Volvo S40: auto loopt maar op 3 cylinders

Bouwjaar: 1999

probleem:
3e cylinder loopt niet mee stationair.
bobine goed injectie goed compressie gemeten 1 en 4 13bar
2 en 3 8bar
2e cylinder loopt wel goed mee.op toeren loopt auto goed
cylinder kop gedemonteerd pakking op oog weinig te zien.cylinder wat vettig
Auto vanmiddag binnen gekomen herkend iemand dit probleem.

dupl-u-17049-5dd14a49e936b+voogie

Geplaatst door dupl-u-17049-5dd14a49e936b+voogie (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 18 jaar geleden

Wij hebben ook een keer een grote fout gemaakt door ook alles te vervangen wat jullie ook gedaan hebben en was het de gasinjector die verstopt zat en zo gemonteerd dat het gas niet het inlaat kanaal inspoot. Je snapt wel dat dit alleen geld bij een lpg auto? Is er een foutcode? Er is ook een probleem met de BDP sensor. Ik weet alleen niet of dat ook vanaf 1999 is deze kunnen misfires veroorzaken. Je moet dan een schildje er om heen doen.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Een verschil van 5 bar is ook niet normaal. Als je voor de demontage van de cilinderkop wat kruipolie oid in de cilinder had gespoten dan had je geweten waardoor het verschil veroorzaakt werd.

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Gas of benzine en wat heeft de auto gedraaid. Wat dacht je te zien omdat je de kop er afgehaald hebt? Als de 2e cilinder wel goed meedoet zou het dan evt. geen vacuumlek kunnen zijn. Heb je de compressie koud of warm gemeten? Heb je ook op de viergastester gekeken?

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe zagen de kleppen er uit toen dekop er toch af lag?

dupl-u-17049-5dd14a49e936b+voogie (0) PRO, 18 jaar geleden

bedankt voor snelle reactie.nog niet verder gegaan te drukke dag ,maar arjan, compressie warm gemeten geen code met uitlezing.Viergastester helaas over het hoofd gezien ging uit van kool afzetting op tussen de kleppen. john, kop ziet goed uit kleppen lichte aanslag niet bijzonder

dupl-u-17049-5dd14a49e936b+voogie (0) PRO, 18 jaar geleden

cilinderkop gemonteerd starten lopen liep gelijk top comressie alles 13bar wie het weet mag het zeggen

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb zelf eens meegemaakt dat een nok van de nokkenas afgesleten was. Compressie was perfect maar dat was dan ook niet de oorzaak. Kortom gaan de kleppen wel open? En heb je inmiddels al een uitlaatgastest gedaan?

volvoxc90 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je dan niet een klein foutje gemaakt met de nokkenassen of de riem op tijd zetten? Ik heb dat ook een keer gehad liep niet goed op toeren wel bleek in de nokkenas verdraaid te zijn. Je moet namelijk denokkenas met de versteller goed aan draaien ik dacht uit mijn hoofd 180 Nm en dat was ik even vergeten.

Bird (0) PRO, 18 jaar geleden

Loopt deze auto op LPG? Het komt bij sommige cil.koppen voor dat de kleppen blijven hangen in de klepgeleiders( bij LPG ).Het probleem lijkt nu weg maar komt waarschijnlijk terug.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.