2 weken geleden is de airco nog getest , nu is het warm wil ik de airco gebruiken , doet die de eerste paar minuten , dan word word weer warmer {geen koeling } , waar ligt dat aan , zou die bijgevult moeten worden , of is 1 van de sensor kapot , wie kan mij helpen , De auto heeft wel een 8 maanden stil gestaan in de garage !! Toen ik hem kocht ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoed een probleem met de magneetkoppeling.
99% zeker dat de aircokoppeling te grote spleet heeft. Laat ook de hele instalatie controleren of dat de verdamper niet lek is.
En hoe gaan we dat oplossen , ik heb verder gelezen , bij buigen een optie is ?? En waar zit de airco koppeling ongeveer ?
17 jaar
magneetkoppeling is dat hetzelfde als airco koppeling?
17 jaar
En wie kan mij daarbij helpen omgeving enschede?
17 jaar
kijk eens op volvo850forum.nl.
zijn genoeg tukkers daar.
succes.
17 jaar
De aircokoppeling zit op de aircopomp en is inderdaad het zelfde als de magneet koppeling.
Als de pomp moet werken komt er een spanning op een spoel te staan en daardoor de magneet bekrachtigt.
Dit magneet trekt een schijf aan en koppelt de poelie met de as van de pomp zodat de pomp kan gaan werken.
De spleet waar we het over hebben kun je dus zien naast de poelie van de pomp waar de multiriem overloopt.
Je ziet dan een spleet van ongeveer 1 mm en dat moet ongeveer 0.3 mm zijn.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze er met een hamer tegen aan timmeren zodat de spleet kleiner wordt.
Ik heb er geen ervaring mee en zie ook problemen want, als de spleet te klein geslagen wordt blijft de airco koppeling ingeschakeld. De kans is ook groot dat er iets kapot geslagen wordt en dan moet er zeker een nieuwe pomp op.
er zitten twee sensors op je airco circuit eentje voor de freon druk als er te weinig gas in zit stopt de pomp ermee en eentje tegen het bevriezen van het systeem die kan defect zijn en dan stopt de compressor met draaien omdat de sensor dan doorgeeft dat het te koud is in het circuit het kan ook zijn dat je een lek hebt en je gas op is even controleren of er nog gas inzit je kan dit ook testen door de aansluiting van de druksensor door te verbinden dan hoor je de compressor inklikken dan is er te weinig gas in en grote kans dan je radiatortje in je dashboard lekt veel voorkomend probleem greets peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar