hallo ik rij een volvo 850 estate als de motor koud is dan werkt de airco goed maar na ongeveer 15 minuten rijden stop de airco de fan blijft wel lopen als ik de auto uit zet 3 minuten schakel de airco weer in werkt hij weer zo,n 10 minuten laat ik de auto stationeer draaien gaat de airco weer uit na ongeveer 10 minuten de fan blijft weer door draaien zet ik de motor niet uit zakt de temp van de motor. ik krijg het gevoel als de motor koud is werkt de airco perfect zodra de motor op bedrijfs temp is net alsof de airco uit geschakelt zijnde dat de motor extra koeling nodig heeft alsof je in de bergen rijd.weet iemand dit probleen de airco is in 2001 gecontroleert en afgevuld dit was allemaal goed alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De airco koppeling moet afgesteld worden. Als je op de arcopomp kijkt zie je de poelie waar de riem overloopt daarnaast zit een schijf als de ruimte tussen de schijf en de poelie te groot is krijg je deze klacht. de ruimte moet 0.3 mm zijn.
hoi hoe moet ik de speling stellen als dit het geval is.en kan ik de aircopomp laten zitten of kan ik van onder aan komen als ik de beschermkap weg pak glenn.
19 jaar
Ja kan blijven zitten als je net zelf een trekkertje gemaakt hebt. De schijf moet er af en dan liggen (soms niet) dunne ringetjes achter het asje van die plaat. Je moet dan de ringetjes verwijderen tot dat je de speling bereikt hebt dus soms maar een.
ik ga vandaag kijken ik hou je op de hoogte alvast bedankt voor de tip.
19 jaar
hoi de speling is goed die is zelfs minder dan 3 mm je bedoeld toch de speling tussen magneetschijf en de poelie ? kan het ook zijn dat er teveel 134a er in zit dat de overdruk schakelaar verbreek of heb je mischien een tekening van de aircopomp kan ik zien welke speling je bedoeld glenn
19 jaar
Ik zei ook geen 3 mm maar 0.3 mm tot 0.5 mm
Hallo, ik heb een tip voor je. Ik kan niet uit jouw bericht opmaken of dit een originele fabrieksairco is maar als dat het geval is dan klinkt het alsof je drukschakelaar in de leiding naast de rechter veerpoot defect is. Deze onderbreekt de aircopomp als de druk niet goed is. Door deze door te verbinden kun je controleren of het de schakelaar is. Maar let op, het kan ook zijn dat de druk niet goed is en dan moet de airco opnieuw bijgevuld worden. Maar deze schakelaars gaan wel eens kapot. Kan je er gewoon uitdraaien en eventueel vervangen (gas loopt niet weg).
Met vriendelijke groet,
Wilbert
hallo wilbert ik heb inderdaad gisteren de airco op het werk laten controleren alles was oke. de druk schakelaar heb ik als eerste al doorverbonden deze werkt goed teminste als het die schakelaar is waar jij het overhebt zit namelijk inderdaad naast rechter veerpoot twee aansluitingen. speling van de slipkoppeling is ook goed is 0.5 mm tip van volvoxc90 maar zit er maar een drukschakelaar in het systeem normaal zitten er twee ecc airco systeem orgineel volvo groetjes glenn
19 jaar
hallo allemaal probleem is gevonden was toch teveel speling op de airco koppeling bedankt allemaal voor de goede tips airco werkt nu perfect glenn..
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar