog een oliewissel waarschijnlijk geen nut en vermoed ik
eerder dat de oorzaak bij de solenoid(s) ligt.
17 jaar
Dit is een bekend probleem. Er is hier een software upgrade van bij de dealer, De software verhoogt als het ware de schakel druk. Ik zou ook zeker spoelen en officieel moet dat met 15 liter olie maar wij doen het met 12.
Je laat eerst de olie van de bak af.Dan haal je haalt de bovenste slang van de koeler af en hang dan een losse slang in de koeler waarvan je de uiteinde van die slang weer in een losse bak hangt. Je vult de automaat met 3 liter olie en je laat de motor lopen tot de slang in de bak gaat sputteren. je zet de motor af en je herhaalt dit in totaal 3 keer en met de laatste 3 liter vul je hem af.
De bak moet wel gereset worden.
P.S. : Die olie is wel behoorlijk duur
Dennie, dit topic is een jaar oud en we gaan ervan uit dat het inmiddels opgelost is.
mvg,
Hans.
Oh....
Niet opgelet of gezien.
Kan gebeuren, die andere is trouwens van 15 mei...... http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar