close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo Overige 2007: Alarmproblemen, opnieuw een vraag want ik kom er niet uit

Bouwjaar: 2007

[url=http://imageshack.us][img]http://img337.imageshack.us/img337/5241/...[/img][/url]
Dit is de aansluiting op de glasdraden in de zijruiten. Deze aansluiting wil wel eens de boosdoener zijn. Bij mij zitten ze echter goed vast.

[url=http://imageshack.us][img]http://img266.imageshack.us/img266/3063/...[/img][/url]
Hier zitten ze vast

[url=http://imageshack.us][img width=450 height=600]http://img163.imageshack.us/img163/1148/...[/img][/url]
Dit zijn de stekkertjes die de zijruitsensoren verbinden via de kabelboom met de centrale unit

[url=http://imageshack.us][img]http://img337.imageshack.us/img337/4864/...[/img][/url]
Dit is de glasbreuk sensor in de achterruit. Deze zit helemaal weggestopt aan de zijkant. Deze sensor is gesoldeerd.

[url=http://imageshack.us][img]http://img266.imageshack.us/img266/7995/...[/img][/url]
Dit is de stekker die de kabelboom naar de achterklep verbindt met de centrale kabelboom in de auto. Als je deze lostrekt doet niets het meer in de achterklep.

[url=http://imageshack.us][img width=450 height=600]http://img337.imageshack.us/img337/9098/...[/img][/url]
Dit is het linker scharnier van de achterklep waardoor de kabelboom naar de achterklep gaat. Hierin zitten alle kabels. Deze schijnen soms te breken, niet alleen naar de glasbreuksensor maar ook naar de achterruitverwarming.

[url=http://imageshack.us][img]http://img127.imageshack.us/img127/2503/...[/img][/url]
Dit is de stekker in de achterklep die de kabelbundel verbindt met de sensor in de achterruit.

Zoals je ziet heb ik alles losgehaald. Ik heb al geruime tijd problemen met het onverwachts afgaan van het alarm. De sloten zijn goed, ik dacht namelijk eerst dat het daar aan lag. VADIS zei ook 'VGLA-441 Glasdraad Signaal te hoog'. Als ik één van de drie stekkers (zie boven; die van de zijruiten en die van de achterruit in de klep) losmaak gaat het goed; het alarm gaat niet meer af. Het maakt echter niet uit welke ik losmaak. Hieruit leid ik af dat de drie sensoren in één lus zitten en dat als je één ontkoppelt de centrale unit 'denkt' dat er geen glasbreuksensoren zijn. Eventueel is dit een oplossing aangezien de auto ook een ultrasoon sensor heeft.

Ik wil echter graag uitvinden welke sensor, kabel of stekker het is en dan pas bepalen wat ik doe. Als er een glasdraad stuk is en ik moet een zijruit of achterruit vervangen; dan laat maar. Ik wil dan graag weten of je het systeem a.h.w. kunt 'doorlussen' en zo de centrale unit 'voor de gek houden'. Het duurt namelijk altijd even voordat een alarm 'op scherp' gaat. Als ik het goed begrijp komt er een 'spanning' te staan op de glasdraden. Als dan het glas breekt wordt de spanning onderbroken en gaat ie af (of heb ik het mis)

WIE KAN ME VERTELLEN HOE IK DE FOUT KAN OPSPOREN?

Geplaatst door

brambo67 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bram, als je de aansluitingen van de glasdraad-aansluitingen een voor een doorverbind (of beginnen met alle drie) dan kun je zo proberen in welk gedeelte de storing zit.

De stekkertjes die je op de knopjes op de raam drukt zijn wel eens te "ruim" geworden (zie foto 1 en 2) waardoor er wel eens slecht contact ontstaat !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo Overig of stel zelf een nieuwe vraag.