Ik ben net de trotse eigenaar van een Volvo 440 1.8i uit september 1995. Kort geleden overgekocht met een defecte LPG installatie. Na kort testen heb ik kleine stukken op een parkeerplaats op LPG gereden maar met heel weinig vermogen, als ik het gas losliet viel de motor kort daarna stil. Sinds dat ik een paar keer de LPG knop ingedrukt heb en de motor dus kort op LPG heb laten draaien komt ineens het probleem van slecht starten op benzine, terwijl dat normaal prima gaat. Na het starten wegrijden is geen probleem, bij lage toeren lijkt er niks mis mee te zijn, totdat je ineens meer vermogen vraagt maar dat niet krijgt. Boven de 4500-5000 toeren kom ik ook niet meer uit. De snelweg op is geen optie, rijdt niet harder dan 70 km/h. Op lpg heeft hij het nooit gedaan, al een tijd niet meer. En op benzine rijd hij dus alsof hij nog maar 10% vermogen heeft, verschil tussen plankgas en half gas merk je niet. Hij houdt dus de hele tijd in.
Vandaag heb ik gekeken naar de luchtinlaat, nieuw filter erop gezet en gekeken of daar iets mis was, het enige wat geconcludeerd kan worden is dat het oude filter vuil was. Toen weer een proef rondje gereden maar geen verbetering tov eerst, nog steeds 'geen' vermogen. Ik heb alle bougies gechecked, vonken doen ze sowieso, je hoort duidelijk dat de cilinder stopt als je de bougiekabel even lostrekt.
Ik heb dingen gelezen over een luchtmassameter die voor deze problemen zou kunnen zorgen, alleen weet ik niet waar deze zit omdat het een gasinbouw betreft. Bijgevoegd een paar foto's van de motor nu. Op foto 2 zit een kabel die ik even losgetrokken heb, maar dat is waarschijnlijk niet de LMM. Het leverde geen verbetering op, rondje rijden ging met net zo weinig vermogen als daarvoor.
alvast bedankt.
Martijn
[url=http://img257.imageshack.us/i/2308200909...][img]http://img257.imageshack.us/img257/6615/...[/img][/url]
[url=http://img6.imageshack.us/i/23082009091....][img]http://img6.imageshack.us/img6/982/23082...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je vermogen kwijt wilt raken, moet je vooral zo'n open filter midden in de motorruimte hangen.
Kan ie heel goed heel warme lucht opzuigen waarin weinig zuurstof zit.
Kun je beter terugbouwen naar een standaard luchtfilter inclusief huis.
Ik heb de hele originele installatie weer teruggezet, en daarvoor een nieuwe platte luchtfilter gekocht, maar de problemen worden er niet minder om. Zoals ik van te voren al had geconcludeerd ligt het niet aan de luchtinlaat. Momenteel was het zelfs zo dat bij het lostrekken via die stekker bij foto 2 de motor ineens standaard naar 2000toeren ging om daar 'stationair' te draaien.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar