close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: schakelt niet meer goed na vervanging koppelingecilinder en kopp

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 TDI

Beste leden van problemencar,
Op een dag stond ik voor het verkeerslicht met mijn voet op de koppeling. Bij groen licht ging het pedaal niet meer omhoog. Ik heb toen het pedaal met de voet om hoog gehaald en ben in de 2e naar de garage gereden. Aldaar constateerde men dat de koppelingscilinder lek was. Deze moest vervangen worden en op hun advies ook de koppeling en drukgroep. De auto heeft nog geen twee dagen goed geschakeld. Oorzaak kon zijn, ontluchten maar dat hielp ook niet echt. Nu is het vooral bij de eerste en de achteruit versnelling dat ze niet in de versnelling wil en als je kracht zet poets je de tanden. Wat kan hier mis gegaan zijn? Ik ben al een paar keer terug gegaan naar de garage maar ze kunnen het niet verhelpen. Voor het vervangen van zowel drukgroep platen en koppelingscilinder schakelde de auto super. Als iemand wat meer kan vertellen over dit probleem hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, J. Bloem

Geplaatst door

Christa 944 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke is er vervangen , er zitten er 2 op , een hoofd en een hulp cilinder.
Koppeling komt in ieder geval niet goed vrij , als ontluchten niet helpt en beide cilinders zijn goed , is er mijns inziens iets niet goed gegaan bij de montage/afstelling van het geheel.
Misschien moet er een basis afstelling ingesteld worden , na vervanging van de koppeling.
Laat je niet afschepen , terug en laat ze het maar oplossen.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Als het nieuwe model V70 dan vermoed ik dat de koppelingsplaat niet soepel op de prise as beweegt. Volvo had daar een speciaal vetje voor.

Highway 675
badge

10 jaar

Beste Ferrie en Highway,

De hoofd cilinder is vervangen (die in de bak zit )deze lekte olie. Ik heb nu ook het idee dat het net is alsof je niet diep genoeg de pedaal in kan trappen om te ontkoppelen maar pedaal wil niet verder dus je zou idd denken dat er iets aan de afstelling niet klopt. Zo als ik het begrepen heb kun je niets stellen aan de koppeling. Ik weet niet of de hulp cilinder stuk is Hoe kun je dat zien of controleren ? De garage wil nu kijken of het schakel mechanisme gesmeerd moet worden.
Het gaat idd om een nieuwe type v70. Ik zal ook vragen of ze het genoemde vet op de prise as hebben gesmeerd. zodra ik meer weet zal ik het delen. Met vriendelijke Groet, Jeroen Bloem

Christa 944 0

10 jaar

Bedankt voor Jullie Reacties (Had het gister ook geprobeerd te reageren via de telefoon maar dat werkt niet :-))

Christa 944 0

10 jaar

De cilinder die in de bak zit is niet het hoofdcilinder die zit bij het pedaal. Het maakt niet hoe het een en ander genoemd wordt, maar uit u woorden over het intrappen van het pedaal vraag ik me af of het goed ontlucht is? Ik heb genoeg van die bakken gedemonteerd voor een koppeling of een lekke druklager. De schakelkabels maar je op de bak los. Je hoeft dus niets aan de afstelling te veranderen.

Het probleem wat ik bedoel met het vetje was dat er een beetje roest op de prise-as kon komen. Waardoor de plaat stroef ging. klacht was dan altijd 1 en achteruitversnelling moeilijk te schakelen.

zover ik het kan beoordelen is de koppeling goed ontlucht?
Het vetje op de prise as? ook door een nieuwe koppeling wat vuil en misschien wat roest los gekomen zou een mogelijkheid zijn.

Highway 675
badge

10 jaar

Beste Highway,

Oke de hoofd cilinder is nog origineel. In het begin moest ik een paar keer pompen met het koppelingspedaal dan werkte het . ben toen nog twee keer terug geweest om te ontluchten. ik zou haast denken dat het nu wel ontlucht zou moeten zijn ook omdat als je nu een paar keer pompt het nog steeds niet in de 1e of in de achteruit te zetten is. als ik uw mening zo lees komt het vetje met de as wellicht in aanmerking voor het probleem. ik zal het morgen met de garage bespreken. as vrijdag moet ze er weer heen. Is het ook gebruikelijk dat hulp en hoofdcilinder tegelijk vervangen moeten worden? en kan ik zien of de hoofdcilinder stuk is? Is het een grote klus om het vet aan te brengen of moet de bak er weer helemaal achter weg?

Groeten, Jeroen

Christa 944 0

10 jaar

Nee, bij een lekkend druklager wordt alleen die vervangen. Ik heb nog nooit bij Volvo een hoofdcilinder vervangen. Het zal best wel eens voorkomen maar ik heb het nooit gedaan en ook nooit gezien/gehoord dat iemand het heeft gedaan. Bij een V7o wel ooit bij een 940.

Het vetje moet op de prise as en dus de bak er weer af. Er is bij Volvo een service mededeling van.

Highway 675
badge

10 jaar

Aha oké dan moet de bak er maar weer achter weg het is niet anders voor hun.... Was ook te mooi geweest als het niet zou hoeven. Bedankt voor de info. Zodra ik meer weet zal ik de resultaten berichten.

Groeten, Jeroen

Christa 944 0

10 jaar

Beste Highway en Ferry,
Ik kom nog even terug op het probleem met de versnellingsbak.
Afgelopen vrijdag is de auto weer bij de garage geweest en uiteraard schakelt de auto dan wel zo als het hoort. De garage heeft navraag gedaan bij een versnellingsbak revisiebedrijf daar kwamen ze met het volgende: er loopt een as door de bak die gelegerd is(waar nu misschien nu wat ruimte op zit gezien de km) het zou volgens hun kunnen dat bij een draaiende motor die wat resoneert de tandwielen niet goed voor elkaar komen waar door ze niet in de versnelling wil.als de motor niet draait gaat ze in alle versnellingen. Dit zou een oorzaak kunnen zijn. de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn: nieuwe lagers of ander olie en dit laatste hebben ze een keer eerder gedaan bij een V70 ze gaan u kijken wat ze er in gedaan hebben. Ik zal dus nog even moeten afwachten. Zodra ik weer meer weet zal ik dit melden. Groeten, Jeroen

Christa 944 0

10 jaar

Christa, rij eens langs een dealer en leg daar je probleem eens voor. De bakken zijn zeer goed van Volvo. De 5+6bakken van latere bouwjaren hadden meer problemen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar heb mijn twijfels.

Highway 675
badge

10 jaar

Hallo het heeft even geduurd naar mijn laatste bericht maar ik heb nog steeds geen uitslag over welke olie er in zou moeten dus kan ook ook niet zeggen of de oplossing nabij is ook ben ik bij andere garage geweest maar die willen wel kijken maar willen de motor en bak er uit hebben. Dat ga ik niet doen de kosten gaan mij dan veel te hoog worden. Het is goedkoper om achter een gereviseerde bak aan te gaan en deze te monteren. Een les heb ik wel geleerd, ik zal nooit meer op voorhand iets laten vervangen. Op naar een andere versnellingsbak. Bedankt voor jullie medewerking, groeten, Jeroen Bloem

Christa 944 0

10 jaar

Christa, Een garage die de motor en de bak er wil uit halen voor een bak wissel is duur. De bak wisselen is ongeveer een uur of 6 uit mijn hoofd. Dan heb ik het over flate rate tijd van Volvo. Als je de olie wil vervangen dat kan iedere garage opzoeken en bestellen dit kan klaar terwijl je wacht. Ik heb geen idee welke olie je moet hebben. Nogmaals ik denk dat het de prise as is, maar ben je al langs een dealer geweest of een revisie bedrijf?

Als je google kun je een betrouwbare versnellingsbak revisie bedrijf vinden. Let op: Volvo levert zelf geen onderdelen voor de bak, dus je moet een goed bedrijf vinden dat weet waar het mee bezig is.

Highway 675
badge

10 jaar

Ja ik heb contact met zowel volvo als een revisiebedrijf gehad. dat revisiebedrijf is gespecialiseerd in volvo. Ik krijg het gevoel dat ik een poot uitgedraaid krijg bij een van de twee boy's. Heb het idee zo van was hier meteen heen gekomen dan had je nu geen problemen gehad. En daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in maar goed dat is niet gebeurd. Ik begrijp ook dat ze geen zin hebben om rommel van anderen op te knappen. En dat daarom de prijs hoog gehouden wordt.
Ik denk daarom dat ik maar voor een gereviseerde bak ga voordat de kosten de pan uit reisen.
Dus zal nog wel ff door rijden met deze bak tot dat het echt niet meer gaat. Ik zal ook nog uw advies opvolgen en op Google verder zoeken.
Met vriendelijke groet, Jeroen

Christa 944 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.