Was bij de keuring in Belgie en de auto werd afgekeurd met de reden dat het wegcontact achter niet goed was. De man daar liet me waarden zien van 15 bij de trilbank. Dat moest meer als 25 zijn volgens hem. Ik heb geen flauw idee van de eenheden waarin dit uitgedrukt moet worden. De voorkant had aan beide kanten 38 dus die waren goed. Heb nieuwe Monroes gekocht maar die pasten dus niet daar ik vering heb die zich automatisch aanpast (achter).
De auto dus maar bij de garage neergezet en gevraagd of hun er wat aan konden doen. Volgens de Volvo dealer is alles in orde en die zeggen dat de vering pas echt goed wordt als de auto goed beladen is. Heb wat twijfels om dat te geloven maarje.
Mijn vraag: Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en wat moet ik nu doen om wel door de keuring te komen :
Misschien 200 KG Lood ipv de reservaband of zo ?
Ik voel persoonlijk niet veel aan de Volvo zelf. Heb nog een nieuwe S60 ernaast staan maar de V70 ligt beter op de weg dan die en is minder gevoelig in de bochten. De v70 geeft geen kick als ik vol over het klaverblad vlieg (daarbij wat snelle Mazdaatjes inhalend aan de binnenkant)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou de schokdempers zelf eens controleren, gewoon auto op en neer duwen en kijken of deze lang blijft na wiebelen. En welke garage is dat?
Heb eens een paar maal gedrukt en de auto komt vrijwel meteen weer terug n zijn positie. Veert een keertje licht na en is weer strak. Ook zijn rijgedrag geeft me geen direkte uitkomst. Heb hem eens goed met piepende banden door de bochten gejaagd en hij geeft geen krimp. Denk dat ik maar eens naar een onafhankelijk station zoals Kwikfit ga om daar een test te doen. De Volvo dealer is een in Duitsland. Ben voorlopig uitzonden daar en heb dus mijn auto daar laten controleren. Boumans de Bortoli.
17 jaar
Ik heb over de keuring in Belgie wel meer van zulke verhalen gehoord. En volgens mij losten ze dat inderdaad op door de auto te verzwaren. Gebruik anders de zoekfunctie op de startpagina van Problemcar eens om hierover meer te weten te komen. Sjaak
Ik denk dat ik dat ook maar eens probeer. Ik haal het reservewiel eruit en gooi daar eens 150 Kg lood in of zo. Ga dan eens naar de kwikfit en laat hem daar eens testen....Als ie het daar dan redt zal hij het in Belgie ook wel overleven of moet ik hem nog zwaarder maken ??
17 jaar
zand of een zak crind bij de gamma is makkelijker en die kan je later in de tuin gooien
is de testbank wel in orde? al een ander keuringsstation geprobeert?
heb zelf eerder ook klachten gehoort over belgische keuring.
je bent niet de eerste.
zakje grind of zand is geen slecht idee om te proberen.
17 jaar
ander keuringsstation heeft in belgie geen zin,hij moet terug herkeurd worden in het station
waar hij is afgekeurd,regels in belgie
heb wel het probleem vanachter met schokdempers van kleine lichte autos saxo,106......;
dit is in belgie bekend op de keuring en mag je bij ons in de buurt bij de keuringsstations plaatstnemen vanachter zodat er meer gewicht is
als ze het zien dat je gewicht erin gegooid heb keuren ze hem niet
bandendruk verlagen vanachter en met een volle tank,en gewicht naar de keuring geeft een beter effect
maar zou in jouw geval toch ergens anders nog eens een test laten uitvoeren zodat je zeker bent dat er geen probleem is
jouw auto is nu toch niet zo licht
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar