1.) Af en toe resoneert mijn auto tijdens het schakelen. met een aanhanger of caravan erachter merkt je het wat vaker, omdat er dan in bergen wat meer terug geschakeld word.
Laten we zeggen ik rijd 100 Km/h. Ik ga een berg op en de auto schakelt eerst 1 en dan twee trappen terug. Vervolgens is de auto weer op snelheid en dan schakelt deze verder.
Het toerental is dan ongeveer 3200. Hij schakelt door en dan resoneert de auto bij ongeveer 2500 toeren meteen daarna schakelt hij door naar de laatste trap en zakt het toerental terug naar ongeveer 2200 toeren. Dat resoneren voel je dan echt door je hele auto heen, maar het is heel kort.
Uiteraard komt dit niet continu voor, maar af en toe.
Bak schakelt voor de rest rustig en vrijwel zonder te "hakken".
Ik kan er maar niet achter komen wat het is.
2.) Als je stil staat en de motor draait stationair en ik heb de rem net ingedrukt, dat deze net niet meer verder rolt, dan hoor je soms in 1 keer het toerental iets omhoog gaan en de auto trekt dan ook net door de rem heen en moet je de rem iets harder intrappen.
Ook tijdens het rijden is het soms net of je een soort "na gas" hebt. Je laat het gaspedaal los en het toerental valt dan niet meteen weg, dit komt tot nu toe alleen voor als het erg warm is en je vooral veel korte stukjes rijd (dus veel optrekken en afremmen).
Alvast bedankt voor het bevrijdende antwoord :-)
Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
punt 2
het zou kunnen dat je de stationiaar regelkelp voelt
hij zorgt voor een x aantal toeren (tussen 750 en 850 rpm ongeveer)
wordt er iets meer kracht gevraagd dan zou de toeren zakken dus hij geeft dan iets bij
misschien dat je dat voelt
maar staat de auto eigenlijk wel even stil voordat je dit krijgt of is dat meteen
[quote=trucker0werner]punt 2
het zou kunnen dat je de stationiaar regelkelp voelt
hij zorgt voor een x aantal toeren (tussen 750 en 850 rpm ongeveer)
wordt er iets meer kracht gevraagd dan zou de toeren zakken dus hij geeft dan iets bij
misschien dat je dat voelt[/quote]
Dan zou het dus betekenen dat als de airco aanslaat het toerental zakt en weer omhoog wordt getrokken. Maar dat zou dan betekenen, dat uit eindelijk het toerental gelijk blijft en je dus geen verschil zou moeten voelen.
Maar als de Airco uit zal vallen, dan zouden de toeren dus weer meer moeten worden en weer moeten zakken toch? Dat idee heb ik niet.
De auto staat voor zover ik weet wel even stil. Nou moet ik een gok je doen..... een seconde of 15.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar