Hallo meedenkers.
Mijn probleem: mijn oliedruklampje gaat soms aan en uit (dus gelijk stop).na alle berichten te hebben doorgelezen carter gedemonteerd O ringen vervangen aanzuigfilter schoongemaakt nieuw filter alles gemonteerd nieuwe sensor maar het probleem blijft ik heb de auto 3 weken in bezit (import duitsland) daar een grote proefrit gemaakt geen enkel probleem liep perfect.
Heeft iemand een idee, ik zit zelf nog niet te denken aan een andere motor!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sensor (of bedrading) defect of oliedruk te weinig?
Oliedruk laten meten en je weet meer.
Hoi Oldford.
De bedrading komt dat wel eens voor?,sensor is nieuw .
14 jaar
Alles kan, zeker na 9 jaar. Er kan best ergens een draadboom doorgesleten zijn. Even oliedruk laten meten en je weet het zeker.
Doorrijden met een te lage oliedruk kan grote schades veroorzaken.
Zelfs al is de oliedruk te laag, de kosten zijn nu nog te overzien. Als de lagers er uit lopen en er een gat in het motorblok komt ben je verder van huis.
[quote=oldford]Alles kan, zeker na 9 jaar. Er kan best ergens een draadboom doorgesleten zijn. Even oliedruk laten meten en je weet het zeker.
Doorrijden met een te lage oliedruk kan grote schades veroorzaken.
Zelfs al is de oliedruk te laag, de kosten zijn nu nog te overzien. Als de lagers er uit lopen en er een gat in het motorblok komt ben je verder van huis.[/quote]
Oliedruk gemeten 5 bar bij koude motor 2 tot 3 bar bij bedrijfstemperatuur,motor toch geflusht met de meter op de voorruit geplakt proefrit gemaakt ging in begin goed ongeveer 12 km gereden geen probleem totdat bij ongeveer 80 kmh valt de druk weg,motor stop 10sec later gestart normale oliedruk!.
Daarna 3km gereden en het zelfde weer!!.
Heb gehoord dat de nokkenasversteller ook een probleem kan veroorzaken,het begint een beetje vervelend te worden nog iemand een andere optie?
Carter wederom gedemonteerd aanzuigfilter dichtgeslagen met deeltjes (is bekent na motor flushen) morgen alles weer goed schoonmaken en geheel weer in elkaar zetten,en we gaan het meemaken of het probleem langer weg blijft hopelijk wel ik denk zelf dat het nog wel een keer gaat gebeuren.
Motor was (is) zeer versmeerd lange tijd geen beurt gehad na alles te hebben doorgezocht en gebeld blijkt dat 67000km geleden is!!!
Ik laat wel even weten hoe het verder gaat gegroet.....................................................................................................................
14 jaar
Nou ook dit konijn is uit de hoge hoed: nokkenasversteller pakking was een beetje opgelost cq beschadicht, dus de druk viel bij warme motor retour in het carter!! pakking vervangen en nu na ongeveer 500km nog geen melding weer gehad.
Volgens de HH specialisten was dit niet mogelijk ,het kan dus wel!.
dit verhaal kreeg ik te horen van een garagehouder die ooit een versteller had vervangen van een v70 II met het zelfde probleem als de goede man alleen de pakking had vervangen had het ook wel gewerkt, maar dit terzeide.
Conclusie: nokkenas versteller KAN een oorzaak zijn voor wegvallen oliedruk.......................................
14 jaar
Goed te horen dat het opgelost is. Bedankt voor de feedback.
Ik ben er bijna van overtuigd dat het wegvallen van de oliedruk niets te maken heeft met de nokkenasversteller en zeer zeker de pakking niet,dan heb je een lekkage naar buiten toe.
Wat wel kan is dat deze sensor een verkeerd signaal naar de regeleenheid geeft en daarom ook het oliedruklampje gaat branden,dat komt wel is voor,maar niet zoals jij het schetst!
Maar het probleem is opgelost,daar ging het om!
[quote=Ramon9285]Ik ben er bijna van overtuigd dat het wegvallen van de oliedruk niets te maken heeft met de nokkenasversteller en zeer zeker de pakking niet,dan heb je een lekkage naar buiten toe.
Wat wel kan is dat deze sensor een verkeerd signaal naar de regeleenheid geeft en daarom ook het oliedruklampje gaat branden,dat komt wel is voor,maar niet zoals jij het schetst!
Maar het probleem is opgelost,daar ging het om![/quote]
Ik ga er toch van uit dat de nokkenasversteller de boosdoener is geweest omdat er inwendige oliekanalen in het voetstuk zitten als het pers en retour gedeelte niet goed afdichten krijg je dat fenomeen,dat zie je dus niet aan de buitenkant!.
Maar het loopt tot nu toe weer zonder problemen.
Bedankt allemaal voor de feedback........................................
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar