Volvo 440: Auto start wel, slaat soms direct af. Soms na 100 mtr rijden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hallo,

Ik heb met mijn Volvo 440 een aantal probleempjes, waarvan ik niet direct weet of ze met elkaar te maken hebben.
Zeer binnenkort hoop ik naar het buitenland te vertrekken om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik ga daar leven van giften en wil mijn auto nu ook verkopen. Maar ik wil toch proberen eerst deze probleempjes te verhelpen. Hieronder de probleempjes.

1. Hij lekt olie.
Een half jaar geleden is hiervoor een rubberen ringetje vervangen bij het aftappunt van de motor. Hij lekt nu echter nog. Zo'n 3 liter per 1,5 maand.

Weten jullie wat dit kan zijn en aan welke reparatiekosten moet ik dan denken?

2. Opstartproblemen
Hij heeft geen startproblemen. Hij start altijd direct, maar met enige regelmaat valt METEEN het vermogen(toerental zakt meteen naar 0) daarna weg. Starten met gas inhouden biedt vaak een oplossing, als ik dan rijd is er niks aan de hand, maar wel met als gevolg dat er een groen lampje (slechte verbranding volgens mij) blijft branden. Deze gaat na een rit of nacht weer uit.

Sinds een week heb ik nu ook dat ik na het wegrijden (wel of niet met bovenstaand probleem) de motor na 100 meter in 1x wegvalt en opnieuw starten vereist is.
OF dat ik niet opnieuw hoef te starten maar het vermogen in 1x terug komt.

Nogmaals, wat kan dit zijn en wat zou me dit kosten?

Alvast heel erg bedankt!

Ruben

marissenruben

Geplaatst door marissenruben (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Carphunter (0), 10 jaar geleden

Als je achter bij je inlaatspruitstuk kijkt zie je twee slangetjes naar je mapsensor lopen (zit links bij je kachelventilator) in een van deze slangetjes zit een kalibertje, als de slangetjes oud worden verpoeieren zij en verstopt het kalibertje dit kan het probleem van afslaan zijn.

Lekken van olie komt ook vaak voor bij dit type motor kijk eens achter onder je auto naar het dekseltje van de oliepomp deze zit vlak onder het uitlaat spruitstuk (zit met twee m6 boutjes vast) meestal is de O-ring versleten deze vernieuwen en eventueel kitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.