Volvo 850: BDP sensor weerstand

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 20v

Kan iemand mij vertellen wat de weerstand zou moeten zijn van de BDP sensor voor deze type auto?

Heb hem al eruit en getest komt op nul, lijk mij dat dat niet goed is, maar was toch benieuwd wat het zou moeten zijn.

Alvast bedankt,

Martin

MWMautos

Geplaatst door MWMautos (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

54 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Martin; om vergissing uit te sluiten, langs de sensor draait het vliegwiel met een onderbroken tandkrans ?
Weerstand op kamer temperatuur 220 ohm +en - 60. Als het spoeltje onderbroken is ...........vervangen .!
Succes.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Dag Punt,

Bedankt voor je reactie. Ja, het betreft de krukas sensor. Ik heb net een andere van een werkende 850 gemonteerd, maar zonder succes...

Het probleem: Auto wil niet aanslaan. Probeert niet eens, maar met aantrekken gaat het wel. Dan loopt die even beroerd voor een minute, maar dat gaat over. Ik vind hem lichtelijk ruig stationair lopen, maar blijft wel keurig op dezelfde toeren draaien.

Na dat die heeft gelopen kan je hem uitzetten en zonder moeite weer starten. Laat je het een uur staan, dan is het flink door starten, maar wil nog wel. Als die overnacht staat, volgende ochtend weer helemaal niks meer...tenzij je hem aanduwt.

Ik had al een probleem gevonden die lijkt precies op die van mij op de pro kant van dit forum...ze hadden het over de "starttoerental te laag door te veel weerstand in plus en of min kabel...startmotor kan ook."

'Monar' heeft dmv dit advies het probleem kunnen oplossen...maar ik snap niet wat hij heeft gedaan om het te verhelpen en dat probleem is dus gesloten, dus kan ik niet meer vragen.

Nou is deze 850 van mij net voorzien van een nieuwe startmotor...maar ik ben een beetje door mijn verstand...dus...help, please.

Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Grote kans dat je de aansluiting om moet draaien . Kleuren ..........niet op letten , kan hier wel cursus geven maar de timing is bij verkeerde aansluiting geheel van slag . Groet .

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Weer bedankt voor het meedenken Punt. Helaas is je uitleg niet erg duidelijk voor mij. Mogelijk omdat nederlands niet mijn moedertaal is...damn americans...lol

Voor mijn eigen begrip; aansluitingen wisselen...welke aansluitingen?

---------------

Wat ik tot nu toe heb kunnen bereiken: Ik was bezig om de bougies een voor een te testen op vonk....cyl. 5, geen vonk. Cyl. 4, onregelmatig vonk..., geel, dan blauw en ook niet altijd...maar met de bougie los en tegen de motorblok sloeg de motor aan!

WTF? Nou ja...

Alle bougies eruit. Een beetje aanslag op de electroden, maar niets heftig. Toch grundig schoon gemaakt en weer vast. Starten, maar weer helemaal niks. Cyl. 4 weer los en tegen de blok aan een met starten probeerd de motor dan wel even aan te slaan, maar het vonk is erg onregelmatig en uiteindelijk na kort te starten houd het op en geeft geen vonk meer. Ik vind het toch bizar.

Maargoed, Ik heb toevallig een bobine liggen, dus heb ik die er tussen gezet en terwijl de luchtfilter toch los is heb ik de kap los gemaakt. Er zit een hoop aanslag aan de elektroden. Ik heb ook een kap ergens liggen dus ga ik die opsporen, schoon maken en monteren...kijken waar dat mij brengt.

Maar ik begin steeds meer te leunen naar mogelijk het nokkenassensor, al lijkt die al redelijk recent vervangen te zijn...ik vermoed de aanslag en symptom te zijn van iets anders, idd waarschijnlijk timing wat niet 100% is.

Uitlezen morgen bij dealer is wel een optie, maar ik hoop dat het niet nodig is.

Als dit iets duidelijker maakt voor je Punt, hoor ik graag van je. Alvast bedankt.

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Bobine er tussen, kap vervangen...Niks.

Oude D. kap had erg veel witte aanslag aan de aansluiting van de bobine.

Bollocks.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Nokkenassensor geeft een weerstand van 35 ohm. Van mijn begrip moet deze tussen de 200 en 400 zitten. Nieuwe krukas sensor geeft ~310. Morgen even een nokkenassensor regelen.

Maar ik blijf open voor opinions.

gr.,

Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Martin het is dezelfde techniek als van renault ( schrik ) . De sensor maakt een wisselspanning door die nokken en bij die grote nok ook een sprong . Dit is niet het bdp ,die is 90 krukas graden verder . Bij renault verkopen ze nu ook Bdp sensoren zonder stekker . Dit is eenvoudiger in plaats van 10 uitvoeringen. 2 draadjes blauw en zwart . Knip je nu die stekker er af en maak je een soldeerverbindig heb je 50 % kans dat het goed is . Maak een tijdelijke verbinding om te zien of de motor aan slaat . Zo niet of slecht draaien en hikken . ............Verbinding omdraaien in dit geval zwart op blauw en zo verder . Nokkenassensor is een hallsysteem en geeft bij deze motor aan de ECU door welke cilinder aan ontsteken toe is. Meet of er een aan/uit puls van deze sensor komt , te meten met een led- tester. Met de taal gaat het wel goed !! Nu nog wat terminologie en je zit gebeiteld . Groeten.

Herman BMW (0) PRO, 11 jaar geleden

Waarom lees je hem zelf niet uit d.m.v. knippercodes?'
http://www.scandcar.nl/

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Punt: Ok, ik zal het morgen even proberen. Voor de duidelijkheid, je bedoeld de stekker van de krukas sensor, niet van de nokkenas, toch?

Herman: Bedankt voor de link, dealer zit om de hoek en uitlezen doen ze gratis voor mij. Erg handig, led testen, maar voor mij bied het net wat meer zekerheid om het door de dealer te laten lezen.

Allebei, vriendelijk bedankt. Ik houd je op de hoogte.

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Op de stekker van de sensor zelf; wit / rood

Van de kabelboom; rood / blauw

Maar dat maakt in pricipe niet uit. Ik dacht ik meld het maar even. En nu even door verbinden.

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ok, bedrading gewisseld, echter geen resultaat.

Ik krijg wel stroom naar de bobine, maar geeft geen vonk tijdens starten, maar wel een zwakke vonk zodra je stopt met starten. Eentje.

Nokkenassensor krijgt ook iets meer dan tien volt met contact aan, maar 35 ohm weerstand lijkt mij nog steeds niet goed.

Dus, de vraag is, stuurt de nok. sensor info naar de ECU en daardoor de benodigde kracht naar de bobine, of zou de bobine hoe dan ook stroom moeten geven en de sensor de timing van de vonk gewoon in de war brengen en mij ook in de process?

Zoek, zoek.

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ok, bobine test uitgevoerd, die is nog goed. (oldford: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... )

Geen vonk van bobine tijdens starten. Moet dan toch wel aan nokkenassensor liggen. Ik denk dat ik toch de boel zelf ga proberen uit te lezen. Geen zin om de ding aan te slepen om naar de dealer te rijden. Ook natuurlijk geen zin om 160 € neer te leggen voor en nieuwe nok. sensor. Maar, wie dan wel...

Misschien toch op de sloop kijken, maar dan als die nog steeds niet start is het niet zeker te zeggen dat de tweedehandse sensor ook goed is...

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Volgens mij is er bij een motor die niet draait altijd een foutcode bdp sensor. Bij renault en meer merken is dit standaard . Waarde meten is wat je moet doen voor het kopen. Je laatste vraag.... ..het antwoord staat in# 8.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

He Punt,

Alvast weer bedankt voor je tijd. Ik begin nu lichtelijk geirriteerd te raken met deze auto...Ik heb het vermoeden dat ik iets verkeerd doe wegens gebrek van verstand.

Ik heb nog een nokkenassensor opgehaald van de sloop vandaag met de goede waardes. Gemonteerd en weliswaar een andere geluid tijdens het sstarten, maar nog steeds niet aanslan. Ik dacht ik probeer toch eeven een scheutje snelstart, en toen sloeg die wel aan na een pootje starten, maar liep beroerd en viel weg.

Na het heel even lopen heeft motor een andere geluid tijdens het starten, heel duidelijk als een auto waarvan de timing niet goed is afgesteld.

I'm about to give up. Iemand opzoek voor onderdelen van een 850 in keurig staat? haha...

Nee, ik geef niet makkelijk op, maar ik kan niets anders dan aan deze auto denken, en ik wordt er gek van. Wat doe ik verkeerd?

Gr.,

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Nog steeds aan het zoeken. Kwart voor 11, klaar voor vandaag.

Van alles en nog wat gemeten...alles klopt. Genoeg stroom bij alles, injectie, bobine, distributie, startmotor, stappenmotor...

Wat mij opvalt; 1: ik hoor een gezoem van stroom uit de stappenmotor als deze op contact staat. Ik heb zelf ook een 850 gehad voor deze en kan me niet herinneren zo'n harde zoem te hebben gehad. Het valt ook niet weg. Stationair lopen deed die wel zonder geschommel nadat die was aangeduwt.

2: De bobine. Als je de kabel naar de kap los haalt en tegen een massa bout aanhoud, starten, zodra je stopt krijg je een mooie krachtige vonk. Een keer. Als je weer start en stopt, geeft die niks. Stroom is nog wel te lezen, maar vonken doet die pas weer als je 10 minuten heb gewacht.

Als de bobine het probleem was, dan zou die niet willen lopen, met aanduwen of niet...of zie ik dat verkeerd?

Als de stappenmotor van slag was, dan zou die niet stabiel stationair willen lopen.

Ahg, nog een lang bericht. Mijn hoofd zit vol van volvo. Simpelweg, hij krijgt geen vonk. Uiteraard mogelijk dat ik twee foutieve bobines heb liggen. Een is wel afkomstig van een 10v 850...maar volgens mij zijn ze hetzelfde.

Alle input is van harte welkom.

mvgr.,

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ok, even overnieuw...

Auto geeft geen vonk.

-Bobine getest, 12v aan de rode kabel, even tikken met een massa, sterke vonk.

-BDP (krukas) is vervangen.

-Nokkenassensor geeft goede puls van signaal draad. Ook goede weerstand.

-Stroom bij injectie stekkers.

-Zekeringen allemaal nagekeken.

-Massa kabels allemall gecontroleerd.

Maar nog steeds geen vonk bij starten. Auto klinkt tijdens het starten als of niet alle keppen goed open en dicht gaan. Nokkenassen draaien wel rond.

HELP.

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Me again.

Ik zit toch te denken in de richting van de temp sensor. Ik heb hem weer even aangeduwt vanochtend gewoon om te kijken en luisteren. De auto loopt echt goed, en is ook niet moeilijk aan te duwen. Je moet gas blijven geven voor ong. een minuut, maar dan blijft die wel gewoon zelf lopen. Timing is allemaal prima, geen hik. Stationair schommelt die wel iets, maar niets noemenswaardig. Wat mij wel opviel is dat de temp. meter op het dashboard erg schokkerig omhoog stijgt.

Mijn vraag: Zou deze sensor kunnen veroorzaken dat de motor geen vonk geeft? En/of zou de stappenmotor kunnen veroorzaken dat de motor geen vonk geeft?

Hij loopt zo mooi als die loopt, en als die eenmaal op temperatuur zit dan start die ook zonder moeite. Hoe langer je hem laat afkoelen, hoe langer je moet doorstarten.

Als de nok. sensor niet goed was, zou die toch meestal meer moeite geven bij een warme motor?

Any ideas? Alvast bedankt.

Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Heb je al aan het contactslot gedacht . ? Bij aanduwen of trekken gebruik je de startstand niet van dat slot .
Temp. en een vonk op de bobine daar zit geen verband tussen . Succes met zoeken.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Met een slecht contactslot wil de startmotor nog rond draaien? Hoe kan ik hem testen?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Dan kom je waarschijnlijk handen te kort . Haal de kap(pen) rond het slot weg en meet of er een spanning weg valt als de startmotor spanning moet krijgen .
Bij een bekend duits merk is dit zo bekend werk dat je gelijk naar het magazijn loopt om dat elektrische deel te skoren. Om je vraag te beantwoorden ......Ja dat kan .

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ik zal het even controleren. Ik waardeer je hulp Punt.

Ik heb de auto een paar uur laten staan na aanduwen vanochtend en deze keer heeft die zonder moeite weer gestart. Ik ben niet van overtuigt dat het probleem is opgelost, want ik kreeg hem niet aan de praat zonder eerst aan te duwen, maar het viel me wel op dat die toch een hogere toerental maakt tijdens het starten nu. En ook een flink verschil.

Ik heb wel voor het aanduwen vanochtend het aansluiting van dat groep rode kabels aan de plus af geknipt en opnieuwe erin geklemt. Was wel een beetje groen, maar niet heel erg...

Ik ga sowieso het contactslot controleren. Ik ga ook nog een keer om de motor lopen en goed kijken dat ik alles wat te maken heeft met de accu goede, schone contacten hebben. Begin toch steeds meer te leunen naar het verhaal wat Monar ook had meegemaakt: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ik had het een beetje afgewezen omdat met een 'voltage drop' test leek alles in order te zijn en ik was niet overtuigt dat het startmotor een te lage toerental draaide. Maar als ik hem nu hoor starten, was het zeker vertraagt.

Bedankt weer voor het meedenken, ik zal even melden hoe het wordt.

Groet!

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Bezig met een andere klus vandaag, geen tijd gemaakt voor de Volvo.

Vanochtend wel geprobeerd aan te zetten, niet gelukt. Vanmiddag uit een onbedwingbare niewscherigheid toch weer even starten en bam, sloeg die vrij wel meteen aan.

Na dagen niet zelf te willen lopen, doet die het maar in een keer. Kennelijk heb ik toch wel iets beter gemaakt, maar niet 100%.

Zodra Ik alle contact punten heb grondig na gelopen, ECU een extra massa en de contactslot heb gecontroleerd dan horen jullie wel weer van mij. Eerst even deze Fiat nieuwe remmen geven en een peugeot met schade weer netjes maken.

Weer bedankt!

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Goedemorgen,

3 dagen geleden heb ik alle contact punten los gemaakt, schoon gevijld, vast gezet en ingespoten met vocht wering. Sindsdien is het starten en lopen. Ook geen slecht lopen voor het eerst 30 seconden, gewoon goed. Toch een te lage starttoerental wegens te veel weerstand in de plus of min kabels.

Ik heb ook de auto uitgelezen via de OBD. Het gaaf aan 1-2-1, luchmassameter, maar is in middels gewist en niet terug gekomen. Ook heb ik de service lampje uit kunnen zetten door middel van deze pdf:

http://www.dcccl.nl/migrated/850/OBD1%20...

Misschien handig voor anderen. Bedankt voor iedereen's tijd, voornamelijk Punt.

Groet,

Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Nu je wat meer van de techniek van de wagen weet ............Nooit meer weg doen.! Veel plezier er mee. Groet.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Met mij weer,

Zo, na een tijdje genieten van deze auto staat tie weer stil. Al een hele tijd zonder problemen een aantal duizend kilometers op de auto gezet. Enige wat mij opviel is dat ik af en toe vond dat ik wel redelijk lang moest doorstarten voordat die ging lopen, maar was niet ernstig. LMM was ook in de foutcodes te lezen, wel te resetten, maar komt wel terug.

Maar gisteren ging mijn vrouw de kids ophalen van school, een belachelijk klein stukje van max 2 minuten rijden. Na ong. 3 uur wilde ik weg rijden en starten, maar niet lopen. Nou dacht ik dan duw ik hem wel weer aan, maar dat ging ook niet.

Ik denk als eerste aan de nokkenas sensor. Verder heb ik niet gekeken voor vonk, dus ben ik wat voorbarig om dit probleem al te gaan voorstellen, maar ik had toch een vraag:

Bij het aanduwen, de auto doet echt geen klap, helemaal niets. Meestal hoor je tenminste wel wat, maar deze is echt volledig dood. Ik heb mijn twijfels dat het aan de nokkenas sensor ligt. Ik heb geen keihard bewijs om dit te onderbouwen, maar het voelt gewoon anders. Verder, lijkt deze nok. sensor ook als nieuw.

In ieder geval, ik zou sowieso voor vonk moeten gaan testen, en uiteraard eerst kunnen uitsluiten of het aan de sensor wel of niet ligt. Zou het soms lang moeten doorstarten een teken kunnen zijn van een opgevende nok. sensor?

Alvast bedankt,
Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Misschien is een meting van de brandstofdruk een optie. Dit is iets wat niet door een ECU gemeten wordt . Hoor je bij contact aan zetten de pomp in de tank zoemen . Controleer ook bij uitval of de ontsteking of de benzinedruk weg valt '!!.
Als de luchtmeter een fout geeft welke is deze dan. Vergelijk bij uitlezen ven het MMM de waardes met de werkelijkheid . Foutcodes worden vaak alleen gegeven als er een onderbreking of sluiting is .
Hoe jonger de wagen des te meer afwijkingen met de werkelijkheid worden weergegeven.
Maak er studie van . Een monteur leert dit ook niet in een week .
Groeten.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Mass airflow sensor: 1-2-1. Bij hard optrekken voel je soms een haper/inhouden. Weet wel bijna zeker dat de LMM aan vervanging toe is, hier heb ik al wat ervaring mee.

Verder, je was spot on. Zoals ik zei, was ik een beetje voorbarig om direct te posten voordat ik de basis dingen hadden gecontroleerd. Vonk en brandstof zijn altijd de eerste checks. Ik hoor wel een gezoem bij het op contact zetten, maar dat is de stappenmotor. Ik heb geen druk op de fuel rail, dus eerst even de relais controleren dat het daar niet aan ligt, maar ik ga er vanuit dat de pomp vervangen moet worden. Dat zal wel overeenkomen maar een paar 'klachten'.

Ik blijf open voor alle advies. Ik zal de oplossing melden zodra het zover is.

Weer bedankt voor het meedenken!

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Om zeker te zijn dat ik niet voor niks de pomp vervang heb ik voor stroom gemeten. Pomp krijgt wel stroom maar slaat niet aan. Verder heb ik toch ook de twee relais gecontroleerd, (op de radiateur en in de zekeringkast) deze funtioneren naar behoren. Morgen dus een andere pomp fixen en rijden weer, durf ik wel te zeggen.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Bij het contact aanzetten draait de brandstofpomp maar enige seconden !!!! Als de pomp dan stopt moet er wel enige tijd druk in de aanvoer bij de rail op de motor blijven . Zet je op die leiding een manometer , dan moet een goede pomp tegen de 10 bar druk kunnen maken . Ook is de hoeveelheid heel belangrijk , Het moet flink spuiten en een literblik is in 5 tellen vol . Check of dat zo is.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ik zat naast de pomp terwijl mijn vrouw de auto op contact zette, met mijn voltmeter op de stekker. Inderdaad ong. 3-5 sec. stroom, maar al zit ik er boven op met dat paneel los, maakt de pomp nul geluid.

Nog steeds goed advies, wel mooi om te weten. Als het veel werk was wat miss. voor niks werd gedaan, dan zou ik zeker verder uitzoeken of het nodig was. Bij deze ga ik gewoon een andere pomp erin drukken en zien we wat er gebeurd.

Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Ik zou toch eerst even zien of er genoeg brandstof wordt aangevoerd .
Systeem relais goed . ?? Ik hoor wel het vervolg.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Er word helemaal geen brandstof gestuurd. Geen druppel. De pomp doet niks.

Systeem relais checked, de grijs op de radiateur en 103 in de zekeringkast. Allebei door verbonden, nog steeds niks van de pomp.

Je hoort het zeker

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ok...zo ik heb de pomp eruit gehaald. Was toch benieuwd wat die zou doen als ik hem direct aan zou sluiten op een accu. Ik was zo zeker ervan dat deze niet werkte dat ik niks deed om mezelf voor te bereiden voor de scheut benzine die er nog uit zou komen. Needless to say, ik ruik nu heerlijk naar benzine.

Dat vond/vind ik heel apart, aangezien ik dezelfde hoeveelheid stroom kon meten bij de stekker. Dus, pompje er weer in, stekkertje er weer op, auto op contact en? zmmmmmm...

Starten, vrij direct lopen.

To top it off, merk ik dat die aanzienlijk beter start, gelijkmatig iedere keer, trekt geleidelijker op en wat rustiger stationair loopt. De filter onder aan de pomp was wel vies, maar niet tot het punt dat dat geen benzine er door zou laten.

Maar nu het volgende. Na een ritje heb ik de auto weer uitgelezen, code 1-4-1 en 1-2-2. 1-2-2, air temp. sensor, geen probleem, en 1-4-1 ben ik niet zeker van. Enige wat ik kan vinden is olie temp sensor voor aut. versnellingsbak, maar ik heb geen automaat.

Verder, af en toe, als ik op het knopje druk om de achterruit schoon te maken, gaat het dashbord gekke dingen doen, klok valt langzaam uit, temp en benzine meter vallen weg, toerental schiet omhoog en springt dan heen en weer. Zodra ik los laat is alles weer normaal. Dit gebeurt ook zelden, hij werkt vaker dan niet. Massa connectie bij de ruitenwisser motor achter in? Iemand ervaring hiermee?

Ik heb iemand die deze auto wil kopen van me en wil ervoor zorgen dat alles gewoon goed is voordat die weg gaat.

Alvast bedankt!
Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Heb je de lijst van foutcodes bij de hand ? 122 is de temp meter ... signaal ontbreekt. Er zijn er 2 ,koelwater en inlaatlucht . (zit in de inlaatslang)!
Code 141 bestaat niet . Kan het 241 zijn EGR malfunction. Als die gedeeltelijk open blijft staan draait de motor slecht of slaat af !
Vroeger rook benzine nog lekker ,,.......... tegenwoordig lijkt het verf- afbijt. LOL
Maak anders naar die pomp een aparte aanvoer met relais .
Komt vast goed. We zijn der bijna!

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Geeft zeer duidelijk 141 aan. Ook gewist en weer een stukje gereden dan weer getest. 141. Auto loopt soepel, maar is wel twee keer onverwacht uitgevallen tijdens stationair lopen, maar alleen in de eerst minuut of twee rijden. daarna niks te merken. Beide keren gelijk weer starten en door rijden. Hoe dan ook is de EGR makkelijk te controleren en zal ik zeker doen.

Dit heb ik wel gevonden:

http://www.volvoclub.org.uk/tech/service...

Iets meer dan een 1/4 naar beneden scrollen en zie je "ENTERING SELF-DIAGNOSTICS - IGNITION SYSTEM." Daar geeft het aan dat 141 de VSS (vehical speed sensor) is, terwijl de vliegwiel draait. Is de VSS niet gewoon de BDP sensor?

122 en 141 zijn de enige codes. Trouwens, deze code 141 wordt opgeslagen in A3, niet 2 of 6. 2 en 6 geven 111, 3 geeft 141 en 7 geeft 122. Soms denk ik dat mijn ecu in de war is...?

Ik weet niet of benzine nu meer stinkt of dat dat een geur is die kinderen gewoon lekker vinden. Hoe dan ook, blijft het wel lang stinken. Beste is niet te wassen, ik heb uitgevonden dat de geur sneller weg gaat als je het gewoon laat verdampen.

Women like stinky men. :P

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Het is weer zo ver. De auto deed het vanochtend weer niet. Uiteraard zat ik op de parkeerplaats, niet thuis, dus zonder gereedschap. Gelukkig zat brezan om de hoek, een paar dingen gekocht om de relais weer te overbruggen, echter geen resultaat. Voor relais 103 in de zekeringkast moet het van 87 naar 15, maar ik weet niet wat naar wat moet voor de bekrachtigings relais, dus is goed mogelijk dat ik dat verkeerd heb gedaan. Wel meerdere combinaties geprobeerd.

In ieder geval heb ik hem weer aan de praat gekregen dmv de pomp weer los to draaien, direct op de accu te zetten en weer te monteren. Starten, lopen weer. Deze keer wel opgelet dat ik niet onder de benzine werd gespoten. ;)

Toch eerst de grijse relais op de radiateur vervangen. Ik denk dat deze misschien wel de boos doener is. Wat denk jij Punt?

Martin

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

Als ik dit alles zo eens door lees komt bij mij behalve het contactslot, het brandstof (rode)relais in de zekeringenkast, grijze pompbekrachtiging relais boven de radiateur nog één ander redelijk bekend fenomeen naar boven. Een aanwijzing in die richting gaf me ook al de dashboard problemen. De min pool klem op de accu! De kabels zitten in een wurgpijp die onder 90' aan de accuklem zit. Neem een grote wurgtank en knijp deze een goed na. ik had zelf ook de gekste problemen tot dat ik een startkabel op de accupool zette en de anderekant ervan op het motorblok zette. Weg problemen. Alles na gelopen mbt massa aansluitingen, schoongemaakt, niets hielp tot ik de accupool verbindingen met de kabels na kneep. Sinds die tijd heb ik geen problemen meer gehad. Soms kun je het merken doordat je accupolen warm worden. Laatst ook een V70 met hetzelfde probleem gehad. Ook daar diverse problemen en zelfs de startmotor werd als oorzaak aangegeven door de boschdienst. Ook hier weer de min-accuklem verbinding met de blauwe kabels.
Succes, Ruud

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Ik geef wel allerlei suggesties maar kan niet over je schouders meekijken . Net wat Ruud zegt, meet met een voltmeter of er spanningval is op het moment dat je start . Dan niet meten op de accupolen maar op de kabels .
Als de accuklemmen er toch al verdacht uit zien vervang ze dan .
Aanvankelijk is de vraag hoeveel ohm de BDP sensor heeft . Maar van het een komt het ander . Straks zien bekenden je nog rijden met een laptop op de bijrijdersplaats . lol.
Groeten.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Vriendelijk bedankt voor het meedenken! Mijn relais onder de zekeringkast is groen, # 103. Ik zal een foto nemen.

Min pool ga ik controleren, spanningval zal ik meten, weerstand kan ik ook weer nakijken, was toen wel goed.

Verder, denken jullie mogelijk dat dit aan de tank niveaumeter kan liggen? Zou het mogelijk kunnen zijn dat als die leest dat de tank leeg is dat de pomp niet wordt aangestuurd?

We komen er wel, hoe dan ook. Al moet ik rond rijden met en laptop op schoot. lol

Martin

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

Voor de goede orde: aan de accuklemmen was in beide gevallen zowel bij de V70 als de 850 helemaal niets te zien. Toch na-wurgen met een grootte krimptang!!!

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ik heb een mega tang, ik ga 'em dood wurgen. ;)

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Ik zou 2 reparatieklemmen aanschaffen . Kan je gelijk zien of het bij de oude fout zat .

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

Hi Punt, reparatieklemmen gaat bijna niet, de kabels lopen direct achter de accu naar beneden en worden dan te kort ;(. Accuklem heeft een knijpbus onder 90' naar beneden. De blauwe kabel komt tussen de accu en het luchtfilterhuis naar boven.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Vraag eens bij de onderdelen-handel wat er te koop is . Stukje koperpijp haaksom en dat aan de 2 gaatjes m6 van de klem. In dat pijpje soldeer je de kabel . Verzin een list. !
Groeten.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Deze auto heeft geen EGR klep. Mooizo. De temp sensor aan het filterhuis functioneert zoals het hoort, dus vermoed ik de andere.

Min kabel aansluiting aan de klem is idd slecht. Erg gecorrodeerd. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe min kabel aanschaf voordat ik hem verkoop, wel zo eerlijk. De klem heb ik wel gewurgd, dus als het een probleem was zou dat wel tijdelijk wat moeten helpen lijkt mij.

Verder, de BDP sensor bij de krukas geeft ook de RPM door toch? Af en toe werkt mijn toerental meter niet, blijft op nul. Dit is ong. 50% van de keer. Ik had er zelf geen moeite mee, maar voor de verkoop moet die funtioneren. Als die op nul blijft, hoger in de toeren schiet die omhoog totdat je schakelt dan valt die weer direct naar nul.

o ja, ik zou de weerstand weer meten. Ga ik doen.

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Nog steeds starten en lopen, maar storing bij achterwisser is er nog wel, maar gaat nu wel direct over als een keer gedrukt is. Toerental werkt ook nog niet altijd. Toch iets meer met dat min pool proberen. Ik laat het wel weten.

Thanks

Martin

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Pomp is officieel dood. Ik heb zelfs een draad direct van de accu getrokken en aan de pomp in de tank aangesloten, doet het niet. Het vreemde is als de pomp niet in de tank zit dan slaat die wel aan, met dezelfde draad die ik hed getrokken naar de tank. Kennelijk als die echt moet pompen kan die het niet.

Meningen?

Groeten,
Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Martin is de massa-verbinding wel goed ? Geblokkeerde pompen komen regelmatig voor . Zorg er voor dat je zeker weet voor vervanging .

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Hallo Punt,

Massa van de pomp is goed.

In vloeistof pompt die niet, droog pompt die wel, het laatste beetje in de pomp spuit er ook sterk uit. Mijn twijfel is dat als die pompt het niet klinkt als een pomp die niet goed werkt, wanneer die werkt. Uiteraard heb ik niet enorm veel ervaring met kapotte pompen, behalve gewoon vervangen en verder...Maargoed, hij blokkeert als die moet echt werken. Sommige mensen hebben dezelfde kwaal. lol

Toch gewoon vervangen en kijken. Verder kan ik echt geen andere mogelijkheid meer zien. Moet haast wel de pomp zijn.

Weer bedankt,
Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Je ziet ook dat die pomp bij montage in wordt gedrukt . Maak die verbindigen des noods opnieuw ,tussen pomp en deksel, met nieuwe bedrading . De prijzen van die pompen liggen zover uit elkaar ,daar is geen pijl op te trekken . Maar als je voor zeker gaat .??!!!
We horen vast weer van je . M.v.g.

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Een week na het installeren van de nieuwe pomp heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Nog steeds niet geen volledig vertrouwen opgebouwd in het voertuig, want de laatste keer ging het ook een aantal dagen goed.

We shall see! Ik post weer over een week.

Trouwens, na het wurgen van de klem zijn de andere gekke klachten idd wel verdwenen, behalve dat het toerental alsnog af en toe uitvalt. Ik denk zelf dat het misschien niet goed werd aangesloten bij het maken van de kapotte kilometerteller. BDP sensor is wel goed.

Ruud10657 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=MWMautos].....Trouwens, na het wurgen van de klem zijn de andere gekke klachten idd wel verdwenen, .....[/quote]
Zoals ik al verwachte ;)

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ik was wel tevreden dat deze mankementen opgelost waren dus vandaag de auto verkocht!

Beetje een dubble gevoel, want na zoveel tijd in de auto te hebben gestoken deed ik het niet voor het geld en na te hebben gezien in wat voor een mooie staat deze auto is, was het eigenlijk zonder om het weg te doen, maar wel blij dat iemand echt een goede auto heeft overgenomen.

Dank aan iedereen voor het meedenken, voornamelijk Punt en Ruud.

M.v.gr.,
Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Hoe meer je van een auto weet ,doe je hem niet meer weg !
Martin zie nu maar weer eens zo'n auto te vinden .
Groeten. en geen dank.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.