weet iemand hoeveel de brandstofdruk moet zijn stationair en onder last.
volgens mij is 3 bar stationair normaal (309 kpa =3,09bar staat op regelaar)
en 3,6 ongeveer bij last.
drukregelaar is nieuw, membraam was lek plus lekke vacuum slang vervangen.
spanning naar pomp is goed.
ik meet 2,5 bar stationair en onder last 3,2
wat volgens mij te weinig is.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bezine filter al eens vervangen?
uiteraard vervangen.
het gaat me eigenlijk alleen om de specs.
ik heb wel een hayness manual maar daar staat het niet duidelijk in omschreven
9 jaar
onder belasting met vacuumslang eraf,
met flink gasgeven zakt de druk niet weg maar geeft niet meer dan 3,2.
verdenk dat de pomp op zijn eind loopt.
9 jaar
Als de benzinedruk regelaar 3,09 bar aangeeft zou je eigenlijk niet meer druk kunnen krijgen (tenzij de motor een turbo heeft).
Met losgenomen slang is 3,2 eigenlijk al te hoog, maar dat zal wel een meetverschil zijn.
Bij stationair met aangesloten slang zul je ongeveer 0,6 bar onder de aangegeven druk meten.
Deze info heb ik over de brandstofdruk:
2,4 bar met vacuum.
3,1 zonder vacuum.
opbrengst 120 liter per uur.
Maximale pompdruk 4,8 tot 8 bar.
Wat is het probleem met de auto?
[quote=arjenhofstra]Deze info heb ik over de brandstofdruk:
2,4 bar met vacuum.
3,1 zonder vacuum.
opbrengst 120 liter per uur.
Maximale pompdruk 4,8 tot 8 bar.
Wat is het probleem met de auto?[/quote]
ik meet 2,5 en 3,2 het verschil zal in de meter zitten, goedkoop exemplaar.
echte problemen zijn er niet meer, maar had de waarden hoger verwacht
vandaar de vraag wat deze horen te zijn.
na vervanging van de slang en drukregelaar trekt de auto weer goed door.
ik heb nog het idee dat het mengsel te arm is.
soms een plofje uit de uitlaat bij gas geven als de auto stationair draait
en paar procent afwijking in de fuel trim.
maar denk dat er nog ergens klein vacuum lekje is in de aanzuigbuis na de lmm.
9 jaar
heel erg bedankt voor de hulp allemaal
ik heb mijn antwoord.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar