Volvo 440: benzine lucht en slecht starten

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

verschillende problemen met mijn volvo.
als ik de auto stationeer laat lopen ruik je een zeer zware benzine lucht.
als ik weer ga rijden is deze lucht weg.
ook problemen met starten.
als de motor goed koud is ( na een nacht staan bijvoorbeeld ) start hij perfect.
echter na de eerste rit is het heel verschillend.
steeds vaker krijg ik hem met pijn en moeite weer aan. startmotor draait goed maar ik trap bijna met het gaspendaal door de bodem en na lang proberen springt hij dan aan en loopt dan heel even op 3 cilinders en dan is er ook weer die zware bezinelucht.
weet iemand wat dit kan zijn?

nancy8043

Geplaatst door nancy8043 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Weet je waar de benzinelucht vandaan komt? Voor, midden of achter uit de uitlaat?

nancy8043 (0), 14 jaar geleden

kan de bezinelucht niet echt localiseren. heb hem net stationeer laten lopen.
uit de uitlaat ruik ik geen bezine.
motorkap opengemaakt..ruik een beetje benzine...
in de auto ruik ik veel bezine????????

ben net weg geweest met de auto...toen ik starte en weg reed rook ik al bezinelucht..
toen ik stopte rook ik meteen weer bezinelucht.

toen ik daarna weer weg wilde rijden kreeg ik hem pas weer met heel veel moeite aan..
sleutel draaien en maar op de gaspendaal pompen en hopen dat hij happerend start en de eerste paar seconden
op 3 cilinders draait en een hele erge bezinelucht.

rensk001 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is dit een carburateur motor?

nancy8043 (0), 14 jaar geleden

ja ..is carburateur

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Alles bij elkaar denk ik aan een niet goed werkende vlotter in de carburateur.
Pas op hiermee, het gevaar dat de motor (of complete auto) afbrandt is niet denkbeeldig.

rensk001 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit waren toch wel een beetje probleem auto's. Er zit op het schutbord een dampafscheider. Deze kunnen lekken.
Alleen te vervangen door een nieuw type benzinepomp.Ook kan de carburateurvoet krom zijn en dan starten ze warm heel slecht. Spruitstukpakking wil ook nog wel eens lekken. de vlotter kan inderdaad blijven hangen. Hier moet een veertje aanzitten. Al met al goed zoeken.Werkt de carburateurkoeling wel?Met warme motor moet de gewone fan lucht blazen op de carburateur. De laatste versies hadden een apart motortje hiervoor.

nancy8043 (0), 14 jaar geleden

bedankt voor jullie reactie's.
ik zal eens gaan kijken of ik hier iets mee kan.

nancy8043 (0), 14 jaar geleden

het probleem met de benzine lucht is opgelost.
een slang op de verdamper lekte benzine.
nu op naar het volgende probleem met het starten.
ik zal het nogmaals uitleggen.

met een koude motor start de auto perfect.
met een warme of lauwe motor start hij soms bijna niet meer.
dan moet ik veel pompen met het gaspendaal en met hakken en stoten springt de motor dan aan met eerst een
flinke zwarte wolk uit de uitlaat en dan stinkt de hele straat naar benzine.

rensk001 (0) PRO, 14 jaar geleden

De motor verzuipt dus. Kan liggen aan een niet goed werkende carburateurkoeling. Deze zit hier speciaal voor op. In 1988 toen deze auto's uitkwamen hebben we alle auto's later moeten voorzien van een carburateurkoeling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.