Hallo, we hebben een Volvo v70 2.0 die loopt op drie cilinders. Bougie van de 2de cilinder helemaal weggebrand. In de cilinder gekeken en die was helemaal zwart en nat van de olie. compressie gemeten 1,3,4 rond de 13.5 bar, cilinder 2 rond de 9 bar. De auto heeft 100.000 km gelopen en gewoon goed in onderhoud geweest. Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan het gebeuren? Misschien een ingeslagen klepzitting? Verbrande klep? Maar bij deze km stand? Graag hoor ik wat.
Alvast bedankt
groeten ed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal toch de cilinderkop gedemonteerd moeten worden. Gezien het feit dat de bougie verbrand is zal waarschijnlijk de cilinder ook schade hebben door de hoge temperatuur.
Deze Ford motoren gaan wel vaker "onverklaarbaar " defect.
Zou eerst een cilinderlektest doen om erachter te komen waar de compressie blijft. Zodat je meer inzicht hebt wat er aan de hand is. Voordat je alles uit elkaar haalt.
En dan alsnog een kop demonteren......of meer.
Of anders deze zuiger op zijn BDP zetten in de cilinder zelf via bougiegat druk maken met compressor en luisteren langs zijn inlaat- en uitlaatcollector, waarschijnlijk één van zijn kleppen.
Gr.
10 jaar
En dan moet nog steeds de cilinderkop gedemonteerd worden..........
Weet je wel zeker dat je het carter kunt laten zitten, lijkt me toch handig om te weten.
[quote=garage van horne3459]Weet je wel zeker dat je het carter kunt laten zitten, lijkt me toch handig om te weten.[/quote]
? ?
Daar bedoel ik mee, lektest doen zodat je zuigerschade kunt uitsluiten.
Cilinderkop ervan af gehaald, kleppen zien er verbrandt uit. De zuiger heeft inslagputjes van de bougie die helemaal weg gebrand was. We hebben er een ander blok ingezet met 40.000 km. bedankt voor de reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar