close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70 2004: Advies gevraagd betrouwbaarheid Volvo V70 D5 AWD 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Hoi,

Ik heb een oude politievolvo gekocht (195000km leek me geen schrikbarende kilometerstand voor een D5... Het is en V70 D5 AWD geartronic uit jan 2004, kenteken februari 2004)

D'r is echter zoveel aan mis dat ik graag input wil hebben of het de moeite waard is. De auto staat voor controle bij een Volvo dealer

Wat ze tot nu toe hebben gevonden:

Olielekkage in de buurt van het vliegwiel (automaat moet helemaal los om erbij te komen)
Zweten van de kop
Lekkage stuurhuis
Schatting verhelpen van (1) en (3) en het zweten laten voor wat het is: 2000 euro.

Handrem is versleten o.i.d.

Loopt rauw, conclusie na luisteren: de meest linkse cylinder (als je in de motorruimte kijtk) staat heen en weer te klappen zonder iets te doen. Na meten compressie (iirc) blijkt de verstuiver niet te werken.
Prijs wordt nog doorgegeven, maar vorige keer hadden ze het over 1500 euro (voor alle verstuivers/injectoren)

Dan moeten de gaten van drie antenne's en het grote gat van het zwaailicht nog dicht... Plaatje onderplakken, dichtplamuren en dak opnieuw spuiten? Of zijn er betere methodes?

Vandaag aan de hand van de kentekenplaat omlijsting nog even de oude garage weten te traceren: zij hebben geen onderhoud maar wel reparaties uitgevoerd: nieuwe turbocompressor binnen één jaar (!!??!), luchtinlaatslang en oliekoeler na een jaar. En nog een keer "motorregeleenheid gangbaar gemaakt" (?)


Nu de vragen:
(1)Is deze auto investering ter waarde van 4000+ euro waard of is ie op als je dit zo leest?

(2)Een pakking of keerring vervangen van een paar tientjes kost gezien de prijs meer dan een dag werk... Is dit bij alle auto's zo? Kan me niet herinneren dat mijn ouders met 4 Volvo's ooit dusdanige kosten hebben gehad, 20 jaar geleden en met nog veeeel hogere kilometerstanden...

(3)De stampende zuiger die geen diesel kreeg bracht een duidelijk hoorbare mechanische tic ten gehore. Ideëen? Moet ik me zorgen maken of is dit verklaarbaar?

(4)Moet je alijd alle verstuivers vervangen als er eentje niet meewerkt en ook de leidingen? Of is dit in iedergeval wel sterk aan te raden?

(5)Is het stuurhuis een standaardprobleem en moet ik een nieuwe of gereviseerde hebben? (Prijs was volgens mij uitgaande van een gereviseerde).

(6)Kan ik niet beter een totaal gereviseerd blok + geartronic kopen voor 1000-2000 euro meer dan ik er nu al in moet pompen?

(7a)Is de lekkende keerring bij de automaat hetzelfde als de eerdere berichten van de vlamdover en het witte filtertje dat iedere keer verstopt??? (Volgens Ruud)

(7b)Ook van Problemcar: foute oliepomp die de druk te hoog laat oplopen (Volgens Ramon): van toepassing op deze V70?
(Vraag 7a en b verwijzen naar of is een D5 niet te vergelijken met een benzine???)

Alle advies is welkom... zei hij met zijn handen in het haar afvragend of dit een flinke miskoop was.....

PS: sorry dat het veel vragen zijn, maar ik zit d'r mee in mijn maag...

Geplaatst door

r-p (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou toch eens effe nadenken , je moet zelf zo een beetje je rekening maken, wat je eraan moet geven enz, maar toch behoorlijk wat kosten, verstuiver kan je gerust appart vervagen als het er maar 1tje is, met vriendelijke groeten

Hier ga je toch niet meer aan beginnen, met alle respect.
Dat ding is gewoon helmaal gek getrapt bij die jonge honden.
Er mankeert veel te veel aan.
En wat mij een raadsel is , waarom laat je zo een auto niet keuren of laat je een volvo dealer een kosten plaatje maken vantevoren.
km stand is het probleem ook niet, maar de voorgeschiedenis is dat wel.

primera p11 0

16 jaar

Die auto's zijn inderdaad totaal op.
Wat die meegemaakt hebben, door de aard van het werk, dat wil je geen auto aandoen, het zou mij niet verwonderen als in die ene zuiger een gat zit.

Hendrik4290 0
badge

16 jaar

[quote=primera p11]En wat mij een raadsel is , waarom laat je zo een auto niet keuren of laat je een volvo dealer een kosten plaatje maken vantevoren.[/quote]
Komt van de domeinen, en daar koop je zonder dit soort info. Keuren o.i.d. is niet mogelijk. Daarom is de prijs uiteraard ook wat schappelijker, al weet ik dat je goed moet uitkijken. (Heeft tot nu toe zo'n 13500 euro gekost, op de prijslijst staat zo'n ding voor over de 20)

Ik heb daardoor een redelijk budget (zo'n 4-5000 euro) om 'm goed te krijgen. Tenminste ik dacht dat dit een redelijk budget zou zijn. Nu blijkt dit al wat krap te worden.

Is een compleet 'nieuw' (gereviseerd) blok een oplossing? Dan ben je van een aantal problemen af, maar moet je het er nog wel in laten lepelen...

Bedankt voor jullie advies tot nu toe. Niet wat ik wilde horen, maar daarom misschien juist nuttig.
Stel dat ik dit allemaal niet uit wil laten voeren, wat moet ik er dan mee? Voor 13500 euro aan mijn geld gratis bij de sloop droppen is ook geen optie...

r-p 0

16 jaar

[quote=r-p]Bedankt voor jullie advies tot nu toe. Niet wat ik wilde horen, maar daarom misschien juist nuttig.
Stel dat ik dit allemaal niet uit wil laten voeren, wat moet ik er dan mee? Voor 13500 euro aan mijn geld gratis bij de sloop droppen is ook geen optie...[/quote]
Naar de export........ met dit bodemloze geval, geen euro meer insteken lijkt mij.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Wederom een slachtoffer van diens eigen gretigheid naar "een koopje"....?

Het is net een loterij: iedereen wil winnen en koopt daarom een lotje terwijl je weet dat je kans op de hoofdprijs erg klein is. Als je geen teleurstelling wilt ervaren bij de trekking, moet je ook geen lot kopen.....

Santa 0

16 jaar

Moi,
Krijg je dan geen enkele garantie bij de domeinen? Er bestaat toch ook nog zoiets als consumentenbescherming? Of stond er bij: "motor defect".
Ik zou trouwens op zoek gaan naar een ander motorblok.
Groet,
Bert

Treb 0

16 jaar

[quote=Treb]Moi,
Krijg je dan geen enkele garantie bij de domeinen? Er bestaat toch ook nog zoiets als consumentenbescherming? Of stond er bij: "motor defect".
Ik zou trouwens op zoek gaan naar een ander motorblok.
Groet,
Bert[/quote]
Wat denk jezelf Bert?? Ik lees het alwel, jij zit niet in de handel...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

@Ric-Paul: misschien interesse in een leuke witte Mondeo "voor weinig".....?


ZELF omdraaien en ZO meenemen.......

Belangrijke opties: lage kilometerstand en achteruit versnelling is ZEER goed ingereden..!

Santa 0

16 jaar

[quote=Treb]Moi,
Krijg je dan geen enkele garantie bij de domeinen? Er bestaat toch ook nog zoiets als consumentenbescherming? Of stond er bij: "motor defect".
Ik zou trouwens op zoek gaan naar een ander motorblok.
Groet,
Bert[/quote]
Consumentenbescherming bij een veiling?????

Santa 0

16 jaar

Nee, dat klopt dat handelgedoe da's niks voor mij. Maar je bent daar toch ook niet meteen 'vogelvrij'? Ook daar zal toch iets van redelijkheid moeten zijn, of heerst daar totale anarchie? Want dán wil ik er ook eens heen.

Treb 0

16 jaar

[quote=Treb]Maar je bent daar toch ook niet meteen 'vogelvrij'? Ook daar zal toch iets van redelijkheid moeten zijn[/quote]
Dit betreft snelle handel, snel beslissen.... ''halen, betalen, inpakken en wegwezen, niet zeuren'' De prijzen zijn daar dan ook naar.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=Treb]Nee, dat klopt dat handelgedoe da's niks voor mij. Maar je bent daar toch ook niet meteen 'vogelvrij'? Ook daar zal toch iets van redelijkheid moeten zijn, of heerst daar totale anarchie? Want dán wil ik er ook eens heen.[/quote]
Je bent daar altijd welkom

http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/...

WEL dus eerst ff goed lezen.......

Santa 0

16 jaar

santa ik denk dat de auto van domeinen afkomstig is
ja dan heb je verder niks mazzel of pech groetjeswillem

kleijn 0

16 jaar

[quote=r-p]Komt van de domeinen, en daar koop je zonder dit soort info. Keuren o.i.d. is niet mogelijk.[/quote]
De TS schreef al dattie van de Domeinen kwam, Willem........

Santa 0

16 jaar

had ik niet gezien santa zoveel info .
raak je de weg kwijt groet

kleijn 0

16 jaar

[quote=paulkelder]Naar de export........ met dit bodemloze geval, geen euro meer insteken lijkt mij.Gr. paul[/quote]
Maar wat krijg je d'r dan nog voor?

Even voor de duidelijkheid: dit was niet als handelobject bedoelt: ik zocht een grotere, veiligere auto dan mijn ouwe Mondeo (geen driepuntsgordel in het midden, geen ABS, maar 1 airbag) en had d'r eentje gevonden... Heb dus ook geen ervaring met de 'export' of wie ik daar voor moet hebben.

Dus het liefste zou ik een methode vinden om 'm betrouwbaar te krijgen, en als dat niet lukt voor mijn budget, 'm voor een redelijke prijs (= mijn kosten eruit halen) weer de deur uit te doen zodat ik weer op zoek kan naar een andere.

Heb zitten kijken naar een ander blok en wel wat gevonden, rond de 4000 euro heb je een gereviseerd ruilblok inclusief montage (Duitsland), maar zonder toeters en bellen. Dus alleen het blok, vermoedelijk niet de injectoren, en sowieso natuurlijk niet het stuurhuis...

Zou die route nog iets zijn, of hebben jullie ook geen enkel vertrouwen meer in de rest van de auto gezien zijn historie?

Probeer niet tegendraads te zijn of jullie goede raad in de wind te slaan, maar wil wel de voor mij meest aanvaardbare route proberen te vinden. En ben als particuliertje die zo'n 13500 euro (2/3e) heeft betaald voor een auto van 20000 (inkoop volgens autoweek occasionprijs) nog wat onwillig om te accepteren dat het een miskoop was (zou tenslotte betekenen dat ik d'r schijnbaar bar weinig kijk op heb...is niet zo makkelijk toe te geven, dus ik spartel nog even tegen...)

In ieder geval alvast bedankt voor jullie meningen!

r-p 0

16 jaar

persoonlijk vind ik wat ik allemaal zo lees en je hebt zelf niet de kennis om te sleutelen.'
dat je het niet goed gedaan hebt .
hebt blijft natuurlijk een gok om bij domeinen
een auto te kopen .
je weet totaal niet wat je koopt dus je moet maar afwachten .
wat je krijgt .
maar terug te komen op je vraag maak een kosten begroting.
dan kun je voor je zelf bekijken of het de moeite waard is/
groetjes willem2

kleijn 0

16 jaar

Gezien zijn vorige gebruikers zijn deze auto's een schip van bijleg, het ene heb je aan kant en het volgende probleem kondigt zich weer aan. Advies probeer er zo snel mogelijk van af te komen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=r-p]Maar wat krijg je d'r dan nog voor?[/quote]
9000,- a 10.000,- moet toch wel lukken...., accepteer het verlies nu is het nog te overzien.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Beste Ric-Paul,

Hoe is dit afgelopen? Heb je de auto verkocht, of heb je hem toch laten maken.

Groeten,

Axel

axelsh 0

15 jaar

Ben nog aan het overwegen wat te doen. Heb je interesse???? :o)

Had opdracht gegeven voor reparatie (lekkage blok en injectoren), MITS de compressie in orde was.
Dat was het dus niet...

Kan in Duitsland een blok krijgen van een achter-aanrijding. Ben aan het onderhandelen voor de prijs. (~3000, compleet, dus inclusief injectoren e.d.).
Mocht dit lukken dan ga ik dit wellicht nog uitvoeren. Maar ga ook de Domeinen nog aanschrijven. Ik verwacht er niet veel van, maar gezien de uitspraken van de Volvogarage dat er al aan de injectoren gerommeld was, is dit gewoon 100% zeker bekend geweest.

En ik vind het met mijn boeren verstand niet correct om een auto te verkopen met 'lekt olie' als je weet dat er veel meer aan een blok mankeerd of zelfs dat het blok een 'total loss' is.

En hun voorwaarden veranderen er niets aan dat dit m.i. dan domweg oplichting is.

Ik wil 'm nog steeds graag hebben... was zoals eerder gezegd niet als winst/handels project bedoeld, maar als eigen-gebruik...

r-p 0

15 jaar

[quote=r-p]Maar ga ook de Domeinen nog aanschrijven. Ik verwacht er niet veel van, maar gezien de uitspraken van de Volvogarage dat er al aan de injectoren gerommeld was, is dit gewoon 100% zeker bekend geweest.

En ik vind het met mijn boeren verstand niet correct om een auto te verkopen met 'lekt olie' als je weet dat er veel meer aan een blok mankeerd of zelfs dat het blok een 'total loss' is.

En hun voorwaarden veranderen er niets aan dat dit m.i. dan domweg oplichting is.

Ik wil 'm nog steeds graag hebben... was zoals eerder gezegd niet als winst/handels project bedoeld, maar als eigen-gebruik...[/quote]
Ik denk dat je een beetje "fout" reageert, hier.........
Jij koopt een auto voor "een prikkie" en nu dat "prikkie" ineens een aderlating dreigt te worden, ga je piepen.

Kennelijk wil jij gebruik maken van "garantie" danwel consumentenrecht. Dat betekent dan OOK dat je VAN TEVOREN de zaken BETER had moeten onderzoeken danwel had moeten kopen bij een autobedrijf.

In reactie op jouw schrijven even het volgende: JIJ stelt dat Domeinen voor 100% moet hebben geweten van de injectoren op grond van het feit dat de Volvodealer heeft gezegd dat er aan de injectoren is "gerommeld".
In deze geldt dus: WIE EIST, DIE BEWIJST......
JIJ dient dus aan te tonen dat Domeinen dingen OPZETTELIJK verzwijgd. Wens je er veel succes mee..

Vervolgens stel jij dat je "boerenverstand" hebt en het niet correct vindt dat de term "lekt olie" wordt gebruikt
wanneer men weet dat er meer aan het blok mankeert danwel weet dat het blok total loss is.
Wederom dien JIJ dus de OPZET te kunnen bewijzen.....

BOERENVERSTAND........hmmm Wat zei jouw boerenverstand toen je die auto zo goedkoop zag staan?
Toen je de regels van de veiling van Domeinen GOED had doorgenomen..??

Is het bij jouw BOERENVERSTAND opgekomen dat de door jouw geuite beschuldigingen pas vorm aannamen NADAT jij er specialisten naar hebt laten kijken en dat dat bij Domeinen voor de verkoop NIET gebeurt?
What you see is what you get, weet je nog....?

Voorts beticht jij Domeinen van oplichting en meent ook nog dat het iets uitmaakt of een handelaar zo'n auto koopt voor de winst of dat een domme particulier met BOERENVERSTAND TE GRETIG is en denkt een goudmijntje te hebben gevonden.

Je bent duidelijk niet op de hoogte van regelgeving en wilt, nu jouw "voordeeltje" een duur "nadeeltje" wordt, graag je centjes terug of de boel gratis gerepareerd hebben.
In mijn ogen een zeer zwakke houding.

Had zo'n auto dan ergens met garantie gekocht, dan had je tenminste nog ergens kunnen aankloppen.
Je had zo'n auto ook wel op de automarkt in Utrecht kunnen kopen, misschien nog wel voor minder dan wat je er nu voor betaalt hebt (met dito garantie......).........

Straks gaan er nog mensen de Staatsloterij aanklagen omdat ze WEL een lot hebben gekocht, maar GEEN prijs hebben gewonnen.......

Beleggers die gaan grienen omdat ze geld hebben VERLOREN zijn er inmiddels genoeg.
Beleggers die hun winst gaan delen met anderen omdat ze dik hebben VERDIEND zijn er nagenoeg NIET...

Ik heb zelf NIKS met Domeinen en zal er zelf ook niks kopen omdat ik die gok niet wil nemen.
Kennelijk durfde JIJ die gok WEL te nemen en daarom vind ik het een beetje zielig dat je nu met modder gaat gooien. Je bent, als het ware, slachtoffer geworden van je EIGEN gretigheid en wilt daar nu een ANDER voor laten opdraaien......

Wie zijn billen brandt...........

Santa 0

15 jaar

Tip: probeer uit te vogelen wie de vorige eigenaar van je auto was, politie OF LEASEMAATSCHAPPIJ?
De meeste politieauto's worden geleased en dan zul je je tegen de leasemaatschappij moeten gaan keren.

Ik wens je, tegen beter weten in, heel veel succes in je strijd tegen de windmolens........

Santa 0

15 jaar

Bedankt dat je me succes wenst.

Ik wist vooraf dat er aardig wat aan de auto moest worden gedaan (gaten dak, gril, bumper beetje los, etc) en het is een risico dat je loopt.

Afhankelijk van hoe ver je de auto op wilt knappen (ik vind het voor eigen gebruik niet zo erg als ik een kaal stuk op de bekleding heb van het pistool...iemand anders zal ook de stoel willen vervangen/bekleden), heb je altijd wel aardig wat kosten aan zo'n auto. Dus 'prikkie' is een relatief begrip.

Maar je gaat uiteraard niet zo'n avontuur aan tenzij je ervan uitgaat dat het financieel zinnig is.

Ik ben ervan overtuigd dat iemand geweten heeft dat er meer mis was dan 'lekt olie'. Of de domeinen dit geweten hebben weet ik niet, maar het is natuurlijk vreemd als er alleen door wordt gegeven 'lekt olie' als men meer weet.

De opmerking van 'er is gewerkt' aan de injectoren is iets wat de garage meteen meldde, nog voordat zij een compressiemeting (of dichtheidsmeting?) hierop uit hebben gevoerd.

Dat dit moeilijk te bewijzen is snap ik, en ik heb ook niet gezegd dat ik ze meteen aan ga klagen, maar ik vind dat ik dit best aan hen mag melden. En ik sluit niet uit dat zij ook menselijke trekjes hebben, en dit, vooral als ze er zelf niets van wisten, ook niet kunnen waarderen van het korps/de leasemaatschappij waar zij deze auto vandaan hebben.

Dit af doen als eigen schuld dikke bult vind ik niet correct. Ik heb gegokt en verloren, maar er is m.i. ook simpelweg informatie achtergehouden.

"Wat zei jouw boerenverstand toen je die auto zo goedkoop zag staan?"
De auto's worden via een inschrijf-veiling verkocht, ik heb dus zelf bepaald wat de auto waard was. En volgens mijn waarde-berekening zijn er tegelijkertijd nog ~3 V70's en de maand erop weer ~3 verkocht voor redelijk vergelijkbare prijzen. Of die mensen hebben allemaal geluk gehad, of het zijn net zo'n dommerds als ik...

En als je deze auto ergens weet zonder problemen voor deze prijs hou ik me aanbevolen. ;o)

r-p 0

15 jaar

[quote=r-p]En als je deze auto ergens weet zonder problemen voor deze prijs hou ik me aanbevolen. ;o)[/quote]
Een auto zonder problemen wil iedereen !!! ;o)

Ik begrijp dat je niet gelukkig bent met de situatie maar wie op dun ijs schaatst, moet rekening houden met een nat pak.
Jij doelt steeds op "eerlijkheid" van de voormalige eigenaar c.q. de verkoper maar autohandel is nu eenmaal koehandel: wie wil melken moet GEEN stier kopen...

Kopen op een veiling of bij een inschrijving levert risico's op. Moet je van tevoren inschatten.
Jij stelt dat er informatie is achtergehouden. Dat is MIJ nog niet gebleken.......
Dat is slechts een conclusie.
Alleen een stelling van de dealer dat er aan de injectoren "gewerkt" was, is niet genoeg om te bewijzen dat er info is achtergehouden.
Jij verwijt anderen dus dat ze iets NIET hebben opgemerkt wat jij zelf OOK niet ter plaatse hebt opgemerkt...

Misschien kom je uiteindelijk wel uit bij DIEGENE die aan politieauto's sleutelt: DE DEALER.........
Dan zou de ene dealer de andere "veroordelen".......?

Emoties zijn slechte raadgevers. Als ik jouw raad mag geven: kijk enkele postings eerder. Ook daar werd al gezegd: pak je verlies en ga verder met je leven. Volgende keer misschien meer geluk.

Santa 0

15 jaar

Er is maar een reden waarom je een auto op die manier wilt aanschaffen: ze zijn aantrekkelijk omdat de prijs laag is.
En je hoopt natuurlijk dat jij net dat exemplaar hebt bemachtigd waar netje mee omgegaan is.
Als een handelaar vandaag 50 auto's te koop heeft staan verkoopt tie 50 auto's, meenemen en wegwezen.
Als tie morgen 50 koelkasten heeft staan, verkoopt tie 50 koelkasten, meenemen en wegwezen.
Als tie overmorgen 50 bankstellen heeft staan, verkoopt tie 50 bankstellen, meenemen en wegwezen.
Het woord zegt het al:HANDELAAR!.
En reken er maar op dat tie het juridisch gewoon dicht heeft zitten, kom je klagen doet tie het verhaal nog een keertje uit de doeken voor je.
Daarom, als je er geen verstand van hebt, koop dan bij een gerenommeerd bedrijf of een dealer.
Daar kun je verhaal halen.
Of lees het verhaal van Santa nog eens rustig door.

primera p11 0

15 jaar

[quote=Santa]Misschien kom je uiteindelijk wel uit bij DIEGENE die aan politieauto's sleutelt: DE DEALER.........
Dan zou de ene dealer de andere "veroordelen".......?[/quote]
Deze had ik al gevonden, maar daar zijn alleen de garantiereparaties uitgevoerd (nieuwe turbo binnen een jaar, e.d.). Ander onderhoud is (hoogstwaarschijnlijk) dus door politie zelf gedaan (Auto is gekocht in Den Haag, handig zo'n dealernaam op de kentekenplaat-omlijsting)

Ik doe ook mijn best de auto te verkopen, maar probeer tegelijkertijd ook andere oplossingen te zien. Waarbij een ruilmotorblok, hoe goedkoop ook, uiteraard het mogelijke verlies alleen maar opdrijft.

Aan de andere kant kan ik dan met een gerust geweten de auto verkopen zonder 'motorblok behoeft revisie'.

Bedankt voor de info guys. Ik zal de uiteindelijke uitkomst melden. (hoogstwaarschijnlijk verkoop van de auto in huidige staat)

r-p 0

15 jaar

[quote=r-p]Ik doe ook mijn best de auto te verkopen, maar probeer tegelijkertijd ook andere oplossingen te zien. Waarbij een ruilmotorblok, hoe goedkoop ook, uiteraard het mogelijke verlies alleen maar opdrijft.[/quote]
Is niet waar, want dan heb je wel een auto met een goed lopende motor, en rij je waarschijnlijk toch nog goedkoper dan dat je een soortgelijke auto (met goede motor) bij een dealer gekocht had, en daar was het je om te doen.

Of je kan hem toch verkopen voor een prijs die hoger is dan het jou aan ruilblok kopen en plaatsen kost. (maar dat was niet jou uitgangspunt)

sjaak10918 0
badge

15 jaar

[quote=sjaak10918][quote=r-p]Ik doe ook mijn best de auto te verkopen, maar probeer tegelijkertijd ook andere oplossingen te zien. Waarbij een ruilmotorblok, hoe goedkoop ook, uiteraard het mogelijke verlies alleen maar opdrijft.[/quote]
Is niet waar, want dan heb je wel een auto met een goed lopende motor, en rij je waarschijnlijk toch nog goedkoper dan dat je een soortgelijke auto (met goede motor) bij een dealer gekocht had, en daar was het je om te doen.

Of je kan hem toch verkopen voor een prijs die hoger is dan het jou aan ruilblok kopen en plaatsen kost. (maar dat was niet jou uitgangspunt)[/quote]
Klopt helemaal, maar ik bedoelde dat de kwaliteit van het ruilblok een risico is. Als ook deze tegenvalt is mijn investering hoger zonder dat ik alle voordelen die je noemt ervoor terugkrijg.

r-p 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.