hallo,
Ik heb een volvo v 70 D5 automaat.
Bij het wegrijden tijdens koud bji 0 graden of lagerweer blijft de motor in de 2 en 3 versnelling erg lang in de versnelling hangen tot boven de 3000 rpm. Bij temperaturen van boven 5 graden is dit probleem er niet. Dan schakeld hij vlot door.
In mei 2009 is er een nw versnellingsbak ingekomen, dat kan het probleem niet zijn.
Heeft iemand een antwood op deze vraag?
Alvast bedankt voor je reactie!
Rene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even teruggaan naar diegene die de bak eronder heeft gehangen, is niet normaal en zal dus nog wel garantie zijn. Lees hem eerst even uit.
[quote=paulmichiel]Even teruggaan naar diegene die de bak eronder heeft gehangen, is niet normaal en zal dus nog wel garantie zijn. Lees hem eerst even uit.[/quote]
Ik heb begrepen dat dit mogelijk in de computer is geregeld om de motor sneller op temperatuur te krijgen kn dit er mee te maken hebben?
GR Rene
14 jaar
Is niet onmogelijk dat de computer dit stuurt.
Kun je de bak niet sturen met het gaspedaal? Op het moment dat je wilt laten opschakelen een beetje gas lossen?
3000 toeren vind ik erg veel voor een koude diesel..... heb een V70 met 5 traps automaat gehad en de schakelde ook bij ernstige vorst gewoon rond de 2500 bij normaal rijden....
Een nieuwe bak gemonteerd of een gebruikte?
[quote=Ramon9285]Een nieuwe bak gemonteerd of een gebruikte?[/quote]
Hallo,
Vorig jaar bij aanschaf is er een nw ingezet
14 jaar
Misschien brengt een software update uitkomst?
Hallo,
Dank voor de reacties, ik ben gisteren bij de garage geweest, de software is gereset//is nog geen nw update//ik houd je op de hoogte//
14 jaar
Hallo,
nou ik ben naar de garage gweest nw update is geplaatst, maar helass is het probleem niet verholpen, ook bij een erkend volvo dealer kon men het probleem niet achterhalen, men had een dergelijk iets nog niet eerder gehoord, bij na vragen bij iemand die verstand heeft van automaten kan mijn eerste argument wel zo zjin, auto houd de toeren hoog om motor sneller op temp te krijgen.
Mocht iemand nog wat weten laat maar horen.
Gr Rene
14 jaar
Ik herken dit bij mijn V70 2.4T !
Argument dat ook ik hoorde schijnt te maken te hebben met de emissie van schadelijke stoffen bij lage toerentallen en koude motor. Bij mij treedt dit 's ochtends precies 1 keer op, daarna schakelt de automaat vlot op.....
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar