Regelmatig gaat de binnentemperatuur onder nul (-4 -6 of soms wel -10). Daarna loopt de motor rauw, hierdoor veel rook bij het intrappen van de kick down. Slechte verbranding zou je zeggen. Wie weet hoe het kan komen dat de binnentemperatuur meter spontaan onder nul kan gaan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sensor defect.
Welke sensor bedoel je. Ik heb een maand geleden de temperatuursensor vervangen die op het inlaatspruitstuk zit. Hierna ging de binnentemperatuurmeter wel iedere keer automatisch resetten. Uiteindelijk is het probleem gebleven.
13 jaar
De sensor die de binnentemperatuur aangeeft,want daar hadden we het toch over!
Sorry dat ik je misschien niet begrijp. Kun je aangeven waar deze zit?
Beste Bieuwke,
Welke sensor bedoel je.
Ik heb kortgeleden de temperatuursensor vervangen die links op het inlaatspruitstuk zit. Het heeft niet gewerkt. Na vervanging was de binnentemperatuurmeter wel iedere keer automatisch aan het resetten, maar kwam telkens terug met de min temperatuur.
13 jaar
Geen idee,even bij de dealer navragen,maar zeker niet in het inlaatspruitstuk.Succes!
sensor zit in de buitenspiegel. Je ziet aan de onderkant een bultje en dat is de sensor.
Ik dacht links voor de motor en rechts voor de airco.
Het ging dacht ik over de BINNENtemperatuur,en niet de buitentemperatuursensor.
[quote=temperatuur]Regelmatig gaat de binnentemperatuur onder nul (-4 -6 of soms wel -10). Daarna loopt de motor rauw, hierdoor veel rook bij het intrappen van de kick down. Slechte verbranding zou je zeggen. Wie weet hoe het kan komen dat de binnentemperatuur meter spontaan onder nul kan gaan.[/quote]
Binnentemp van de motor?
Buitentemperatuur van de motor?
Sorry voor de verwarring, maar het is de temperatuurmeter op het dashboard die de buitentemperatuur aangeeft. Staat deze meter ook in contact met het motormanagement? omdat de motor dan gelijk rauw loopt en dus waarschijnlijk een slechtere verbranding heeft. (veel roet bij een verkeerde meterstand van de buitentemperatuur.
13 jaar
Zou inderdaad het geval kunnen zijn!Ik zou in ieder geval beginnen met het vervangen van deze sensor.Succes!
Wat ook belangrijk is om de auto gewoon te laten uitlezen. Als je dadelijk deze sensor vervangen hebt en het is nog niet opgelost is in ieder geval je aanwijzing op het dashboard weer gemaakt. Hier woord vaak gezegd meten is weten. Als je nu uitleest heb je een richting om de storing te zoeken.
Je hebt al een sensor vervangen die het niet was.
Hartelijk dank voor alle informatie. Ik ga de sensor van de linker buitenspiegel vervangen en de auto daarna laten uitlezen mocht het probleem niet zijn verholpen. Enige nadeel voor mij is dat twee dealers al de auto hebben uitgelezen en het probleem niet konden vinden.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar