👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo
Ik heb een 440 GL uit 1989, dat is een K6 carb versie met ongeregelde KAT dus. Motor loopt perfect.
Nu was ik igsteren bij de APK en staond het CO percentage op 2%, volgens de PAK dus 0.5% te hoog. De keurmeester probeerde de via de CO stelschroef onderin de carb het percentage bij te stellen maar dit wilde niet lukken omdat de schroef al helemaal "aan" was. Hij kreeg het percentage wel iets omlaag daarna door het stationair toerental iets lager te zetten.
Nu is mijn vraag: kan ik zelf iets verbeteren door de carb te reiningen? Normaal is de CO stelschroef een luchtschroef, in mijn bevinding moet deze toch uitgedraait worden ipv ingedraaid worden om het CO percentage te verlagen?
Een collega heeft het over een foefje door ergens een gaatje in te boren, iemand hiervan al eens gehoord?
Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het co niet te regelen is zal waarschijnlijk de voet van de carbateur krom zijn.
Dit komt veel voor bij Volvo en dat gat betekenen dat je de carbateur er af moet halen en de voet vlak moet vijlen en daarna schoon maken en opnieuw afstellen.
Hoi
Dankje, die tip had ik al eens gehoord.
Ik zal van het weekend de zaak eens eruit halen en kijken of ik een vlakke plaat heb, bij voorkeur glas om even te testen of het vlak is.
Kan een redelijke rups met vloeibare pakking ook werken? Dan hoef ik niet te vijlen, want vijlen is wel een kunst, in ieder geval als je het vlakker wilt maken dat de kromheid die er nu misschien op zit. Ik kan natuurlijk ook een dikkere pakking van karton (2mm) ertussen zetten. Even zelf snijden, ook geen probleem.
Wat is jouw voorstel behalve vijlen dan?
dankje Wim
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar