close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S70: Controleren/vervangen vlamdover (flametrap)

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: B5252S, 135.000 km

Ik rijd met mijn S70 maar 8000 km/jaar, meestal korte stukjes. Uiteraard grijp ik elke gelegenheid aan om de auto eens rustig ‘los te rijden’, bijv. autoweg 500 km, maar zoals gezegd: de meeste kilometers maakt de s70 op korte tot zeer korte stukken. Ik verwisselen uiteraard elk jaar de olie, 10W40 Magnetec van Castrol (half-synthetisch).

Kan iemand mij vertellen hoe ik de carterontluchting in optimale conditie houd? Kan ik de ontluchtingsslang bijv. met perslucht (4 bar) doorblazen richting carter vlak voordat ik van moterolie wissel? Tegelijk wil ik dan het witte filter in de vlamdover vervangen (als het er nog zit want mijn s70 is een model 1998: vanaf dat jaar schijnt het witte filterelement organiek door de fabriek te zijn weggelaten).

Ik ben benieuwd naar vakkundig commentaar!

Geplaatst door

rkr (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou iig de boel voordat je gaat verversen even goed warm rijden, de vuiligheid en residu laat zich dan veel gemakkelijker verwijderen cq wegblazen.
Ook zal het eenvoudiger worden opgenomen in de olie en mee drijven als je de plug verwijdert.
Van vlammen heb ik echter geen verstand,

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

[quote=rkr]Ik rijd met mijn S70 maar 8000 km/jaar, meestal korte stukjes. Uiteraard grijp ik elke gelegenheid aan om de auto eens rustig ‘los te rijden’, bijv. autoweg 500 km, maar zoals gezegd: de meeste kilometers maakt de s70 op korte tot zeer korte stukken. Ik verwisselen uiteraard elk jaar de olie, 10W40 Magnetec van Castrol (half-synthetisch).

Kan iemand mij vertellen hoe ik de carterontluchting in optimale conditie houd? Kan ik de ontluchtingsslang bijv. met perslucht (4 bar) doorblazen richting carter vlak voordat ik van moterolie wissel? Tegelijk wil ik dan het witte filter in de vlamdover vervangen (als het er nog zit want mijn s70 is een model 1998: vanaf dat jaar schijnt het witte filterelement organiek door de fabriek te zijn weggelaten).

Ik ben benieuwd naar vakkundig commentaar![/quote]
Misschien kan iemand mij vertellen of ik het aan het juiste eind heb, want ik vind het belangrijk dat er geen overdruk kan ontstaan in het carter i.v.m. eventuele olielekkage via keerringen.

rkr 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.