👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik rij vanmiddag op de ring van Groningen, gaat het acculampje branden en stuurbekrachtiging valt weg.
Gestopt, multiriem geknapt.
Kijk ik verder, zie ik dat er een spanrol volledig weg is. Alleen de bout en het middenstuk van het lager zit er nog.
Het is om simpel uit te leggen de "middelste" spanrol die mist.
Hoe kan dit in 1 keer? Nu kunnen we dit zelf eventueel repareren als ik maar even weet wat er allemaal vervangen moet worden. Vind op internet wel losse rollen, maar ook "complete" spanrollen. Is dit redelijk makkelijk zelf te doen en welke onderdelen moet je hebben?
Groet Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volvo schrijft voor om alles te vervangen bij een riem wissel ook de spanner. Dus distr riem met alle rollen,waterpomp en spanner. Multiriem met rollen en spanner.
Bedankt Highway! Distributieriem en de hele mikmak zijn in november net vervangen bij de garage. Dus als ik het goed begrijp kan ik beter niet alleen het rolletje vervangen, maar de hele spanner?
Hoort dit trouwens niet gelijk met de distributie vervangen te worden?
10 jaar
Bij een Dist riem wissel wordt alles vervangen. Dus de complete spanner. Heeft je garage dit ook vervangen? Misschien kunnen ze iets claimen bij de leverancier. Laat wel alles even controleren of er geen stukjes van de riem achter de distr. kap zijn gekomen of de riem beschadigd hebben.
Complete spanner vervangen + nieuwe rollen. K** klus met zo weinig ruimte naast het blok maar het is weer klaar!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar