Volvo V40: brandstofdruk

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gdi

ik heb een probleem met een v40 18gdi met 250.000km deze geeft foutcode p190 brandstof hogedruksensor signaal niet logisch.
de auto loopt soms stationair slecht en je kan dan ook niet wegrijden,alleen als je veel gas geeft komt hij weg maar dit gebeurt sporadisch.het andere probleem is dat hij ook niet meer dan 4000 toeren draait zowel in stilstand als met rijden.dit gebeurt alleen als de motor warm is en je hem uitzet en daarna na een paar minutenweer start.
Ik heb de brandstof druk gemeten en die is in het hogedruk systeem zonder storing stationair 35 bar en op toeren 49 bar als de storing er is komt de druk niet hoger dan 32 bar dus veel te laag ik weet dat de druk tussen de 45 en 60 bar moet zijn. de lage druk is 3,5 bar ook goed. ik heb brandstoffilter al vervangen maakt niets uit ook zijn alle leidingen al van de pomp losgehaald en gereinigd. ik heb ook gezocht naar een klein filtertje in de pomp(carisma gdi) maar niet gevonden.mijn vraag is komt het wel eens voor dat de hogedrukpomp te lagedruk geeft?
of is er nog een ander bekende oplossing?

richaan

Geplaatst door richaan (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

rensk001 (0) PRO, 12 jaar geleden

284: ECM-0190 Brandstofdruksensor. Signaalfout, B4184SJ
Afdrukken

Informatie over de storingscode

Toestand
Wanneer de regeleenheid vaststelt dat het signaal van de brandstofdruksensor gedurende 2 seconden te hoog of te laag is, wordt de storingscode ECM-0190 opgeslagen.
Aanwijzing:
Als er zich lucht in het brandstoftoevoersysteem bevindt, kan deze storingscode worden opgeslagen.

Vervangende waarde
Brandstofpomp (lage druk) wordt uitgeschakeld wanneer de brandstofdruk hoger is dan 6,9 MPa.
Geen verbranding in stand zeer arme verbranding.
Mogelijke oorzaak
Signaalfout:
Contactweerstand in de connectors.
Open circuit of kortsluiting met de voeding/massa in de signaalkabel.
Open circuit of kortsluiting met de voeding in de massakabel.
Open circuit of kortsluiting met de voeding/massa in de voedingskabel.
Brandstofdruksensor defect.
Onjuiste brandstofdruk.

Storingsbeeld
Storingslampje is aan
Motor start niet.
Motor slaat over.

richaan (0) PRO, 12 jaar geleden

na druksensor spanning gecontroleerd te hebben besloten om de hogedrukpomp te vervangen.
het resulteerde in een goede druk van 50 bar en een oplossing voor het probleem.
pomp is wel duur en alleen nieuw te krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.