Een Volvo 440 met B18U motor op LPG slaat tijdens rijden op LPG af, maar blijft als deze op benzine rijdt gewoon doorlopen.
Klant maak een afspraak om eea na te kijken en blijft voorlopig op benzine doorrijden. De volgende dag blijkt na een tijd op benzine gereden te hebben zich hetzelfde euvel voor te doen.
Auto heeft bij ons zowel op benzine als op LPG wel een uur stationair gelopen, zonder afslaan. Tijdens een proefrit slaat hij weer onder het rijden af.
Wat blijkt nu: de dynamo vertoont kuren. Deze laadt stationair zo'n 13 Volt, maar op toeren valt de laadstroom zo nu en dan weg, met als gevolg een te lage bobine spanning en afslaan. De akku heeft nog net spanning genoeg om te starten, zodat de dynamo niet direkt als verdachte werd opgemerkt.
Nieuwe dynamo en probleem opgelost.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
afslaan en of inhouden wordt ook veroorzaakt door de BDP gever welke gemeten wel tussen de juiste waarden licht maar niet goed werkt.
Pas op met de binnengelegen contacten willen graag uit het centrum in de contra monteren.
Een storing welke zich graag voordoet in het lage toeren gebied in hoog toerental boven 3500 en snel acc. prima rijd.
Dit is een veel voorkomend probleem bij motoren met dit type dynamo.(volvo,peug,citro,)
De koolborstels zijn bij ongeveer 150000km versleten waardoor deze gaan zweven.
Het laad lampje reageert hier niet op waardoor er geen enkele indicatie is van een probleem.
Controleer bij deze type`s bij 100000km standaart de koolborstels en de loopbanen deze slijten namelijk net zo hard.
22 jaar
Ik heb dat probleem ook meegemaakt en na een dag metingen uit te voeren tot de conclusie gekomen dat de alternator defect zat,al lijkt het op het eerste zicht de accu,ook bij een renault 19 tse 1994 hebben we hetzelfde euvel gekend.
22 jaar
Heb dit probleem de laatste maanden een aantal keren meegemaakt, inderdaad de dynamo.
22 jaar
.
dan hoeft er niet een nieuwe dynammo op direct als de rest er nog netjes uit ziet een nieuwe regelaar er op en opgelost
Tja....het lek is boven (letterlijk!!!)Brandstofdrukregelaar naar de haaien...met als gevolg een enorme straal benzine via de vacuumslang zo het inlaatspruitstuk in!!!!...Ik vroeg me al af waar al die benzine bleef!!!!De viergasmeting gaf ook al aan dat er ergens iets grondig mis was...Dinsdag a.s, gaat er een nieuwe in, maar het ritje van de garage naar mijn werk (met getrokken brandstofpompzekering, dus alleen op lpg) was hoopvol!!!groetenMichiel
22 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar