👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb twee slangetjes aan spruitstuk reeds vernieuwd, kabiber
overgezet, blijft nu op benzine goed lopen, maar slaat op
L.P.G. koud, de eerste 2 tot 3 km af, als motor warm is valt na
loslaten gas toerental terug naar 600 toeren en gaat dan naar
ongeveer 900-1000 toeren, stappenmotor gecontr. is in orde.
Heeft iemand hiervoor een rep. tip? Komt geen foutmelding via
groene lampje L.P.G. op tiptoets
Welk merk en type bougie,s zijn voor deze auto op L.P.G. het
meest geschikt? (is Renault motor)
P.S. heb weinig ervaring met Volvo 440 1.8 I en met deze orginele Volvo L.P.G. installatie, dus eventuele sugestie,s duidelijk omschrijven indien mogelijk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
Klepspeling is bij renaultmotoren en autogas enorm belangrijk. Als advies zou ik de uitlaatkleppen 0.05 mm ruimer zetten dan fabrieksopgaaf. Daarnaast heb je bij NGK-bougies in kombinatie met autogas zelden problemen. Kabels en verdelerkap en rotor moeten natuurlijk wel in orde zijn. Eventueel bestaat de mogelijkheid om bij het Vialle systeem de openlooptijd en de sondewarm detectie aan te passen. Hiermee bereik je dat de gascomputer pas na drie minuten naar het sondesignaal kijkt en in die tijd is de lambdasonde warm genoeg voor een deugdelijk signaal af te geven. Dit kan overigens alleen bij een Vialle inbouwstation . De sonde kan natuurlijk ook gewoon versleten zijn. Probeer eerst maar eens een extra massadraad aan de sondemassa te maken en deze aan het kleppendeksel te bevestigen.
22 jaar