auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden
Plaats je probleem add

Volvo V70: Bi-fuel valt uit

Bouwjaar: 1999

Deze Bi-fuel valt plusminus iedere 300 km plotseling uit tijdens het rijden op normale kruissnelheid. Omschakelen op benzine gaat goed en daarna kan ik verder rijden. Probeer ik dan terug te schakelen naar LPG dan mislukt dit. ECHTER: zet ik de auto stil, schakel de motor uit en start dan opnieuw dan gaat het op gas wel goed en blijft de auto het weer een aantal honderden kilometers goed doen. In de praktijk gebeurt treedt dit euvel ca. 2 a 3 keer per week op. Suggesties?

Geplaatst door

dré2382 +0

al 20 jaar lid

Reacties

Gasverdeelblok als die vuil is kan het problemen geven.
Gasfilter niet dicht? Verdamperdrukken goed.

volvoxc90 +0
badge

20 jaar

Bedankt voor je reactie XC. Ik begrijp de laatste opmerking niet helemaal. Wat bedoel je met verdamperdrukken goed?
Nog even ter info: ik kom net terug uit Duitsland met de auto en heb ca. 200 km op benzine gereden en 400 op gas, waarbij het systeem voldoende gelegenheid heeft gekregen om schoon te branden ;-)

dré2382 +0

20 jaar

De verdamper van het lpg kun je afstellen door middel van een vacuummeter. De dealer heeft dat apparaatje.

volvoxc90 +0
badge

20 jaar

We zijn inmiddels ruim 3 maanden verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. De verdamper is inmiddels vervangen, het gasstuk gereinigd, het gasfilter vervangen, maar dit biedt nog steeds geen soelaas. Iemand suggesties of een goeie gasspecialist?

c lafleur +0
badge

20 jaar

is dait een orginele install van fabriek uit
als dat zo is behoord deze onder het rijden om de zoveel km aut om te schakelen ik geloofde het ook niet maar het schijnt te kloppen heb het zelf nog nooit meegemaakt hoor maar div pers hebben me dat verteld alleen bij een org. installatie a fabriek

gr

webro +0
badge

20 jaar

Paul, Bedankt voor je reactie. Het is een originele install van de fabriek inderdaad. Kan wel zijn, maar toch niet iedere dag 2 x neem ik aan? (De frequentie is inmiddels toegenomen). Dit is duidelijk een storing.

c lafleur +0
badge

20 jaar

In principe is je Volvo uitgerust met het Necam Mega Autogassysteem. Als het tijdens het rijden spontaan uitvalt kan dat alleen maar betekenen dat je DFCO-klep dicht valt of dat de stappenmotor op het verdeelhuis in de verkeerde positie terecht komt. Beide onderdelen zitten op het verdeelhuis. Trek, pluk, ruk en frot eens met de bedrading van beide onderdelen om te testen of de motor dan afslaat. Ik zelf gok op de DFCO-klep.

Het is inderdaad een Necam Mega. Ik ga e.e.a. proberen. Stel dat het inderdaad de DFCO klep is, moet ik dan het hele verdeelhuis vervangen? Zo ja: ik heb begrepen dat dit ALLEEN via Volvo is te bestellen (> ¤ 600) en niet via de Necam dealer. Wat weet jij hiervan?

c lafleur +0
badge

20 jaar

DFCO-klep is idd los te bestellen en dat kan bij iedere Necam dealer. Maar kijk ondertussen ook eens naar de vacuumaansluitingen(zie posting Alhambra ADY G3)

De enige keer wanneer het uitvallen reproduceerbaar is, is direct na het tanken. Verder heb ik heb aan de draden getrokken, maar het probleem deed zich niet voor. Woensdag gaat de auto naar een Necam dealer in Veenendaal. Tips op basis van het 'tanken'verhaal zijn welkom. p.s. waarom ik er nu iedere keer een andere naam bij mijn item staat is me een raadsel...

dré2382 +0

20 jaar

Is afhankelijk van de naam waarmee je inlogt.

Auto is net terug van de Gasexpert. Deze kan niets vinden. Hij zegt dat het de DFCO klep niet kan zijn. Deze functioneert - of niet. Hij heeft geen rare dingen aangetroffen. Tijdens de proefrit ging natuurlijk alles gewoon zoals het hoort... zal je altijd zien.. gisteren is de auto wel 3 x stil gevallen, vandaag helemaal niet... Wordt er een beetje moedeloos van. Iemand nog een goed idee??

dré2382 +0

20 jaar

Een DFCO-klep is een spoel die agv warmte ontwikkeling een te hoge weerstand krijgt. Hierdoor kan het ding spontaan ophouden. Hoe oud is de auto? En waar woon je?

Hakeem, Klinkt heel aannemelijk. De auto is van sept '99 is net het nieuwe type motor 2,4. Ik mail je even.

dré2382 +0

20 jaar

It ain't over yet! DFCO Klep is vervangen, probleem bleef. Verdeelhuis is inmiddels ook gereviseerd, maar ook dit was niet de oplossing...Ik merk nu wel duidelijk dat het probleem vooral optreed als ik korte stukjes rijd of filerijden na een lange rit. De vacuumschakelaar is het volgende station. Iemand suggesties?

dré2382 +0

19 jaar

Even als afsluiter: Inmiddels is het gehele gasverdeelhuis vervangen door de Volvo dealer en is het probleem opgelost.. Was een dure kwestie, maar mijn V-70 loopt weer perfect..

dré2382 +0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.