Beste mensen, ik heb de volgende problemen met mijn 440 1.8 benzine CVT automaat
Auto start goed, stationair 1000 toeren zonder problemen. Echter als ik de versnelling op D zet begint de motor te trillen en rukt de auto naar voren. Tijdens rijden voel ik de trilling op het stuur en dashbord. Zodra ik vol gas geef houd de trilling op. Ook heb ik gemerkt dat als ik op +/- 3000 toeren rijd geen trilling meer over is en rijd zeer soepel. Ook als ik de versnelling op L zet houd de trilling op want dan draait ie op 4000 toeren en zonder problemen. Echter als ik onder de 120 km rij voel ik de trilling heel goed.
Vervangen zijn bougiekabels, bougies, verdeler. Ik heb de auto zo gekocht, zou het kunnen zijn dat de volgorde van de bougiekabels niet juist is aangeloten op de verdeler?
Wat is de oorzaak van de trilling eigenlijk. Ik ben een beginnende volvo rijder en vind deze auto heel goed.
Wie kan me helpen? a.u.b.
Alvast hartelijk bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, ik zou maar eens beginnen met het vervangen van de olie op de automaat bak, en laten spoelen, en ook denk ik dat het probleem kan liggen bij de motorsteunen.....
bedankt voor je reactie
om de hoeveel km moet de automaatbakolie vervangen worden, want volgens de boekje is de grote onderhoudsbeurt 12.000 km geweest
heel veel onderdelen zijn vervangangen.
Wat ik heb gemerkt is dat als ik de airco aanzet dat ie behoorlijk vermogen verlies maakt en dat de motor dat vaak uitvalt.
Maar ook met airco als ik 120 km rijd valt de trilling weg. Raar maar waar. Ik ben naar een garage geweest en die zegt makkelijk een nieuwe motor. Ik denk zelf aan de lambdasonde of de stappenmotor maar eerst wil ik graag reacties van mensen met ervaring. Ik sleutel graag zel aan mijn auto als ik maar weet wat ik moet doen.
dus grrag reacties met mogelijke oplossingen
met vriendelijke groeten uit hartje Utrecht
15 jaar
Ik denk dat je subframe rubbers hard zijn.
rij eens naar een dealer en laat het een monteur eens voelen.
Ik zal daar naar laten kijken.
Ik heb nog een vraag. Als ik de automaatbakolie wil gaan spoelen. Hoe doe ik dat. Spoelen met warm water?
15 jaar
NEE, zeker niet met water in een bak gaan knoeien. het zijn je handen niet.
Bak speolen van een CVT heb ik nooit gedaan volgens mijn is dat ook niet nodig.
Ik heb de automaatbakolie laten vervangen. Ook de motorsteunen na laten kijken. Volgens de garage zijn ze pas geleden vervangen rubbers zijn nieuw. De trilling blijft het zelfde, olie vervangen heeft dus niet geholpen. Het rare is als ik ongeveer 120 of harder rijd of als ik op 3000 toeren of meer rijd de trilling ophoud.
Wat kan de probleem nou zijn. Ook als de motor warmer word wordt de trilling minder.
Wie weet de oplossing.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar