Mijn volvo 850 uit 1993 slaatde laatste dagen af als ik een constante snelheid (bv op de cruisecontrol) rijd, bijvoorbeeld 100 of 120 km/u. Eerst "stottert" hij , soms als ik dan vol gas geef loopt hij weer en 1 maal moest ik hem op de vluchtstrook zetten. Kreeg hem niet meer gestart. ANWB erbij, Heeft ventiel ingedrukt bij de brandstoftoevoer --> kreeg geen benzine --> heb hem gestart terwijl hij het ventiel ingedrukt hield --> eerst een hoop lucht --> daarna benzine en toen liep hij ook gewoon weer. Als ik binnendoor rijd loopt hij normaal, zodra ik de snelweg op ga en een minuut of 3/4 constante snelheid rijd begint hij weer te sputteren.
Zou het het brandstofpomp relais kunnen zijn? (zo ja, waar zit deze?) En hoe verklaart dat de lucht in de brandstoftoevoer. Ik ga er althans vanuit dat lucht in de benzineleiding de problemen veroorzaakt. Als hij ergens lucht aanzuigt (kan dit uberhaupt?) waarom heb ik binnendoor dan geen problemen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan een breuk zijn in de bedrading naar de benzine pomp, het relay, of een losse zekering.
Het kan ook nog aan het contactslot liggen.
Als je binnendoor rijdt is de zaak wel in beweging zodat de onderbreking niet constant aanwezig is en op de snelweg, als de auto niet schud wel.
Dat wordt zoeken: laat de motor staionair draaien en rommel dan wat aan de bedrading, te beginnen met de zekeringen.
Als je een schema wilt, geef dan even een e-mail adres.
mvg,
Hans.
Testlamp parallel op je brandstofpomp aansluiten. Als je wagen weer begint te sputteren en de lamp blijft branden weet je dat de elektronica tot de pomp helemaal goed is. Een stuk makkelijker dan uren zoeken!! Of is de storing stiekem al opgelost?!
Andere mogelijkheid is misschien brandstofdruk probleem. Ik weet alleen niet wat bij deze auto's gebruikelijk is...
17 jaar
Super bedankt voor de handige tip! Het probleem is in princiepe nog niet opgelost maar heeft zich de laatste paar weken ook niet meer voorgedaan. Waarom nu niet en toen wel? Dat weet bijna niemand!
Ik wacht rustig af tot hij eventueel weer begint en dan zal ik inderdaad een testlamp aansluiten.
17 jaar
brandstofpomp relay zit onder de motorkap, zwart dekseltje bij de zekeringen losschroeven.
relais 103, contact 1 en 3 doorlussen, truc om het relais te omzeilen.
lees ook foutcodes uit, zie volvo 850 forum.
17 jaar
Neem wel een draadje wat dik genoeg is (1,5 mm2 ), anders smelt het weg.
Er zit niet voor niets een relay.
Bedankt!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar