Op dit moment rijd die alleen op LPG.
Mijn vraag is, hoe kan ik uitzoeken waar het mis gaat ?
Ik heb een motor met een carburateur en dus een mechanische benzinepomp !
Er zit een afsluiter tussen, vanaf welke relay word deze aangestuurd ?
Alvast bedankt.
Marten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een ouderwetse gasinstallatie hebt dan is het de schakelaar die hem aanstuurt. Ik geloof er trouwens geen biet van dat jou auto een carburateur heeft met een mechanische benzinepomp. Deze Volvo was en 1988 reeds uitgerust met een lambdasensor en een el. benzinepomp. Je moet dan wel een heel laat model hebben wil die in 92 nog uitgerust zijn met een mechanische pomp! Volgens mij heb je een multipoint injectie systeem, en daar hoort natuurlijk een el. pomp bij. Zijn vast wel aantal mensen die dit beamen, cq ontkrachtigen kunnen.
Sytze
Zoals beschreven, heb ik een B18 KPD 111 motor.
Dit is een motor met een ouderwets carburateur systeem en heeft een mechanische benzinepomp !
Deze zit als je er voor staat, links achter de cillinderkop.
Marten
18 jaar
Nou, dan kan de storing bijna niet anders dan of in de schakelaar/bedrading zitten, of in de afsluiter zitten. Heb nog nooit een 440 met carb gezien na 1990!
Sytze
Daar stond ik ook van te kijken Sytze !
Maar het is echt waar ;-)
Heb jij toevallig iets van een schema voor de bekabeling ?
Ik ga ervan uit dat de afsluiter wordt bediend door de schakelaar die tussen LPG/benzine schakeld en het hoofdkontakt !
Als de schakelaar op benzine staat, zou er op de afsluiter een constante spanning moeten staan ?
Marten
18 jaar
Ja dat klopt. Zodra je de schakelaar op benzine zet moet er 12 volt op de afsluiter komen te staan, die hierdoor open gaat.
Sytze
Gewoon stekkertje van de schakelaar gevallen.
Net als vroeger !!!
cs aanzetten keuze schakelaar op benz voel met een fitting schroevendraaier of de schakelaar machnetisch is(sommige kun je ook handmatig omzetten naar benz met een kraantje op de afsluiter)
En het leek zo'n makkelijke storing!
[quote=Volvo-Specialist]Gewoon stekkertje van de schakelaar gevallen.
Net als vroeger !!![/quote]
Zover ik het heb bekeken, zit alles nog vast op de schakelaar.
Het zou dan enigzins een kabelbreuk kunnen wezen !
Ik zal het morgen even proberen met die schroevendraaier en ook even doormeten of er spanning opstaat.
Ik laat het jullie zo snel mogenlijk weten.
Marten
18 jaar
Ik heb het geprobeerd met die schroevendraaier, maar helaas niks geen reaktie.
Er staat ook geen 12V op de stekker van de afsluiter !
Het wordt ook gestuurd door een .....LPG weet even niet hoe het heet.
Maar het is een rechthoekig blokje met een grijs/bruinige kleur.
Hierop zitten in elk geval die afsluiters op aangesloten !
Heeft er iemand een schema hoe dit in elkaar zit ?
Marten
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar